Книга, яка входить в єврейський біблійний канон Танаху, а в Септуагінті – книги дванадцяти малих пророків. По рахунку є одинадцятою пророчою книгою Старого Завіту.

Автор, час і місце написання  книги

Автором самої ж книги звісно ж є пророк Захарія, син Варахії, онук Аддая. Стосовно часу і місця написання книги можна сказати наступне: вона могла бути створена в період VІ століття до нашої ери, оскільки охоплював події перського полону.

Зміст книги

Дослідники ділять саму книгу на дві частини. Перша частина з першої по восьму главу є близькою з книгою Огія за своїм змістом, в тім відмінність полягає у тексті про покаяння. Заключна глава першої частини містить серію пророцтва, що пов’язані вже з тематикою в епоху після полону.

Друга частина має поділ глав: з дев’ятої по одинадцяту та з дванадцятої по чотирнадцяту, відкриваються вони під коротким формулюванням «пророче слово», подібно ж як у пророка Малахії. 9-11 глави відкривають  нам пророцтво про народи та відновлення Юдеї. Описані тут благоденства, які відповідно чекає Ізраїль. В результаті поєднаних тем виникає деяка двочастина структура, аналогічна книзі пророка Софонії. У главі 11 мова йде про недбайливих пастирів Ізраїля, зокрема царів, правителів (розподіл влади після полону).

Багато разів з 12 по 14 главу повторюється слово «в цей день», що підкреслюється виключною роллю Господа в подіях, які мають наступити. В тексті наявні передбачення про суд на містом Єрусалим, а також про надію для Юдеї.

Суд Божий демонструється у всій суворості. А після нього слідує надія – міцний захист Господній Єрусалиму від ворогів. У висновку майбутнє міста та держави опиняються у Божій волі. Ціла низка деталей вказує на складання тексту книги пророцтв в період правління перського царя Дарія, тому і носить історичний характер.  Динамічний розвиток сюжету з однієї частини в іншу набуває назву «апокаліптичний» (зруйнований і заново створений світ Господом). Близько сорок одного разу цитуються  слова пророцтв Захарії в Новому Завіті.

У змісті книги мова торкається наступного:

  • заклик покаяння (Зах.1,1-6)
  • видіння Ангел серед мирту (Зах.1,7-17)
  • чотирьох вершників (Зах.1,18-21)
  • Ангела із землемірним шнуром (Зах.2)
  • Первосвященика Ісуса Христа – Месії (Зах.3)
  • Золотий світильник (Зах.4)
  • Літаючий сувій та ефа (Зах.5)
  • Чотири колісниці, Месія в образі Первосвященика (Зах.6)
  • Про новозавітні часи (Зах.7-8)
  • Месіанські передбачення (Зах.9-11)
  • Подавання благодатних дарів віруючим (Зах.12)
  • Месія та викуплення Єрусалиму (Зах.13-14)

Пророцтва Захарії про Месію

У главі 9 9-го вірша є прямий натяк на майбутнього Месію, який має прийти в Єрусалим.

Пророк бачить зароджену надію на спасіння усього народу. В 10 вірші цієї ж глави йдеться про довгоочікуваний прихід  не земного істинного царя, у віршах 11-12 – про оновлений Завіт з Богом і повернення з полону (перси, диявол), 13-17 – перемогу над ворогами та спасіння народу Божого, у 10 главі 2-го вірша – про стадо, позбавлене пастиря і майбутнє визволення народу від усілякої неправди через відновлений завіт Бога з людством через викупну жертву, страждання, смерть Месії на хресті, очищення та спасіння гріхів людських Спасителем Христом. Книга пророка Захарії носить три характери: історичний, месіанський, апокаліптичний.

Пегас

Поделитесь эмоциями

Супер статья
0
Я доволен
0
Любовь
0
Так себе
0
Глупо
0

Интересно почитать:

Написать комментарий

Ваш адрес email не будет опубликован.