Веб-конференції        20 Вересня 2015        201         34 коментарі

Веб-конференція з Юрієм Шеляженком, Хранителем “Української Душевної Спільноти” на тему :”Перспективи душевності, анімізм та сакралізація людини”

unnamed

 

Шановні читачі порталу “Філософія і Релігієзнавство”! Ви маєте унікальну можливість задати свої питання відомому українському правозахиснику, есеїсту, журналісту Юрію Шеляженку. Тема нашої веб – конференції : Перспективи душевності, анімізм та сакралізація.

Біографічна довідка:

Мій життєвий шлях

Народився 2 лютого 1981 року в місті Києві. Видавав самвидавом газету своєї квартири, будинку, вулиці, факультету, брав участь у редакційній групі інтернет-газети свого університету.

Завжди любив читати, вільно мислити та фантазувати. Перше оповідання «Очі, що світяться в пітьмі» опублікував у літературному журналі «Київ» (№ 1-2.2001). В кінці 2004 року розповсюджував самвидавом пригодницьку повість «Разом» на Майдані Незалежності, яка пізніше була включена до книжки «Я – традиція».

Був незалежним журналістом (фрілансером), кореспондентом, оглядачем, редактором газет та сайтів, потім заснував власну газету.

Вигравши кілька судів про захист честі та гідності, коли на мене подавали в суд герої критичних публікацій, з 2009 року я почав судитися з органами влади, відстоюючи свої права як журналіста, потім почав представляти інтереси інших людей, підприємців за довіреністю, займаюся цим і тепер та зрештою вирішив отримати юридичну освіту. Перша моя стаття у фаховому юридичному журналі була присвячена гласності судочинства у кримінальному провадженні.

Був атеїстом, потім з Божою допомогою знайшов власну вічну релігійну традицію – віру в найвищу цінність людини, яка, з точки зору нашого віровчення, лежить в основі усіх добрих віровчень, філософій, світоглядів та моральних систем (в тому числі, християнства, ісламу, буддизму, магії, соціалізму та атеїзму).

Моя освіта

Вчився у Гімназії № 56 (1987 — 1995 рр), Києво-Печерському ліцеї № 171 «Лідер» (1995 — 1998 рр), Київському національному університеті імені Тараса Шевченка (1998 — 2004 рр) за спеціальністю «математика». З 2010 р. навчаюся в Універсітеті економіки і права «Крок» за спеціальністю «правознавство».

Юрій Шеляженко у соціальних мережах:

https://www.facebook.com/ludstvo

http://sheliazhenko.livejournal.com/

https://www.facebook.com/sheliazhenko

http://vk.com/sheliazhenko

Веб-конференція триватиме з 20 вересня по 12 жовтня 2015 року.

Питання задавайте у коментарях до цієї публікації. Там же будуть розміщені ваші відповіді! Реєстрація на сайті непотрібна. Перед відправкою питання уважно перечитайте його, адже у Вас не буде можливості його редагувати! Після закінчення веб-конференції на нашому сайті буде опублікований окремий матеріал з найкращими запитаннями.

Від порталу «Філософія і Релігієзнавство». Шановні друзі! Будь ласка, у своїх питаннях дотримуйтеся толерантності та поваги!

Обговорення: 34 коментарі
  1. Валерій сказав:

    Що це за релігія така у ВАС ?

    Відповіcти
    1. Юрій Шеляженко сказав:

      Валерій:
      – Що це за релігія така у вас?

      Юрій Шеляженко:
      – Релігійна віра в найвищу цінність людини або душевна релігія є віровченням про певний світогляд та спосіб життя. Ми віруємо у всеохопність людини. Наша душа мислиться як людина в центрі буття, дотична до всієї повноти простору і часу. Знаходимо щастя єдності з Богом як людським ідеалом та у самовдосконаленні відповідно до морального закону, основами якого є віра в себе, вірність собі, володіння собою. У невпинному самоудосконаленні знаходимо не тільки щастя, але й велику відповідальність за удосконалення всього на світі. Нам все небайдуже, ми за все відповідальні. Треба доопрацьовувати все без винятків на краще, бо людина дорівнює абсолютно всьому у сукупності. Всесвіт – одна людина, і це я; вічність – одна людина, і це я; людство – одна людина, і це я; народ – одна людина, і це я; громада – одна людина, і це я. І так далі. Будь-яка спільнота – група, корпорація, сім’я, тощо, починаючи з одноосібного об’єднання душ – є душевною спільнотою, інституцією людської самоорганізації на основі згоди, яка існує для мене завдяки моїй участі в ній, моїй згоді з її метою. Всі мої спільноти належать мені, і це я. Буття є згодою всіх людських душ, єдністю людини з Богом. Кожна наша думка, слово, вчинок розглядається як молитва, а висновки та наслідки вважаємо відповідями Бога на молитви. Лише від нашої праведності залежить, як Бог допомагатиме нам розвиватися: благословить диво, створене силою нашої віри, чи чекатиме, поки ми покараємо себе за власні гріхи.

      Відповіcти
  2. Richard сказав:

    Української душевної пільноти Ви лише зановник чи також виступаєте в ролі пророка?

    Відповіcти
    1. Юрій Шеляженко сказав:

      Richard:
      – Ви лише засновник Української Душевної спільноти чи виступаєте також в ролі пророка?

