Народ Китаю вірив в добрих і злих духів, в щасливі і несприятливі дні. Вони бачили в сонячні і місячні затемнення підступи небесного дракона, а веселку називали місцем зустрічі нечистих випарів з Землі і сонячного світла.
Основним у китайців вважається культ Неба. Весь світ зараз знаходиться у владі китайського зодіаку, де представлені 12 тварин. З його появою пов’язана легенда про те, як Нефритовий імператор — представник Неба на землі — оголосив небесну гонку, щоб вибрати 12 звірів, які будуть охороняти його спокій.
Китайці вірили в охоронні властивості предметів. Вони робили амулети з овочів, іклів тварин. Розвішували їх над ліжками і в дверних отворах. Змови від хвороб та побажання записували на папір або тканину, щоб надати сили слову, потім спалювали. Отриманий попіл використовували в лікуванні. Існуюча в Китаї даоська система уявлень про баланс простору фен-шуй досі популярна в багатьох країнах. У країнах Заходу це мистецтво перетворилося на цілу індустрію дизайну. Фен-шуй зародився більше 6000 років тому як наука про енергії, які впливають на людину з боку всього того, що його оточує.
Конфуціанська ідеологія знайшла відображення в тому, що Китай розглядає мистецтво, як виховний процес. Кінематограф Піднебесної довгий час будувався на моральних темах. При цьому творці фільмів часто звертаються до легенд та переказів китайського народу, його самобутньої культури. Захід же знайшов у китайському кіномистецтві свою родзинку демонстрація бойових мистецтв, вписаних в сюжет. Сцени боїв, приправлені легендами про кунг-фу, торували дорогу у велике кіно.
Краса і гармонія китайської міфології викликає інтерес розробників комп’ютерних ігор. Вони намагаються відобразити в своїх придуманих світах пантеон Китайських богів і легендарні місця. Наприклад, часто використовується образ міста, в якому збираються всі полеглі духи.
Китайська міфологія і дух китайської культури неймовірно збагатили образи і теми сучасного мистецтва.
Іван Гудзенко