Це питання часто задають єврейські друзі й знайомі, тож варто на нього відповісти. Коротко кажучи – тому, що караїми відзначають лише свята, заповідані в ТаНаХу. Кажучи розлогіше, варто зауважити, що події Хануки також відображені в Біблії, в книгах Макавеїв, але вони належать до числа неканонічних книг. Тобто таких, достовірність яких є під сумнівом, і відтак вони не входять до караїмського канону ТаНаХу.

Перша книга Макавеїв написана на івриті близько 100 р. до н.е. Друга книга Макавеїв належить до того ж часу, написана грецькою мовою невідомим автором, у її тексті є згадка, що книга переповідає більш ранній твір з п’яти книг такого собі Йасона Киринейського.

Ілюстрація: зустріч еллінів та юдеїв. Олександр Македонський приносить дари первосвященику Йерусалимського Храму. Якопо Аміґоні, XVIII ст.

В книгах зазначено, що Хануку відзначали спочатку не як окреме свято, а тому, що через війну не змогли відсвяткувати Суккот (ІІ Мак. 10:6). І потім голосуванням ухвалили, що єврейський народ має відзначати нове свято. (І Мак. 4:59; ІІ Мак. 10:8) Про запалення свічок підчас Хануки мова йде в Талмуді, який теж не належить до книг караїмської релігійної традиції.
Проте ми щиро вітаємо наших братів-равіністів, які відзначають це свято, й бажаємо їм радісної Хануки!

Олександр Дзюба