Іншими словами, карма означає відповідь на будь-яку зроблену дію. Відповідно, слово карма мається на увазі не тільки якесь покарання, але і несе в собі сенс добрих, позитивних подій від здійсненого доброго вчинку. Негативна карма вимагає подолання. В основному саме подолання можливе на основі інтелектуальної діяльності людини.
Карма сама по собі несе принцип нейтральності.
Людина, маючи свободу вибору, завжди орієнтується в своїх вчинках на власну волю. І, якщо воля людини відповідає божественним законам Буття, то високі енергії народжують карму добра і надання допомоги іншим.
Індуси поділяють карму за трьома критегоріями: саньчіта, прарабдха, кріямана.
Саньчіта мається на увазі вся сукупність існуючих карм, що виникла від всіх втілень.
Прарабдха — карма поточного втілення, вона характеризує події, характер людини і особливості її тіла.
Кріямана — карма, яка може працювати не тільки в майбутньому, але і в поточному народженні.
У свою чергу кожен вид карми має два стани: арабдха — початкова дія, і анарабдха — неактивна, що не почалася ще дія.
Часто карма порівнюється з зерном рису. Саньчіта — це той рис, що знаходиться в коморі. Прарабдха — частина зерен, взята з комори, оброблена і вжита в їжу, тобто, категорія минулого. Кріямана — зерна, призначені для посіву, які будуть покладені в комору.
Індуси вважають карму кайданами Душі і прагнуть розчинити всі земні карми. Розчиняється дрімаюче насіння Саньчіта-карми жаром Кундаліні.
Іван Гудзенко