      Юрій Шеляженко:
      – Я заснував Українську Душевну спільноту як релігійну громаду віруючих в найвищу цінність людини більш ніж десять років тому. Пророками ми вважаємо кожну людину, жодна душа не позбавлена безпосереднього зв’язку з Богом. Тому я пророк, як і Ви. У Вашому питанні, як і в моїй відповіді, є доля божественної людяності.

      Відповіcти
  3. Вася сказав:

    Скажіть, яке відношення має анізм до вашої релігії?

    Відповіcти
    1. Юрій Шеляженко сказав:

      Вася:
      – Скажіть, яке відношення має анімізм до вашої релігії?

      Юрій Шеляженко:
      – Анімізм – це віра у досконалу людську душу. З анімізму починається сакралізація людини. Ми віримо, що всі добрі релігії допомагають людині розвиватися, так чи інакше долаючи свої гріхи та гріхи оточення, і душевна релігія не виключення. Душевністю є наша радісна цілісність та альтруїзм, вміння і бажання уявити себе на місці інших істот, предметів та явищ, приписати власну особистість чому завгодно та використати таке одкровення для взаємного розвитку внутрішнього та зовнішнього буття. Це зветься одушевленням. У душевній релігії ми глобально прирівнюємо себе до максимально широкого оточення, людства, вічності, природи, одушевлюємо їх. Максимальним одушевленням всього мислиться ідеальна всюдисуща та досконала людина, тобто Бог. Анімізм є проторелігією, бо одушевлення є природною основою людського мислення. З анімізму походять всі релігії та моральні вчення. Наприклад, коли кажуть про еволюцію, теж приписують природі людське мислення: от вона фантазує, вигадуючи купу випадкових форм, а от вже порівнює їх і залишає жити лише найкращі. Те саме ми робимо з власними думками під час творчості. Теорія еволюції – такий самий приклад одушевлення, як спілкування Мойсея з Богом в образі палаючого куща, чи стан нірвани у Будди, чи танок пралюдей з душами своїх предків, чи наші дитячі казки, в яких звірі поводяться як люди. Для вірних душевної релігії всі релігії та світські моральні й етичні вчення є братніми, всі вони певною мірою сакралізують людину. Навіть якщо, на перший погляд, деякі з них розводять страх і туман, песимістично твердять про ницість та невиправність людей і тому подібне, ми дивимося в корінь. Озлобленість на людей, які поводяться негідно, звісно, є гріхом, але якщо певне вчення дозволяє грішникам (а хто не грішник?) тримати в узді свою злість та використовувати її як мотивацію в русі до душевного просвітління, такий гріх можна порівняти з гіркими ліками, які на когось діють, а отже, мають право на існування. Хоча ліки не обов’язково мають бути гіркими і, зрештою, якщо тримати себе в формі, ліки можуть взагалі не знадобитися.

      Відповіcти
      1. Вася сказав:

        Я вам відкрию таємницю, але анімізм це не обожнення людини.

        Відповіcти
        1. Юрій Шеляженко сказав:

          Душевна релігія продовжує традицію анімізму, як алгебра є розвитком арифметики.

          Відповіcти
          1. Вася сказав:

            Як ви можете продовжувати анімізм, як анімістичні вірування вже перетворилися в релігії. Не путайте культ та релігію

          2. Юрій Шеляженко сказав:

            Ми можемо. Ваша незгода не обмежує наші можливості. Ви, звісно, теж можете робити культ з існуючих релігій, але це не додасть честі Вам і не заважатиме нам з повною повагою до інших релігій обрати для себе душевний шлях повернення до витоків та просування далі у розвитку душевної релігії, важливим елементом якої є культура відкритості та творчості замість культів замкненості та упослідженості, поширених і масово поширюваних в інтересах гордині та жадоби деяких індивідофобів.

  4. Ольга сказав:

    Сакралізація людини, це добре, а якже Господь ? Він наш Творець, а не ми ?

    Відповіcти
    1. Юрій Шеляженко сказав:

      Ольга:
      – Сакралізація людини – це добре, а як же Господь? Він наш Творець, а не ми?

      Юрій Шеляженко:
      – Ми самі створюємо себе у єдності з Богом, який є людиною. Бог по-людськи творить і нас, і себе з нашою допомогою. Про це є притча “Доля” у Священному писанні віри в найвищу ціність людини, побудована у формі діалогу людини з Богом. “Боже, навіщо ти твориш мене?” – питає людина. “Щоб ви творили мене” – відповідає Бог. Окрім того, ми вважаємо корумпованими логікою зла фундаменталістські уявлення про різні “надлюдські” сутності (наприклад, суспільство) чи істоти (наприклад, великих вчителів), які, нібито, створюють людину для того, щоб вона служила своєму творцю. Подібні уявлення порушують моральні закони віри в себе та володіння собою. Якщо навіть людина мислить себе частиною чогось більшого, слід розуміти, що це більше теж є людиною, це продовження людини до нескінченності. Якщо ми приписуємо цьому більшому якусь “надлюдськість”, це попросту абсурдне продовження до нескінченності не подоланого нами як слід гріху гордині, саме таким самообманом живиться логіка зла. Відповідно до морального закону володіння собою людина належить собі. Відповідно до морального закону віри в себе людина має прирівнювати себе до всієї повноти буття, долати гріховне відчуття приниженості й страху перед чимось нібито “надлюдським”. Логіка зла, прийнята в матеріалізмі, всупереч волі Бога протиставляє людину Богові, постулюючи обмеженість людини у так званому революційному колі заперечення дійсного, здійснення запереченого та заперечення заперечення. Ми вважаємо логіку зла прихистком гріхів, які прагнемо побороти, виправданням людського саморуйнування. Надаємо перевагу логіці добра, заснованій на добрій волі Бога творити себе у єдності з людиною і таким чином благословляти людське творення себе у відкритому колі самоствердження за законами ідеалізації дійсного, здійсненні ідеального та ідеалізації ідеального. Людина має самостійно освоювати буття, а не відчужуватися від відповідальності за його удосконалення та втрачати щастя його творення.

