З вечора 1 жовтня по вечір 2 жовтня  караїми відзначають восьмий, останній день свята Суккот, який має назву Шеміні Ачерет שְּׁמִינִי עֲצֶרֶת (восьмий день святкових зборів). Цього ж дня ми святкуємо Сімхат Тора שִׂמְחַת תּוֹרָה (радість Тори), коли закінчується річний цикл читання Тори й починається наступний річний цикл.
Про те, що за караїмською традицією відбувається в цей день в кенасі, пише Мойсей Якович Фіркович (1846-1918), онук Авраама Самуїловича Фірковича.

“Свято Сімхат-Тора в кенасі

Ми, караїми, відзначаємо Сімхат-Тора в кенасі таким чином:

В день Сімхат-Тора, після богослужіння, газан виймає з гехалу Сефер-Тора й читає парашат Везот до Ваяал Моше, тоді підходить до Тори молодий чоловік, вбраний в талет, він зветься Гатан Ваяал, громада по куплетах наспівує Келіл-Йофі-ачілі, й Гатан Ваяал читає від Ваяал Моше й закінчує Тору; бере на руку Сефер-Тора й стоїть в стороні; газан виймає з гехалу ще Сефер-Тора, підходить до Тора інший молодий чоловік, вбраний в талет, він зветься Гатан Берешит; читається Вегагохна, громада по куплетах наспівує: Єдіді-сім-севара, Яг-леха – шира-везімра, і гатан Берешит починає читати Тора від парашат Берешит до 4-го вірша 2-ї глави, бере на руку Сефер-Тора й стоїть в стороні. Потім шамаш встановлює посеред кенаса духан.

Газан відкриває гехал, викликає до себе старійшин громади й передає кожному по Сефер-Тора, сам газан також бере на руку Сефер-Тора, і всі вони з Сефер-Тора, один за одним, наспівуючи хвалебні пісні Богу, ходять довкола духану. В той час й інші члени громади долучаються, переймаючи Сефер-Тора, поки зроблять сім кіл, тоді газан вносить до гехалу всі Сефер-Тора, а гатани з Сефер-Тора в руках садяться на крісла, й читається гафтара, 1 книга Царів, гл. 8 від вірша 54-го до кінця глави; після читання гафтари газан бере з рук гатанів Сефер-Тора, вносить їх до гехалу, й читає молитву подяки Богу за те, що ми удостоїлися живими й здоровими святкувати Сімхат-Тора, благословляє громаду на добробут, закінчується урочистий обряд, і громада розходиться”.

Фиркович М. Я. Караимский катехизис вкратце. Мелитополь, 1915 г.

Описана тут традиція сім разів обходити духан з Торою є як у караїмів, так і у равіністів.

У юдаїзмі вона називається гакафот הקפות – “обхід по колу”, й має каббалістичне пояснення: згідно з каббалістичною символікою, коло – це символ так званого ор маккіф (довколишнього світла); згідно з Каббалою, маккіф – це стан гармонії, а гакафот – символічне дійство, що відображає прагнення до цієї гармонії.
Ще одне пояснення цієї традиції – ми вчиняємо подібно до наших праотців, які сім разів обійшли стіни Єрихону, і після цього стіни міста впали.
Хаґ самеах!

Олександр Дзюба