Філософія Шан Яна пронизана жорстокістю і антигуманністю до людей. Його філософія була присвяченна державі і суспільству. Шан Ян вважав, що держава може процвітати завдяки війні з іншими царствами та через розвиток сільського господарства.

У своєму творі «Книга правителя області Шан» філософ пише про розвиток держави наступне: «Держава може досягти спокою завдяки землеробству й війні, так само як і правитель буде в шані лише завдяки землеробству й війні». З цього уривку ми бачимо, що Шан вбачає багатство держави у війні та кровопролиті. Така філософія зазнавала великої критики не лише серед простих людей, але й серед тогочасної знаті, але це не завадило йому втілити її, коли він керував царством Цінь.

Шан Ян вважав, що якщо країна бідна, то вона повинна весı ти війну проти багатої країни. І тоді бідна країна стане багаı тою і знищить шість паразитів, які впливають на розвиток країı ни. Шість паразитів ı це своєрідні негативні риси держави, які формуються внаслідок безвідповідальності правителя. Правитель повинен бути жорстоким і жорстким воєначальником і тоді він зможе знищити шість паразитів.

Шість паразитів

  1. Прагнення безтурботнього життя на схилі віку;
  2. Бездумна трата зерна;
  3. Пристрасть до красивого одягу і смачної їжі;
  4. Любов до предметів розкоші;
  5. Зневага до своїх обов’язків;
  6. Користолюбство.

Шан Ян вважав, що людина повинна жити у суспільстві без шести паразитів. Хоча сам філософ розумів, що це утопія, адже ж кожна людина прагне бути багатою, мати владу і керувати людьми. Звісно філософія Шан Яна подекуди досить жорстоı ка, але вона відіграла величезну роль у подальшому розвитку китайської філософії.