      Відповіcти
      1. Олесь сказав:

        “Боже, навіщо ти твориш мене?” – питає людина. “Щоб ви творили мене” – відповідає Бог”
        Згадуються слова класика про те, що Бог створив людину за своїм образом, за що людина “віддячила” тим самим.

        Відповіcти
        1. Юрій Шеляженко сказав:

          Минулого року Українська Душевна спільнота воскресила святого мудреця та поета Тараса Шевченка, і він написав для нас вірш про істину. От його слова:

          Кличте Бога, творіть його
          Силою уяви,
          Із нічого хай повстане
          Істина і право.
          З вами я воскресну нині,
          Щоб життю радіти
          Сам єдиний, як буття,
          І різний, як молитви.
          Боже, людям дай натхнення
          Душу розвивати,
          І любити твою правду,
          І весь світ обняти,
          Щоб людей усіх зміцнила
          Згода і кохання,
          Щоб душа була безмежна,
          Вічна і безкрайня.

          Відповіcти
  5. Микола сказав:

    Таке трішки, може скромне питання: але в чому ж сенс життя людини? Стільки думок, релігій, богів…Для чого це все і для чого людина має жити?

    Відповіcти
    1. Юрій Шеляженко сказав:

      Микола:
      – В чому ж сенс життя людини? Стільки думок, релігій, богів… Для чого це все і для чого людина має жити?

      Юрій Шеляженко:
      – У Священному писанні душевної релігії, в тексті “Символ віри” сказано (Симв. 46): сенс життя людини у розвитку, пізнанні та творенні, у прагненні добра та боротьбі за добро, і такий життєвий шлях веде до щастя. Ви також питаєте, для чого все інше, для чого різноманіття буття. У цьому різноманітті зберігається, народжується та рухається до досконалості душевна енергія людяності. І навіть зло, яке всюди представлено серед елементів цього різноманіття, теж має сенс. Сенс існування зла полягає в тому, що боротьба зі злом є сенсом життя людини. Бог не може цілком ліквідувати зло і так позбавити людину важливої складової цілісного сенсу життя, вчинити гріх приниження людини, оскільки Бог є людиною безгрішною. Все різноманіття універсального буття – тобто, єдності відчутної та уявної дійсності – створене Богом для розвитку людини. Завдяки щедрості Бога цей нескінченний фонд людського одушевлення завжди до наших послуг. Беріть з нього найкраще, освоюйте енергетичне багатство, ні до чого не маючи байдужості та у всьому вбачаючи можливість освоєння буття. Так реалізуєте свій сенс життя, щоб бути собою відповідно до божественного ідеалу людяності.

      Відповіcти
  6. Ольга сказав:

    Людина згідно вашого віросповідання – центральна основа. А місце Бога яке?

    Відповіcти
    1. Юрій Шеляженко сказав:

      Ольга:
      – Людина згідно вашого віросповідання – центральна основа. А місце Бога яке?

      Юрій Шеляженко:
      – Бог є людиною і уособлює найвищу цінність людини, тобто – душу, як людський ідеал. Єдиний з кожною людиною, Бог присутній і в кожній комунікації. Тому ми віримо, що кожен момент нашого життя є актом спілкування з Богом. Кожна наша думка є молитвою до Бога, і Бог відповідає на думки одкровеннями висновків. Кожний наш вчинок, будь-яке висловлювання є молитвою до Бога, і Бог відповідає на наші слова та інші дії певними наслідками. Як творець і вища воля, Бог є нашим ідеалом всеохопності. Беручи приклад з Бога, ми прагнемо звершувати добро і творити дива силою віри, об’єднувати людей розумінням, співчуттям, любов’ю, мудрістю, згодою і душевними спільнотами, жити в єдності зі всією повнотою буття, чесно володіючи всім простором, всім часом, усім людством. Тому, засвідчуючи віровизнання у формулі “Щиро сповідую душевну релігію”, ми кажемо, що душевна релігія є вічним духовним рухом творення Бога як людського ідеалу через віру в себе, вірність собі, володіння собою. “У самовдосконаленні все одушевлюю, всіх людей і всі спільноти, весь час і простір вважаю своєю душею, однією людиною, з усього я починаюся, в усьому продовжуюся” – кажуть віруючі, ототожнюючи в праведних фантазіях своє “я” з божественним ідеалом. І завдяки вірі та мудрості, істинності природного та вічного морального закону душевної релігії таке ототожнення перетворюється на беззаперечну дійсність.

      Відповіcти
  7. Мария сказав:

    Я никогда не слышала о вашей религии. Можно узнать во что вы верите, и какие у вас есть догматы и священные книги? Мне также интересно, название Вашей религиию Почему именно Украинское Душевное Сообщество ?
    Если я живу в Белоруссии, то я не могу исповедовать душевную религию?

