Історія релігійІсторія філософіїНеорелігії

Інтегральна філософія Шрі Ауробіндо

   aurШрі Ауробіндо Гхош народився в 1872 року в Індії. Він цікавився політикою, філософією, релігією. Отримав в Великобританії знання європейських наук, філософії, вивчав мови.  Шрі Гхош мав феномальну пам’ять яка дозволялаа йому швидко освоювати нові знання. Ауробіндо був шпигуном, політиком, хорошим оратором, писав вірші, поеми. До становлення своєї філософії брав участь в політичних подіях, декілька разів його затримували  і відправляли у в’язницю. В 1910 році відчуває духовне осяяння, вирішує досліджувати субментальні і супраментальні рівні свідомості, що лежать за межами звичайного людського розуму, і підготовлювати свідому еволюційну зміни природи  після Нірвани, роблячи тіло божественним.

Ауробіндо багато писав на теми релігії, еволюції, тлумачення Бога, етики, філософії, надлюдини та ін. Зокрема можна навести такі його цитати.

«Існує лише два типи людей, яким світить надія: людина, котра відчула дотик Бога і тягнеться до нього, а також скептик або самовпевнений атеїст. Але що стосується описувачів релігій і наслідувачів вільної думки, то це мертві душі, які слідують за смертю, називаючи її життям.

Егоїзм — це єдиний гріх, підлість — єдиний порок, ненависть — єдиний злочин. Все інше легко звертається в добро, але ці вперто чинять опір божественного».

Шрі Ауробіндо розробляв свою філософію, яка отримала назву інтегральна веданта або інтегральна йога. Були в нього талановиті продовжувачі його роботи такі як: Мірра Альфасса, Філіп Барбье де Сент-Ілер, Сатпрем. Вони також багато писали,однією з найцікавіших книжок є “Разум клеток.”  Серед  перекладених праць  Ауробіндо можна виділити такі:( всі вони на російській мові)

Синтез йоги, Савитри, Основы Индийской Культуры. Человеческий Цикл.

Эссе о Гите, Откровения древней мудрости. Веды, Будущая поэзия, Жизнь Божественная, Тайна Вед, Письма о Йоге в пяти томах.

Тепер повернімося до самих ідей інтегрального філософа. В філософії Ауробіндо застосовував теорії Геракліта, Гегеля, Платона Ніцше, поєднуючи їх з вченняи адвайти, Упанішад, Бхагават Гіти. Шрі Гхош критикував матеріалізм, фанатизм, теософію, раціоналізм, атеїзм. Психоаналіз трактував як відкриття нижчого рівня буття людини, який може нашкодити пробуджуючи тваринні інстинкти. Він вважав, що досягнення Нірвани, не повинно бути останнім шляхом вдосконалення людини. Воно є тільки пробудженням вітального(інстинктивного)  і ментального(розумового, а також інтуїтивного) рівнів. Навпаки після цього етапу повинно відбутися сходження “Супраментального Розуму”(термін Ауробіндо) в тіло людини і повністю його трансформувати, зробити божественним так званий “темний розум клітин і молекул”. Така теорія є проголошенням надлюдини через синтез європейського і східного мислення. В майбутньому людина як вид повинна зникнути, жити буде тільки нова супраментальна, або божественна істота. Божественне людство має мати такі ознаки: відсутність голоду, спраги, сну, спілкування здійснюється через телепатію, подолані жадність, заздрість, гординя,страх, лінь, досягнуте абсолютне здоров’я, тотальне творче існування. Автор натякає на вічне існування людини чи вже боголюдини яка безпосередньо завдячує своєму безсмертю через безкінечне наповнення енергією від Бога.

Шрі Ауробіндо прагнув реалізувати на собі. Важко сказати чи йому вдалося така авантюра, адже безсмертя таки не досягнув. Помер у віці 78 років. Його послідовниця Міра Альфасса прагнула продовжити ідеї свого наставника і як Платон створила общину яка б стала прототипом такого надлюдства  у новому місті Ауровіль в 1968 році. Проте з часом комуна стала тільки сукупністю фанатів, які не розуміли ідей Ауробіндо.

 Тарас Клок 

Аспірант СНУ імені Лесі Українки

Яка твоя реакція?

Радість
0
Щастя
0
Любов
1
Не завдоволений
0
Тупо
0

Интересно почитать:

Также в категории:Історія релігій