Рамана Махарші вважається одним з останніх і справжніх індійських духовних вчителів, філософ і мудрець. Народився в грудні 1879  року і за своє життя до самої смерті в квітня 1950 зміг створити безліч духовних тез, філософію пізнання себе через власне “Я”. При народженні був названий Венкатамаран Айяр.

Після закінчення коледжу він зміг усвідомити, що є саме безсмертним духом, ніж просто смертне тіло, і таким чином почав свій шлях в якості філософа.

У місті Тіруваннамалай він залишався до самої смерті, однак на початку свого шляху до цього міста, він викинув свої гроші і одяг, і жив лише на подаяння, дотримуючись мовчання кілька місяців. Через деякий час навколо нього виросла ціла обитель, його філософію визнали багато людей світу, і навіть на деяких видатних особистостей його вчення дуже вплинули – серед них був Кен Уілбер. Серед його прямих відомих учнів був Роберт Адамс, Пападжі і багато інших. У нього майже з самого початку було безліч учнів, які брали його судження і філософію, в основі якої лежить звільнення людини, шляхом відповідей на питання “Хто я?”.

Основним методом стало медитативне самодослідження. В ході медитації людина задає питання, такі як “Хто є я?”.

За філософії Рамана, тільки пізнавши себе, ми можемо навчитися пізнавати світ навколо нас. За допомогою цього методу, людина зможе знайти в собі початок, саму колиску власного “Я”. У підсумку, він виявляє, що всі навколо лише видимість, і його справжня природа – його вище Я, яке повне спокою і не затьмарене заворушеннями і переживаннями. Через свої книги, такі як “Життя і шлях”, “Бесіди з Раману Махарші”, “Будь тим, хто ти є” і інші він доносить до людей основи своєї філософії. Переймаючись питанням “Хто я?” людина буде намагатися сконцентруватися на цій думці, від якої безліч інших дріб’язкових думок будуть відволікати, не давати зосередитися. Але для всього цього  “Я” буде джерелом.

Позбувшись так від всіх думок, будь-хто зможе зруйнувати власне его, як руйнували і всі думки, ставлячи собі питання “Хто я?”. І в кінці не залишиться ні цих думок, ні власного розуму, его, а над усім цим восторжествує вище “Я”, яке можливе лише після того, як думки і розум перестали існувати. І перебуваючи в своїй початковій природі, без думок, відбувається усвідомлення що людина не тіло, а безсмертний дух. Це і була основна концепція Рамана Махарші.

Іван Гудзенко