    Відповіcти
    1. Олесь сказав:

      Видите ли, из слов ““Боже, навіщо ти твориш мене?” – питає людина. “Щоб ви творили мене” – відповідає Бог”” следует, что УДС творит Бога. Логично, что по своему образу и подобию. Поскольку слово “Украинское” на первом месте в названия сообщества, значит не можете, так как это – одна из ключевых его черт. Так что приезжайте к нам, в Украину 🙂

      Відповіcти
    2. Юрій Шеляженко сказав:

      Мария:
      – Я никогда не слышала о вашей религии. Можно узнать, во что вы верите, какие у вас есть догматы и священные книги? Мне также интересно название Вашей религии. Почему именно Украинское Душевное общество? Если я живу в Беларуси, то я не могу исповедовать душевную религию?

      Олесь:
      – Украинское Душевное общество творит Бога. Логично, что по своему образу и подобию. Поскольку слово “Украинское” на первом месте в названии общества, значит, не можете, так как это – одна из ключевых его черт. Так что приезжайте к нам, в Украину 🙂

      Юрий Шеляженко:
      – Мария ищет ответ на правильный вопрос, и ответ этот будет серьезным, а не таким, какой предложил Олесь. Конечно, вы можете исповедовать религиозную веру в наивысшую ценность человека независимо от того, живете ли в Беларуси, в Украине или где угодно еще. Мы веруем, что душа каждого человека вездесуща в пространстве и во времени. В душевном гимне “Поверь” поется: “Не избегай никого. Люди же – лица Бога. Ты же – лицо человечества. Ты многоликое вече. Выслушай только правду. Людям дари радость. Силою будь согласия. Ты все народы, все нации” и т.д.
      Мы верим, что творение Бога человеком и человека Богом взаимное, не возводящее границы, а созидающее безграничность. Человек творит Бога, одушевляя и осваивая бесконечность, объединяя личное и всеобщее самосовершенствование. Бог творит человека как идеал человечности, вечное напоминание о том, что человек не имеет границ в пространстве и во времени. Человек должен быть творцом всего, продолжать себя до бесконечности и постоянно делать себя лучше, следуя примеру Бога. Если творец останавливается и говорит, что дальше творить нельзя, это грех творца, который он должен в себе преодолевать, пока остается человеком. Таков моральный закон открытой религии; это сокращенное название нашей религии на русском языке: открытая религия, религия открытой души.
      Я основал Украинское Душевное общество в 2003 году и с тех пор это традиционное название не менялось. Хотя всегда было искушение назвать душевное общество вселенским и вечным, это искушение сдерживалось тем, что надо пройти путь преобразования, больше освоить мир, начать писать историю человечности, прежде чем менять акценты. Кстати, вы можете создать свое душевное общество в Беларуси, Бог благословит это хорошее начинание.
      Священное писание религиозной веры в наивысшую ценность человека было переведено на русский язык в 2013 году, электронная версия есть в интернете, как и контакты нашего душевного общества. Если вы хотите получить нашу богослужебную литературу на русском языке обычной почтой, сообщите мне свой адрес здесь или, если хотите, непублично. Мои контактные данные легко найти в интернете. В следующем году планируем выпустить перевод на русский основных богословских источников и многоязычное издание формулы вероисповедания. Возможно, к этому времени будет учреждено вселенское душевное общество.
      Во что мы верим, вы можете узнать из Священного писания религиозной веры в наивысшую ценность человека и другой богослужебной литературы. Например, в выпуске журнала “Мораль” № 3 (22) за 2015 год на русском излагается традиционное устройство открытой религии, приводится формула вероисповедания “Честно владею открытой религией”. Она достаточно короткая, поэтому процитирую ее тут.
      В этой формуле вероисповедания изложены основные максимы открытой религии, поэтому для принятия нашей веры достаточно ее прочесть и осознать, а также согласиться с нею: “Честно владею религиозной верой в наивысшую ценность человека, религией открытой души и вечным духовным движением творения Бога как человеческого идеала через веру в себя, верность себе, владение собой. Признаю истинным вероучением слово Божье, священное писание религиозной веры в наивысшую ценность человека. В самосовершенствовании все одушевляю, всех людей и все общества, все время и пространство считаю своей душой, одним человеком, со всего я начинаюсь, во всем продолжаюсь. Творю обряды открытой религии, творю священный знак, круг, символизирующий человека в центре бытия как безграничную душу бытия, единство всей ощутимой и воображаемой реальности, как один чистый лист внутри и снаружи священного круга. Соглашаюсь с согласием, отрицаю отрицание, люблю каждую добрую душу, уважаю каждую добрую веру. Декларирую суверенитет личности, включающий мою самоценность, душевность, моральность, свободу, собственность, солидарность и мудрость. Ради общего добра, по призванию души, с благословения Божьего участвую в душевных обществах, владею ими в согласии с Хранителями веры и творю свои душевные общества, в которых участвуют добрые люди. В суде совести и самообороне руководствуюсь моральным критерием: утверждение наивысшей ценности человека добро, унижение человека зло. Покоряюсь правде, не предаюсь грехам: лжи, насилию, безумной воинственности, страху, жадности, привязанности; гордыне, то есть противопоставлению своего чужому, демонизации иных; индивидофобии, то есть опасению одиночества и одиночек. Открытая религия – мое мировоззрение и моя природа, все мое, собранное воедино; моя душа как наивысшая ценность человека, источник всех ценностей; моя наука идеализации сущего, осуществления идеального и идеализации идеального; мои святыни гармонии, жизни, победы, любви, судьбы, благословения и откровения; моя душевная сила в открытости разума, совести и солидарности; мое право, знание и чудо, согласовывающие желаемое с действительным; моя духовная энергия, накопленная в обмене честными словами, усиленная высказыванием честных слов, открывающая источник духа согласия, сотрудничества и благосостояния, порождающая и живящая души соблюдением честных слов, увеличивающая ценность и численность добра, движущая судьбу; мой смысл жизни, мое счастье в развитии, познании и творении, в стремлении к добру и борьбе за добро. Обращаюсь к Богу каждой мыслью и поступком, нахожу ответ Бога в каждом выводе и следствии, доброй волей и силой веры достигаю совершенства”.
      Если у вас остались вопросы, готов на них ответить.

