Історія релігійРелігія

Сахаджа-йога – історія та віровчення

Походження терміну «сахаджа-йога»

Сам термін складається з двох слів «сахаджа» і «йога», що в перекладі з мови санскриту означає – народжений в союзі з собою. Ним також позначається  організація «Міжнародна Сахаджа-йога».  Сахаджа-йога є духовним етичним індуїстським вченням, коріння якого сягає глибокої давнини. Завдяки сахаджі-йозі пробуджується кундаліні як отримана людиною самореалізація. ЇЇ прояв здійснюється через досягнену ментальну тишину (нірвічару-самадхі).

Сахаджа-йога – історія та віровчення

Основопоположник та ідеолог сахаджи-йоги

Засновником та основним ідеологом сахаджи-йоги є Нірмала Шрівастава. Згідно біографічної довідки, народжується вона в індійському містечку Чіндавар навесні 1923 року, походила з християнської сім’ї. ЇЇ батьки – Прасад та Корнелія Салве.  Дитинство Нірмали проходило у Махатми Ганді. Дівчина дуже полюбила ашрам лідера індійського народу як місце особистого проживання. Її сім’я приймає безпосередню участь в русі за вільну Індію.

З 1947 року  двадцяти чотирирічна  Нірмала одружується із Чандриком Прасадою Шріваставою, котрий займав пост державного службовця, а пізніше став генеральним секретарем в Міжнародній морській організації. Вони виростили двох доньок: Кальпану та Садхану. Нірмала приділяла увагу у вихованні доньок, а також приймає участь у жіночій суспільній благодійній організації. Стежила за великою кількістю індійських гуру та здійснений ними влив на західноєвропейське суспільство. Відвідувані нею семінари Ошо не справили позитивного враження. А тому вона  вважала знайти власний дієвий метод, який сприяв би духовному розвитку  і став загальнодоступним для тих, котрі перебувають у пошуках істини.

І в 1970 році  Нірмалою відкривається метод медитації, який отримав назву – Сахаджа йога. Так розпочалася робота над популяризацією вчення, що супроводжувалося багаточисельними  програмами, лекціями, конференціями, інтерв’ю. Діяльність засновниці оцінено науковими, культурними, релігійними діячами, зокрема Класом Нобелем, Патілом, аятолою Рохані та іншими. З 2004 року вчення Сахаджи-йоги  набуває світового значення. Наприкінці зими у 2011 році  в італійському містечку Генуя помирає основоположниця вчення Сахаджи-йоги.

Основи віровчення Сахаджи-йоги

Згідно доктрини Сахаджи-йоги, в людині є тонка система, складова  не одного енергетичного центру, а декількох, що є доступні після того як буде отримана самореалізація. За допомогою відчуття людині дається об’єктивна оцінка, котра впливає на фізіологічний та психологічний  стан, сприяє покращенню. Процеси тонкого тіла відображені через центральну нервову систему вібраціями – прохолодним або ж теплим потоком, який проходить через руки, тім’я, навколо тіла. Такі вібрації засвічують наявність невирішених проблем.

Складовою тонкої системи виступають три канали, сім чакр, кундаліні та інші елементи. До трьох каналів входять: лівий, правий, центральний. Лівим каналом супер его представлені емоції з бажаннями, правим – фізична активність та інтелект, центральним–життєва енергія — кундаліні. Завдяки першому зберігається пам’ять минулого;  другому – здатність дій та реалізація бажань, формування его; третьому – кундаліні. З допомогою перших двох відбувається формування его(ліва сторона)та суперего (права сторона).

Лівий енергетичний канал називається місячним, жіночим. Отримав назву: «Іди наді», пов’язує праву та задню сторону головного мозку фізичного рівня з підсвідомістю – психічного. Каналом представлена якість Інь, висловлена радістю піклуванням, співстражданням, пізнаванням істини. Наявність проблем в каналі викликана надмірною емоціональністю: збудженням, депресією. Щодо другого каналу: «Пінгали наді», сонячного, чоловічого можна сказати наступне: пов’язаний він насамперед з лівою та передньою стороною головного мозку фізичного рівня та надсвідомим – психічного. Представлений  якістю ян: логічним мисленням, аналізом, активними діями, здатний реалізовувати бажання. Пінгала наді характерний правильним взаємовідношенням та обов’язком. Через нього  прослідковується така проблема як надмірна робота, викликана деспотизмом, егоїзмом, жорстокістю, злобою.

