Історія релігійПророки

Пророк Семей

Семей – старозавітній біблійний пророк, який жив при царя Соломоні і його сині – Ровоамі. Семея вважають літописцем останнього царя. Його імя в перекладі з івриту означає – Бог почув.

Правління було закріплено за сином царя Соломона – Ровоамом. Мудрості і розуміння в керівництві державою йому бракувало. Викликав невдоволення і народний гнів із за відмови знизити податок. В кінцевому результаті це привело до відділення народу від царя. Десять колін Ізраїля відійшли, з Ровамом лишилося два коліна – Юда та Веніамін. Попередніми колінами було побудоване інше царство, яке усі вважали новим ізраїльським. Пророк Ахія помазав на царювання Єровоама І.

Пророк Семей

Рооам не міг пробачити приниження його як царя, а тому замислював план завоювання відлучених десяти колін Ізраїлевих, проте цього не сталося  через втручання пророка Семея. А тому в книзі Царств описується цей випадок, оскільки до приходу царя Ровоама Семей був попереджений Богом:  (1 Цар.12,22-24).

За біблійним текстом чітко видно покарання царя Рооама за Соломонів гріх. Здавалося б правитель набереться розуму і слідуючи заповітам отців та Закону зміцнить державу, але в швидкому часі спустився донизу. Жага до влади і багатство засліпили очі цареві, зв’язок з Богом – Творцем був втрачений. Аморальна поведінка царя відобразилася на народі, який собі думав: раз цар таке робить, то чим ми гірші від нього. Як тільки пророк дізнався, що Юдея була захоплена єгипетським фараоном Шешонком І, відразу  ж поспішив попередити царя з його князями: (2 Хр.12,5-6).

Як бачимо як тоді так  і зараз, без жодного перебільшення, існувала єдина модель ізраїльського (юдейського) суспільства – теократична. Теократична влада носила крім того і соціальний статус, де закон, мораль і релігія  ставали основними природніми чинниками. Такою владою наділялися цар – управитель держави і священство. Досить важливим на той час  було шанування завітів отців  та дотримання Закону Божого ізраїльським народом. Контроль над наглядом дій та вчинків царя і народу здійснювався безпосередньо інститутом пророків. Пророки виконували місіонерську і просвітницьку  функцію. Так само і Семей бажав благого розвитку держави, навіть тоді коли загрожувала небезпека ворожого вторгнення.

Пророк знав, що тільки з вірою в Єдиного Бога, Його мудрістю та Всемогутністю можна побудувати міцне царство, в основі якого має лежати мудрість, справедливість, Богошанування. Будь-яке відхилення від Закону і зухвальство супроводжувалося суворим покаранням, яке слід розуміти як Боже попущення народу і його правителю за злі вчинки, що суперечать моральним і релігійним нормам поведінки як наслідків діяльності людини.

А тому у Старому Завіті ці приклади продемонстровані нам не з проста, а дають можливість не повторити тих самих допущених помилок Ровоама та інші, які керуватимуть царствами після нього. Віра в Бога і шанування Його завітів – це один із міцних фундаментів, на якому має стояти держава. Ось це і намагався вкласти в голову цареві Ровоаму Божий пророк.

Пророк Семей помер в Х столітті до нашої ери.

Пегас

Яка твоя реакція?

Радість
0
Щастя
0
Любов
0
Не завдоволений
0
Тупо
0

Интересно почитать:

Также в категории:Історія релігій

Історія релігій

Девкаліон

Девкаліон — один із головних персонажів давньогрецької міфології, який символізує надію, спасіння та відродження. Його ...