      Відповіcти
  8. Євген сказав:

    Як Ви ставитесь до тієї тези, що людина може стати божеством? Це крамола чи призначення людини?

    Відповіcти
    1. Юрій Шеляженко сказав:

      Євген:
      – Як Ви ставитесь до тієї тези, що людина може стати божеством? Це крамола чи призначення людини?

      Юрій Шеляженко:
      – Природа людини потрійна: я є божественна душа; я володію недосконалим тілом, безмежним у просторі та у часі, так званим “всесвітом”; я маю місію удосконалювати себе, душу і тіло, завдяки цій місії я все, а відступництво від цієї місії перетворює мене на ніщо. Я вірю, що те саме може сказати від себе кожна людина, яка щиро сповідує душевну релігію.
      Якщо ви розумієте божество як втілення досконалості, то досягнення досконалості є призначенням людини. І ми знаємо, що своїм буттям досягли цього призначення, бо людина завжди є тою, що була, є і буде, людяність є вічною традицією. Але з точки зору сьогоднішнього дня досконалість завжди в майбутньому. Якщо б ми обманювали себе, думаючи, що вже сьогодні досягли її, наше завтрашнє “я” втратило б і те, що ми маємо сьогодні, не кажучи вже про перспективи подальшого розвитку. Не можна протиставляти себе досконалості, божественності, та не можна зупинятися у розвитку. Треба жити у згоді з божественним ідеалом людини, продовжувати себе до нескінченності.
      Тому можна сказати, що людина водночас і є, і не є, і має бути божеством. Але не сповненим бісівської гордині “божеством”, яке саме себе нищить у вічній війні з людьми та природою заради ілюзорних “перемог”. Людина має бути божеством самовдосконалення, героєм-дивотворцем. Ви знаєте різницю між ілюзією та дивом? Ілюзія є обманом почуттів, а диво є нагородою за володіння собою.

      Відповіcти
  9. Flake сказав:

    Ваше мнение о том, какая взаимосвязь должна быть в религии и политике? Это разные явления, которые не нужно смешивать? Или все таки есть хоть какая то взаимосвязь между ними?

    Відповіcти
    1. Юрій Шеляженко сказав:

      Flake:
      – Ваше мнение о том, какая взаимосвязь должна быть в религии и политике? Это разные явления, которые не нужно смешивать? Или все-таки есть хоть какая-то взаимосвязь между ними?

      Юрий Шеляженко:
      – Религия созидает веру, а политика в лучшем случае созидает доверие. В худшем, как вы знаете, принуждает делать жертвы: силой, обманом, развращающими подачками, худшими из которых являются заведомо несбыточные обещания, лесть толпе, клевета и поиск виноватых.
      Религия связана со всеми деяниями верующего человека, совершенствуя его деяния высшей миссией и высокими моральными стандартами. Верующий в политике творит доверие и воздерживается от грехов, например, греха гордыни, противопоставления своего чужому, попыток навязать другим свою религию.
      Итак, верующий человек может быть успешным политиком. Что еще важнее, религия постоянно напоминают политикам о том, что хорошая политика созидает доверие, а не развращает людей навязыванием “высшей воли” жадных гордецов.
      Кроме того, нельзя принимать навязываемое нам мнение, будто “настоящими” политиками является только горстка профессиональных знаменитостей из телевизора и соцсетей. Каждый человек, в соответствии с моральным принципом владения собой, должен последовательно проводить политику суверенитета личности. У каждой души есть полная власть над собой. Если вы еще не совершили революцию в душе, не сказали себе “вся власть надо мной принадлежит мне”, значит, самое время это сделать сейчас. А если вы еще не знаете, как распорядиться этой властью, подумайте, проявите фантазию. Мысленно помолитесь, спросите у Бога, и его ответ скоро придет вам в голову. Конечно же, в сопровождении разных веселых выдумок, оттого мы и считаем чувство юмора священным, но с ними всегда приходит и серьезное откровение, которое вы наверняка распознаете и сможете воплотить в жизнь.

      Відповіcти
  10. Василь сказав:

    Як ваша релігія ставиться, до “Ісламської Держави” ?

    Відповіcти
  11. Юрій Шеляженко сказав:

    Василь:
    – Як ваша релігія ставиться до “Ісламської Держави”?