Центральним каналом Сушумною наді координуються  рефлекси як провідника парасимпатичної системи. А тому акцент у вчені робиться на духовних діях як спонтанних. Щодо енергетичних центрів – чакр можна сказати, що вони відповідають за різні тілесні органи. Чакри відповідні якостям стану: фізичному, ментальному, емоційному, духовному. Їх є сім із виділеними додатковими центрами.

Першому центру муладхарі чакрі співвідносяться якості: невинність, мудрість, інтуїція, пам’ять, здатність навчатися, на фізичному рівні проявлений через тазове нервове сплетіння. Його божество – Шрі Ганеша. Складється асоціація із елементом Землі та свастики, яка обертається за годинниковою стрілкою. У другому центрі свадістани чакри співвіднесені такі якості як творчість, чисте знання, натхнення. Її божество – Шрі Сарасваті Брамхадева. У третьому центрі набі чакрі  фізично проявляється набі з якостями: щедрість, задоволення, сімейне благополуччя, матеріальний достаток, мораль та духовне сходження. Відповідними божествами виступають Шрі Лакшмі з Вішною.

У четвертому центрі анахаті чакрі міститься Дух, Атман. До якостей анахаті навідносяться: неприв’язана любов, радість, захист. Відповідним божеством є Шрі Шіва разом з Парваті, Шрі Сіта з Рамою, Шрі Джагадамба. Пятим  центром вішуддхі чакрою представлені наступні якості: колективність, чисті взаємовідносини, дипломатичність. Відповідно за нею прикріплюється божество  Шрі Радхи з Крішною. Шостий центр агія чакра представлений якостями: прощенням, співстражданням, логікою, пам’яттю, образним мисленням. Сюди віднесені божеста Шрі Деви Марії з Ісусом. Сьомий центр сахасрари чакри представлений інтегрованими чакрами та їх якостями: бездумністю, тишиною, радістю, відчуттям єдності та сукупності. Тут поєднуються божества материнського та батьківського аспекту Бога.

За  вченням Сахаджи йоги чакри та канали балансуються завдяки підняттю кундаліні – енергетичному потоку, тобто бажання духовно вдосконалитись та усвідомити шлях. Кундаліні – це материнська енергія, яка перебуває у згорненому вигляді трьох з половиною витків. Нею, за вченням Нірмали відображається Аді Шакті – Святий Дух. На думку Шрівастави, союз йоги з божеством при відсутності підйому кундаліні неможливий.

Відбувається проходження кундаліні через усі сім чакр. Пробудження кундаліні та самореалізація порівнюється Нірмалою як насіння, яке садять в Матір Землю.

Практика сахаджи-медитації

З допомогою практики сахаджи йоги укріплюється та заглиблюється стан, отриманий через самореалізацію. У практику входить сахаджа-медитація та методи очищення, котрі запропонувала Нірмала Шрівастава.

Сахаджа-медитація з точки зору Нірмали  характерна  відкритим поглядом людини на її саму, досягненням рівноваги, виправленням себе самої з розумінням процесу, який відбувається навколо неї. Медитація є досягненням бездумного усвідомлення, при якому увага переноситься в сахасрару чакру. Той, що займається медитацією перебуває у повній свідомості, спостерігаючи за здійсненою відбрацією.

Основний спосіб життя сахаджи-йоги полягає в духовному сходжені як важливій практиці. Духовне сходження досягається шляхом медитацій, які звершуються регулярно. Зранку і ввечері тому, хто  проводить медитативну практику достатньо приділити від 10 до 15 хвилин. Сахаджа йог як активний суспільний член  в тій чи іншій ситуації намагається зберегти спокій, рівновагу, виявляючи любов до людей і навколишнього світу.

Панас Вернигора

Яка твоя реакція?

Радість
1
Щастя
2
Любов
2
Не завдоволений
0
Тупо
1

Интересно почитать:

Также в категории:Історія релігій

Історія релігій

Бог Ям

Бог Ям (також відомий як Ям, Ям-Нахар) є важливим персонажем в міфології ханаанських та фінікійських ...