Ісламською есхатологією варто називати  такий аспект ісламського богослов’я, в якому міститься розроблене вчення про загробне життя (ахарат) та кінець світу, зі зміщенням акценту Корану, не уникненням воскресіння, остаточного суду, відділення праведників від нечестивців. Такий день отримав назву воскресіння або ж Судного дня. Згідно есхатологічної позиції при настанні Судного дня усе живе припинить свою життєдіяльність, після чого слідуватимуть події воскресіння і суду Божого. В аятах Корану згадується Страшний суд.

На відміну від інших авраамічних релігій, есхатологією розкривається воскресіння мертвих, яке супроводжуватиметься останньою скорботою та вічним розділенням праведників від грішників. Достовірними джерелами опису цієї «Великої скорботи» слугують хадіси та коментарі ісламських богословів таких як аль-Газалі, Ібн Касір, Мухаммад аль Бухарі. У Корані можемо зустріти різні назви Судного дня. Тут Судний день названий «останнім днем та Часом».

У хадісах чітко зазначені події, які випереджатимуть Судний день: повний аморальний розлад з хаосом, в результаті виклику Масіха ад-Даджаля (Антихриста), появи пророка Іси – переможця Дадджаля буде упорядковано мир, звільнення світу від його жорстокого панування. Тому буде час без бунту, життя людей за релігійними цінностями.  Література, котрою опсиані події Армагедону є фітна або ж інакше кажучи «Великий епос», в шиїтських групах – це гайба.

Праведникам уготований джаннет (Рай), нечестивців очікує покарання в джаханнамі (пеклі). В ісламських сакральних псианнях розміщена більшість матеріалів щодо Страшного суду та перерахованих бід. Такими двома джерелами у темі ісламської есхатології найчастіше виступають Корна та Хадіси, звітності дій та висловлювань із життя Пророка Мухаммеда.

У співвідношенні до ісламської есхатології з Судним днем Коран виконує функцію – нагадування мусульманам про наміри Аллаха у відношенні до людства та попередження іншим, котрі стараються не коритися Його волі. Наукові дискурси з есхатології та її підтем включають дослідження  хадісів як слугуючих цьому джерел для пояснення. Хадіси є другорядні за авторитом після Священного Писання – Корану., оскільки Коран слугує дослівним словом Аллаха.

Ісламськими науковцями виділяються три періоди ознак Кінця днів. Серед таких ознак  є наступні:

  • Сексуальна аморальність, яка проявляється у відкритий спосіб, не зважаючи на враження епідеміями, хворобами, невідомими для них;
  • Обман мір, ваги (у бізнесі, торгівлі, їхнім наслідком будуть голод, лиха і пригнічення);
  • Відмова у благодійності та накопичення багатства, що стане наслідком припинення дощу з неба (посуха);
  • Порушення завіту з Аллахом і Його пророком Мухаммедом, що супроводжуватиметься допущенням нападу ворогів і відбиранням частини власності у них;
  • прийняття участі чоловіків в ширку (багатобожності), подорож по світу з прив’язаністю до джинів, спричиняючи шкоду;
  • справедливе правління згідно Корану, відкинення добра, посланого Аллахом є Його покаранням через битву один одного;
  • завоювання Константинополя;
  • Схід сонця із заходу в п’ятницю – день закінчення світу;
  • Зі звуком першої Сури ангела все людство помре, через сорок років світ буде обвитий димом;
  • вознесіння Корану на небеса, забуття аятів хуффазами.

Серед менших ознак виділені такі:

  • з приходом фітни (бід) буде відсторонена боязнь Бог, виявлене благоговіння перед Аллахом;
  • прийде Дадджал, який вважатиме, що він – апостол Аллаха;
  • людина, якм проходить над могилою бажає сказати, що це її власна обитель;
  • втрата чесності та авторитету і відання тим, що їх не заслуговували;
  • втрата знань та оволодіння релігійним невіглаством;
  • постійна, раптова та неочікувана смерть;
  • збільшення вбивств без смислу;
  • пришвидшений час;
  • відмовляння від хадісів;
  • підняття відсотків, перелюб , содомія, проституція, зоофілія, вживання спиртного (зіна);
  • визнання непристойної музики широким загалом;
  • проявлення гордості через змагання у прикрашанні мечетей;
  • збільшення чисельності жінок, зменшення чоловіків, опікування чоловіком п’ятдесяти жінок, багатоженства стануть загально прийнятною нормою (необмежений вік, раса, стать, клас, місце розташування, сексуальна орієнтація);
  • землетруси;
  • сором, спотворення, публічне приниження, діффамація;
  • намагання померти у зв’язку з випробуваннями та незгоди, пережитих мусульманами;
  • боротьба євреїв з мусульманами;
  • благодійність стає тягарем в оплачуванні;
  • змагання кочівників у будівництві високих будівель;
  • жінки здаватимуться голими через свій зовнішній одяг;
  • пошук знань в людей, котрі заблукали, а також вчених;
  • будуть вірити брехунам, чесним – ні, а рівні будуть названі зрадниками;
  • загибель для праведників, людей, котрі знають;
  • непристойність та неприязнь серед родичів та сусідів;
  • зростання ідолопоклонства та багатобожності в мусульманських громадах;
  • буде відкрита гора золота в Ефраті;
  • збагачення арабів;
  • заробляння грошей в незаконний спосіб (харам);
  • багато дощів, мала кількість рослинності;
  • злих людей буде вигнано з Медіни;
  • спілкування диких тварин з людьми, спілкування людей з об’єктами;
  • грім та блискавка набудуть свого поширення;
  • з видатними людьми вітатимуться особливим вітанням;
  • з поширенням торгівлі виникне необхідність допомоги жінки в бізнесі її чоловіка;
  • чесної людини взагалі не існуватиме, а тому й втратиться довіра;
  • із залишенням поганих людей, добро втрачене, зло не заборонятиметься;
  • заклик народів знищити іслам в будь-який спосіб;
  • хоч знання про Іслам передаватимуться, але ніхто не буде їх правильно дотримуватися;
  • з приходом мусульманських правителів буде припинено слідування за вказівками та традиціями Сунни Пророка. Деякі матимуть серце диявола в тілесному вигляді;
  • з поширенням скупості шляхетні люди загинуть;
  • Чоловік не буде коритися батьківській волі, не матиме доброго відношення до друга, прямо підпорядковуючись своїй дружині;
  • роздавання голосів в мечетях;
  • самим гіршим для народу буде вождь;
  • відношення до людини з повагою через боязнь зла, котре може вчинити;
  • розпивання вина більшості;
  • битва мусульман з народом, який матиме червоний колі обличчя, маленькі очі;
  • з’явлення суф’яні – тирана в регіоні Сирії;
  • перемир’я та спільна романо-мусульманська компанія проти інших;
  • з Хосрана буде видно чорне знамення, назад ніщо його не поверне, якщо воно не буде майоріти в Єрусалимі;
  • на Мекку буде здійснений напад, Каабу зруйнують;
  • явлена із Ємену армія стане домінуванням Ісламу;
  • після смерті арабського короля виникнуть протиріччя;
  • останнім знаменням слугує з’явлення Махді (виконання пророчої місії, перемога над сатаною).

По суті, якщо дивитися на юдейську, християнську та ісламську есхатологію в дечому вони є близькими, також існують відмінності між ними.

Пегас

Поделитесь эмоциями

Супер статья
0
Я доволен
0
Любовь
0
Так себе
0
Глупо
0

Интересно почитать:

Написать комментарий

Ваш адрес email не будет опубликован. Обязательные поля помечены *