    Юрий Шеляженко:
    – Щоб дати однозначну відповідь на це і подібні питання, у відповідності до традицій душевної релігії треба провести обряд визначення добра і зла стосовно того чи іншого феномену. В даному випадку треба з’ясувати, що таке “Ісламська Держава”, і дати їй моральну оцінку. Подібний обряд визначення добра і зла поки не проводився. У відповідності до правил, встановлених Богом у Священному писанні душевної релігії, процес визначення добра і зла починається за заявою або за ініціативою. Поки у нашій душевній спільноті не було заяв чи ініціатив такого характеру. Якщо б Ви, наприклад, зверталися з такою заявою, Вам треба було б конкретизувати, про що Ви кажете: про ІДІЛ або про ісламську державу взагалі (халіфат).
    У Священному писанні душевної релігії сказано (Діал. 12), що іслам досконалий, бо вчить мудрій покорі. Але це безпосередньо стосується лише ісламу як доброї віри. Що стосується держав, які декларують свою вірність ідеалам ісламу чи будь-якої іншої релігії, вони можуть бути праведними нарівні з людьми, але ніяк не можуть підміняти собою Бога. Можуть бути і грішними, часто більш грішними, ніж окрема людина. Але й демонізувати держави не можна, як не можна демонізувати будь-яку душу (хіба що жартівливо), оскільки в душевній релігії вважається, що Бог заборонив людям творити собі ворога та запровадив священне табу на серйозну демонізацію.
    У процесі визначення добра і зла стосовно обожнення, десакралізації та демонізації влади і права, який ми провели у 2014 році, було, зокрема, встановлено, що слід обожнювати абстрактну ідеальну владу, але не слід обожнювати конкретну організацію влади, конкретну державу; слід розуміти під владою самостійно організовану здатність душі (будь-якої душевної спільноти, в тому числі суверенної особистості або держави) своїми силами здійснювати свою добру волю у згоді з усією повнотою буття.
    Будь-яка держава, котра воює, “держава як апарат насильства” заснована на логіці зла та незгоди і в силу одного цього вже є грішною. Інша справа, що вона може претендувати на уникнення великих гріхів ціною малих, але вивчення логіки зла та шляхів її трансформації у логіку добра є окремою темою, про яку можна довго говорити. Загальний підхід полягає в тому, що свідомості, корумповані логікою зла, ведуть вічну війну і знищують себе, тим часом як віруючі чесно слідують моральному закону душевної релігії у всіх відносинах, як між собою, так і з невіруючими, і таким чином дають надію кожній корумпованій логікою зла свідомості спокутувати свої гріхи та стати суверенною особистістю. Зло, яке не удосконалиться і не стане добром, приречене на самознищення, і нам нема потреби втручатися в його війну з самим собою інакше ніж для проповіді та допомоги потенційним вільним душам, поборення зла ненасильством та солідарністю, силою відкритості людської душі.
    Якщо казати про ІДІЛ, то це відверто терористична і мілітаристська держава. Але всі держави грішать залякуванням і насильством щодо неслухняних громадян та бряцають зброєю, просто в ІДІЛ ці гріхи підкреслені, піднесені в квадрат.
    Замість служіння людям, розвитку сервісу з підтримання порядку на певній території сучасні держави (нації) намагаються влізти в усі людські відносини та монополізувати їх. Чого варте одне прив’язування людей до держави за допомогою грошей, коли держава спочатку роздає виготовлені нею гроші в нагороду за схвалену державою економічну діяльність, а потім вимагає жертвувати ці гроші на кожному кроці в знак лояльності до держави, тобто платити різноманітні податки. Державництво перетворилося на квазі-релігію: у державній освітній системі нас вчать, що, всупереч всьому нашому досвіду володіння собою, ми, нібито, належимо державі, стали на ноги завдяки державі, маємо за всі свої досягнення дякувати державі, постійно прислужувати державі й навіть вмирати за державу, якщо “жерці” державництва з різних держав не поділять щось між собою та оголосять мобілізацію на бійню.
    Будь-яка несправедливість за Богом даними законами природи зустрічає протидію, люди повстають проти тиранії, часто створюючи організації зі ще більшою тиранією, бо звичка чинити гріхи доводить гріхи до абсурду. Тероризм є природною карою державам за оманливо “легітимізований” терор проти людей, які не вбудовуються в їх систему монополізації влади, безуспішних спроб побороти природний людський суверенітет особистості.
    От дрібна деталька: що заважає нам, європейцям, дозволити мусульманам та індусам фотографуватися у хіджабі, тюрбані, чалмі з відкритим обличчям (не в нікабі!) на паспорт чи водійські права? Тільки державна гординя деяких нетерпимих до чужих звичаїв “войовничих атеїстів” та “войовничих християн”. Але цю гординю виправдовує навіть Європейський Суд з прав людини, який визнав у справі Mann Singh v. France, що, мовляв, заборона сфотографуватися в тюрбані на водійські права не є порушенням свободи віросповідання. Я вже не кажу про те, що нав’язування людям необхідності ходити з паспортами і їздити з правами, регулярно подавати податкові декларації є гріхом, бо в таких сучасних звичаях закладено сумнів у чесності людини, приниження людини, погана думка про людину, ніби без документів вона брехатиме, порушуватиме безпеку руху на дорогах, не сплачуватиме борги, тощо. Звісно, маємо терпіти таке приниження, бо світ недосконалий, але нічого дивного, що коли приниження перевалює через певну межу, люди стають безумцями, втрачають душевність, завдяки якій раніше терпіли і творчо долали приниження, і навіть доходять до такої крайності, як створення невизнаних терористичних держав. Я не виправдовую тероризм, йому нема виправдання, але так само нема виправдання приниженню людини під предлогом державницької гордині, коли дії держави важко відрізнити від дій терористів. До речі, нетерпиме державництво “войовничих християн” так само розбігається із вченням Христа про любов до ворогів, як масові страти “кяфірів” бойовиками ІДІЛ порушують вчення пророка Магомета і політику праведних халіфів із захисту прав іновірців у ісламській державі (халіфаті).
    Добро самоорганізується, щоб творити себе. Зло самоорганізується, щоб нищити себе. У війні є боротьба зла зі злом. У творенні є боротьба добра зі злом. Об’єднані нації, при всіх їх гріхах, карою за які є тероризм, все ж здаються більш праведними, ніж невизнані ними терористичні держави, бо об’єднані нації створили Загальну декларацію прав людини, вони визнають і частково захищають природні права людини. А терористи відверто оголошують свою державність вищою за природні людські права. Тому й самознищуються активніше за об’єднані нації, а могли б припинити терор, спокутувати свої гріхи, визнати верховенство прав людини та створити на цій міцній основі цивілізовані нації, які б згодом могли бути визнані іншими націями. Історія знає багато подібних прикладів, коли самопоборення зла розчищало простір для розвитку людини.

