Садукеї  були могутньою, наближеною до іудейської влади партією. Незважаючи на свою не численність, в порівнянні з партією фарисеїв, мали в Юдеї великий політичний вплив. До приходу до влади царя Ірода (37 р до н.е.) первосвященик з партії садукеїв був не тільки главою Єрусалимського Храму, але і світським правителем. Усі первосвященики були вихідцями з аристократичних сімей, в чиїх руках зосереджувалися, не тільки влада, а й головні багатства Іудеї. Після вступу на престол Ірода I садукеї були відтіснені від влади, але вплив їх на царя, а також на політичне життя міста і країни зберігалося. Не поширювалося воно лише на Рим і римлян, під чиєю владою опинилася Іудея в I в. до н.е.

Назва цієї релігійно-політичної течії походить від давньої династії, що брала  свій початок від первосвященика Цадока . До II століття до н.е. зберігалася традиція обрання первосвящеників серед нащадків засновника релігійної течії Садока, що перетворило первосвященство в успадковану посаду. Цей звичай був перерваний єврейським повстанням в 140-х роках до н.е.

З усіх книг священного писання садукеями була прийнята тільки Тора або Велике П’ятикнижжя, куди входять п’ять перших книг Біблії: Буття, Вихід, Левит, Числа і Повторення Закону. Усний Закон, який записували і зберігали фарисеї, садукеї відкидали. З пророків вони шанували лише Мойсея, не визнаючи книги інших пророків, наступних після Второзаконня.

Садукеї дотримувалися теорії, що людина страждає з тієї причини, що не виконує закон Божий. Метою його дотримання вони вважали благополуччя і процвітання ізраїльського народу і держави.

Садукеї  заперечували загробне життя і індивідуальне порятунок після смерті. Вони не вірили в потойбічний суд і в те, що людині доведеться понести відповідь перед Всевишнім за прожите життя. Вони були переконані, що якщо єврейський народ виконає обітниця Богу, тоді держава буде процвітати, а Ізраїль стане вчителем для всіх народів землі. Якщо ж станеться інакше, Ізраїль не виконає свого призначення.

Особливість вчення садукеїв полягала в дотриманні закону заради слави країни і народу, а храмове богослужіння було найважливішою частиною дотримання закону і основною діяльністю членів руху. Всі священики, які здійснюють богослужіння в Храмі належали до партії садукеїв. Саме засновник садукеїв,  первосвященик Садок вперше допустив неточне тлумачення цього моменту, в результаті чого було відкинуто вчення про воскресіння мертвих.  Розходилися вони з фарисеям по  погляду на молитву. Фарисеї відносили молитву до найважливішої частини духовного життя, тоді як садукеї на перше місце висували жертвопринесення, на якому грунтувалося храмове богослужіння.

Ще однією відмінною рисою їх світогляду є сповідування абсолютної свободи людської волі. Садукеї  заперечували існування напередвизначення, вони вважали, що життєвий шлях людини визначається  самостійно, виходячи з чого, народ, як сума волею окремих людей, сам визначає свій шлях, і це відбувається без втручання Бога.

Дослідники іудаїзму вважають, що садукеї були  більшою мірою політичною , ніж релігійною течією.

Ольга Степаненко