Історія релігійКультураРелігія

Фреска «Пресвята Трійця» Мазаччо

На фресці «Свята Трійця» зображений розіп’ятий Христос, який є центральною фігурою, позаду якого стоїть Бог-Отець. Маленький білий голуб над головою Христа символізує Святого Духа. В архітектурній ніші, яка містить трьох, також можна побачити Марію, одягнену в блакитне зліва, а Іван-учень стоїть праворуч, обидва дивляться на Христа з відданістю. Обабіч колон невідомі меценати замовленої роботи стоять на колінах у профіль.

Фреска «Пресвята Трійця» Мазаччо

Під ними в могилі лежить скелет із написом: «Я колись був тим, ким є ти, і ким я є ти також будеш», що представляє Memento Mori або предмет, який служить попередженням або нагадуванням про неминучість смерті.
Звичайний для творчості Мазаччо, цей твір допоміг революціонізувати живопис завдяки використанню одноточкової лінійної перспективи, створюючи ілюзію тривимірного простору. Художник навмисно поєднав вигляд фрески з існуючою архітектурою церкви, щоб посилити ефект «оптичної ілюзії».

Для створення роботи він використовував сітку, вирізьблену на поверхні, і проконсультувався з Брунеллескі щодо лінійної перспективи, оскільки перспектива навіть цвяхів у хресті демонструє його суворий підхід. Для створення раціонального, але божественного простору, який займають святі фігури в натуральну величину, у дизайні використано римську тріумфальну арку та ствольний склеп, а скелет, розміщений за межами ствольного склепіння, займають простір для глядача. Тоді відвідувачі були вражені здатністю художника створити настільки реалістичний твір, що багатьом здалося, що вони зазирають у справжню каплицю.

Фігури в натуральну величину також демонструють дивовижний натуралістичний ефект обсягу, руху та глибокого емоційного вираження. Як написала історикиня мистецтва Мері Маккарті: «Фреска з її жахливою логікою схожа на доказ у філософії чи математиці, Бог-Батько з Його невблаганними очима є аксіомою, з якої безповоротно випливає все інше». У той же час Марія з урочистим обличчям створює міст між божественним і людським, дивлячись на глядача та жестикулюючи в бік свого сина, відкриваючи шлях у сакральну сферу через споглядання. Як писав Вазарі у своїх «Життях художників» (1550) про творчість Мазаччо, «усе, що було зроблено до нього, можна описати як штучне, тоді як він створює роботу, яка є живою, реалістичною та природною».

Варто відзначити, що робота Мазаччо «Пресвята Трійця» є визначним шедевром раннього Ренесансу. Вона відзначається не лише вишуканою технікою та майстерністю виконання, але й глибоким релігійним змістом, який передає важливі концепції християнства. ­

Альона Дмитрук

Яка твоя реакція?

Радість
0
Щастя
1
Любов
0
Не завдоволений
0
Тупо
0

Интересно почитать:

Также в категории:Історія релігій