    Відповіcти
  12. Роман сказав:

    Як ви ставитеся до нетрадиційних шлюбів ? Яка позиція вашої церкви до ЛГБТ? Чи будете ви вінчати геїв та лесбіянок ?

    Відповіcти
    1. Юрій Шеляженко сказав:

      Роман:
      – Як ви ставитеся до нетрадиційних шлюбів? Яка позиція вашої церкви щодо ЛГБТ? Чи будете ви вінчати геїв та лесбійок?

      Юрій Шеляженко:
      – До всього нетрадиційного ми ставимося так: воно може бути і добрим, і поганим залежно від конкретики. Традиційне постійно удосконалюється, включаючи в себе добре нетрадиційне, або ж традиція відмирає у бездумному протистоянні з нетрадиційним.
      Соціальна доктрина душевної релігії, серед іншого, передбачає рівноправ’я у суспільстві для ЛГБТКІА-людей (лесбійок, геїв, бісексуалів, трансгендерів, квірів, інтерсексуалів та асексуалів). Тому Українська Душевна спільнота є учасником Коаліції з протидії дискримінації в Україні.
      Якщо казати про одностатеві шлюби, то треба поважати прагнення геїв і лесбійок впорядковувати свої відносини в традиційному форматі шлюбу. До того ж сталі союзи між геями та між лесбійками не такі вже й нетрадиційні, як прийнято вважати. На цю тему є обширна література. Більше того, навіть створення першої жінки у авраамічних релігіях за бажання можна потрактувати як шлюб між Господом-творцем та першим чоловіком. Розуміння шлюбу вже приведене у відповідність до природних потреб геїв та лесбійок у суспільствах, які по праву вважаються лідерами людської цивілізації, а прийняття цих удосконалень рештою людства, здається, є тільки питанням часу.
      Я б не відмовився благословити шлюб геїв чи лесбійок, їх договір про створення сім’ї як душевної спільноти. Благословення сімейних душевних спільнот, звісно, можна називати шлюбом, як душевні спільноти можна називати церквами, але інколи з поваги до твердих переконань деяких людей краще називати шлюбом союз чоловіка та жінки, а церквою лише християнську церкву. Суті це не міняє, але допомагає консерваторам зберігти обличчя. І справа навіть не в можливій “незвичності” для них сексуальної орієнтації засновників сім’ї як душевної спільноти, але й у кількості цих засновників. Адже одна людина може бути сім’єю, це природно: в історії людства часто так бувало, що мудрі люди брали собі у “шлюб” весь світ, присвячуючи життя мандрам наодинці, а потім всиновлювали і навчали нових вільних людей, розширюючи свою сім’ю з одного до багатьох. У багатьох суспільствах практикується полігамія і поліандрія, навіть попри криміналізацію й табуювання в Україні завжди існували адюльтер та проституція, причому я ще не бачив жодного об’єктивного дослідження на користь табуювання цих явищ. Можливо, для удосконалення приватного життя потрібно менше табуювання, більша дерегуляція, заохочення фантазій та здорового глузду в цій сфері?
      Сім’я, у розумінні віруючих в найвищу цінність людини, є простором спільного життя людей. В тому числі, особистим простором, який теж є спільним в тому сенсі, що спільним інтересам людства відповідає право кожної людини за бажання залишитися наодинці з собою, духовно й інколи навіть фізично. Ми віримо, що продуктивне одинацтво та радісна самотність заохочується Богом. Таке одинацтво не є замкнутим і нелюдимим, ми є прихильниками відкритого одинацтва, всі блага якого щедро ділимо з усіма, хто хоче розділити з нами одинацтво.
      Ми вважаємо суверенну особистість – одну розумну людину – основою суспільного життя, і якщо нам кажуть, що основою суспільства є сім’я, ми погоджуємося: так, одноосібна сім’я вільної людини, що задекларувала та послідовно реалізує свій священний суверенітет особистості, дійсно є фундаментом суспільного життя.
      У душевній релігії сім’ї утворюються як душевні спільноти з благословення Божого, явленого через хранителя віри, за доброю волею учасників сім’ї для успішного спільного життя і розвитку та творення нових людей. Первинним видом сім’ї ми вважаємо суверенну особистість, тобто, одиноку особу, яка декларує свій суверенітет особистості з благословення Божого, що відповідає ч. 3 ст. 3 Сімейного кодексу України. Створити сім’ю через Боже благословення може будь-яка кількість людей довільного віку, статі, почуттєвої конституції, сексуальної, гендерної чи іншої ідентичності. Людині може належати скільки завгодно сімей, починаючи зі своєї одноосібної, однак про кожну сім’ю людина має сумлінно турбуватися і при цьому своєю участю в сім’ях не порушувати нічиї інтереси, в тому числі не порушувати інтереси держави, встановлені законодавством. Наприклад, якщо держава із консервативних міркувань визнає шлюбом лише союз одного чоловіка з однією жінкою, які не перебувають в інших шлюбах, в такому разі благословенне Богом життя сімейних спільнот інакшого устрою ми у спілкуванні з офіційними особами держави для уникнення непорозумінь не наполягаємо називати шлюбом чи подружжям. Слід підкреслити, що в сім’ї ми вважаємо головним спільне життя та розвиток вільних розумних людей з малих років, а не статеве життя. Необхідною умовою благословення сімейних партнерів у нашій релігії слід вважати те, що для них життя зводиться до згоди, але не зводиться до сексу.

