Поняття «софіст»  мало свою довгу історію. Спочатку з цим терміном пов’язували мудреця. Адже будь-який науковець, чи то філософ або ж винахідник вважався софістом (у грецькомовному варіанті перекладу ςόφος – означає мудрий. Сама специфічна назва «софіст»  прослідковується вже  з другої  половини V століття до нашої ери. Як тільки розширювалося життя, виникла необхідність у загальнополітичній освіті.

І в цьому питанні ключову роль відіграли софісти. Їхня мета – виступ на зібранні, захист відомих положень, спростування. Але для цього потрібно бути юридично підкованим знаннями.  Соціально- політичне життя з його проблемами постають перед греками, які могли відігравати пер за все політичну роль. І такими людьми, які б задовольняли потреби античного суспільства стали софісти.  Такі учителі мудрості існували  практично  скрізь.

Школа софістів. Хто такі софісти ?

Хоч і вони проводили лекції, втім за своє навчання брали  з людей гроші. Тобто такі ось «користолюбці». Софісти вводять учнів у коло теоретичної проблеми, навчаючи їх застосовувати практичні прийоми веденні дискусій та доказів. Слово «софіст» набуває іншого відтінку: вчитель, який бере платню.  І третє  визначення   даного слова пов’язують з критикою  вчення софістів Сократом, Платоном, Арістотелем. Школа сократиків  інтерпретувала слово «софіст»  в наступний спосіб: позначення людини, яка безпосередньо використовує розумові, логічні фокуси , що доказує будь-яке положення за рахунок  грошей.

Таке звинувачення не залишало обґрунтувань, так як діяльність молодих софістів наприкінці V – початку ІV століття до нашої ери стало приводом підтвердження словесного шахрайства  та хабарництва.  Крім того звинувачення молодих софістів Сократом та Платоном були виправдані.

Як бачимо, школа софістів  першою  в історії філософії ставить гносеологічну проблематику. І зрозуміло чума ця проблема була поставлена. Оскільки  вони займалися вирішенням соціально-політичних  проблем, ставили перед собою мету – навчання людини з допомогою доказів та міркувань спростувати політичного противника, який перед нею. І для цього самі розробили загальні  питання  про істинне та хибне, звідки отримуються знання людиною та інше.

Пегас