Слово «карма» на слуху у багатьох, їм зручно пояснювати будь-яке, особливо негармонійна подія. Насправді, карма – це поняття, яке розкриває закон причинно-наслідкових зв’язків.

Іншими словами, карма означає відповідь на будь-яку зроблену дію. Відповідно, слово карма мається на увазі не тільки якесь покарання, але і несе в собі сенс добрих, позитивних  подій від здійсненого доброго вчинку. Негативна карма вимагає подолання. В основному саме подолання можливе на основі інтелектуальної діяльності людини.

Карма сама по собі несе принцип нейтральності.

Людина, маючи свободу вибору, завжди орієнтується в своїх вчинках на власну волю. І, якщо воля людини відповідає божественним законам Буття, то високі енергії народжують карму добра і надання допомоги іншим.

Індуси поділяють карму за трьома критегоріями: саньчіта, прарабдха, кріямана.

Саньчіта мається на увазі вся сукупність існуючих карм, що виникла від всіх втілень.

Прарабдха – карма поточного втілення, вона характеризує події, характер людини і особливості її тіла.

Кріямана –  карма, яка може працювати не тільки в майбутньому, але і в поточному народженні.

У свою чергу кожен вид карми має два стани: арабдха – початкова дія, і анарабдха – неактивна, що не почалася ще дія.

Часто карма порівнюється з зерном рису. Саньчіта – це той рис, що знаходиться в коморі. Прарабдха – частина зерен, взята з комори, оброблена і вжита в їжу, тобто, категорія минулого. Кріямана – зерна, призначені для посіву, які будуть покладені в комору.

Індуси вважають карму кайданами Душі і прагнуть розчинити всі земні карми. Розчиняється дрімаюче насіння Саньчіта-карми жаром Кундаліні.

Іван Гудзенко