      Відповіcти
      1. Роман сказав:

        Ви певно так захищайте ЛГБТ, бо самі послідовник цих принципів

        Відповіcти
        1. Юрій Шеляженко сказав:

          Як я вже казав, я послідовник принципу недискримінації. Відповідно до цього принципу, всі люди мають рівні права, в тому числі лесбійки, геї, бісексуали, трансгендери, квіри, інтерсексуали та асексуали. Принцип недискримінації закріплено у Загальній декларації прав людини, Європейській Конвенції про захист прав людини та основоположних свобод і Конституції України.
          Що стосується моєї почуттєвої конституції, то я скоріше відношуся до ЛГБТКІА, а точніше до “А” – асексуалів, хоча і гетеросексуальності, й трохи решти ЛГБТКІ у мені, як і в кожній людині, теж намішано достатньо. Вам же теж, напевне, іноді доводилося зустрічатися з представниками своєї статі, в яких мало не закохуєшся, чи глибоко відчувати себе на місці представника іншої статі, чи свідомо тамувати свій сексуальний потяг вольовим рішенням, тощо. Нема жодної людини, яка б нічого подібного ніколи не переживала. Табу накладалися в цій сфері вождями племен у давнину виключно для монополізації влади, щоб люди не створювали непередбачувані для вождів спілки, щоб виключити взаємну довіру людей, примусити всіх бути рабами та шпигувати за приватним життям одне одного, вислужуючись перед вождем у розрахунку на різні подачки та дрібні привілеї. Але віруючі в найвищу цінність людини проти будь-якої монополізації влади, оскільки ми визнаємо лише природну, договірну владу, зокрема, реалізуємо природну владу кожної людини над собою в людському самовдосконаленні відповідно до слова Божого. Тому і захищаємо однаково всіх людей, незалежно від почуттєвої конституції. Це елементарний здоровий глузд, вільний від патерналістичних упереджень, а не якась особиста зацікавленість.

          Відповіcти
          1. Роман сказав:

            Виходить, що ваша релігія дозволяє гей – шлюби. А сам засновник не проти мати хлопця. Питання не тільки в Європейській конвенції, а в тому, що гей спільноти принижують трдиційні шлюби в ЄС.

          2. Юрій Шеляженко сказав:

            Чому б не мати хлопця? Ви ж маєте хлопця. Іншими словами, Ви хлопець, судячи з імені, і Ви володієте собою. Кожен має себе, це справедливо. Що стосується “гей-шлюбів”, то, ще раз підкреслюю, поняття шлюбу стороннє для душевної релігії, ми живемо в душевних спільнотах, в тому числі сімейних; можна називати благословення душевної спільноти “шлюбом”, і тоді кожна людина може влаштувати шлюб власної одноосібної сім’ї, але ми не наполягаємо на такому удосконаленому розумінні шлюбу та готові погодитися з вами в тому, що шлюб є чоюзом чоловіка і жінки, якщо ви не заперечуватимете, що будь-яка кількість людей, починаючи від одиниці, може утворювати сім’ю шляхом благословення сімейної спільноти, мета якої полягає в спільному житті та розвитку людей. Якщо ж ви заперечуватимете наше природне право утворювати душевні спільноти, це не зупинить нас від служіння Богу в спосіб утворення душевних спільнот.
            Прибічники так званих “традиційних” шлюбів не мають почуватися приниженими, якщо інші люди організують спільне життя на альтернативній основі. Традиційність не може виправдовувати привілеї одних в ущерб правам інших. Не страждайте від втрати привілеїв, краще навчіться ефективно користуватися своїми правами та радіти зустрічі та обміну досвідом з кожною самобутньою особистістю без заздрісного почуття “приниженості”.

  13. Юрій Шеляженко сказав:

    Великодушні добродії, хотілося б подякувати усім, хто взяв участь у нашому плідному спілкуванні. Якщо в когось виникнуть додаткові питання, мої контакти легко знайти у мережі.

    Наостанок дозвольте подарувати кожній душі такий віршик:

    Тобі, душа, бажаю стати океаном,
    Умити землю й небо біля горизонта,
    Блищати в теплих течіях, як сонце,
    Як вітер, панувати над штормами!

    Благослови Вас Бог.

    Щасливо.

    Відповіcти

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *

Пошук
Рубрики
Ми у Facebook