Мистецтво

Донателло – життя та діяльність.

Видатний  скульптор італійського Відродження  Донато ді Нікколо ді Бетто Барді  (повне ім’я )  народився  у Флоренції  1386  року,  в сім’ї  чесальника шерсті.  В майстерні  відомого живописця та скульптора  Біччі ді Лоренцо  за підтримки банкіра Флоренції Мартелі Донателло отримує  прекрасні  навики.

З 1404 по 1407 рік  —  з  архітектором  Брунеллескі  відправляється  до Риму, щоб   закінчити  художню освіту. Обоє навчалися  у вчителя  Лоренцо Гіберті.  Донателло береться  за  одну із своїх перших  праць  —  із дрібнозернистого  каменю створює горельєф  для євангельського  сюжету Благовіщення Діви Марії.  З 1425 по 1438 рік  працює  у спільній майстерні разом  з архітектором  Мікелоццо.   Робота  зі скульптурами  продовжувалася  в таких містах як Флоренція, Сієна, Рим, Падуя,  Мантуя, Венеція, Ферарра.   Демократична  культурна  традиція  Флоренції  XIV століття  проникла  в саму творчість  Донателло.  На той  час  це був  пік флорентійського  мистецького розвитку.  Розвиток такого  мистецтва  отримав назву «Кватроченто».

Донателло – життя та діяльність.

Він  став  втіленням  пошуку  нового  реалістичного  засобу  зображення  дійсності, пильну увагу до людини  та духовного світу, в якому  вона існує.

Донателлою   було  художньо обдумано  досвід, переданий  від  мистецтва  античності, який  дав йому можливість  створити  класичні  форми  та види  скульптури  ренесансної доби:  вільно  стояча  статуя,  настінний  надгробок,  кінний пам’ятник. У 1408  році була закінчена  робота  біля флорентійського  собору над  статуями пророків.  Для  фасаду церкви Орсанмікеле  було зроблено  мармурову статую  святого євангеліста  Марка,  а також  святого Георгія  близько 1416 року, в якій  автором   втілено  ідеал  воїна-героя   ренесансної  доби,  образу  надається   внутрішнє  зібрання з напругою,  патріотичний громадянський  звук.

Від Брунеллескі у 1420 – х   роках   переймає  живописний  вид  рельєфу.   Мистецький напрям  передає  глибину простору  за допомоги лінійної  перспективи,  точно обмежує  плани  та поступово  знижує  висоту  зображень.   У 1427 році  створює унікальний  шедевр в сієнському баптистерії  бронзової купелі «Бенкет Ірода».  Разом з Мікелоццо працює над створенням ренесансного типу   настінного  надгробку  для  папи Іоанна ХХІІІ (античний саркофаг з використанням  алегоричних фігур та величного ордерного обрамлення).

У 1430 – х роках  перебування Донателло  в Римі  дозволило розширити його художній  світогляд  щодо  античного спадку.  Перетворення скульптури  в ренесансний тип  прослідковується  в одному із шедеврів Донателло – бронзовій статуї Давида.  Тут вперше використано  людське тіло в оголеному вигляді, що є властивим для  періоду Відродження, до того ж чітко  передана обумовлена  м’яка пластика, гнучкість,  кутові лінії,  лірична мрійність  поєднуються  з невластивим античному мистецтву  складним  та багатоплановим  образом.

Флоренція  побачила  проведені Донателло і Брунеллескі  роботи  над  оформленням інтер’єру  Старої сакристії  церкви Сан-Лоренцо з 1434 по 1443 роки . Обома   втілюється   новий вид  мистецького синтезу.   Найвищого  розквіту  творчості  Донателло  набув  в падуанський  період.

З 1447 по 1453  роки  працює  в місті Падуя  над  монументом – кінним  пам’ятником кондотьєра  Гаттамелати.  У 1450 – х роках  створюються   в баптистерії флорентійської церкви   статуя  святої Марії Магдалини,    на площі  Сіньйорії — група  «Юдиф та Олоферн». У 1460 –х роках  учнями Донателло  були зроблені  мистецькі рельєфи для двох церковних кафедр  у Флоренції.  Вплив  творчості  відомого скульптора  був настільки колосальним.

Донателло помер 13  грудня  1466 року. Похований  в базиліці святого Лоренцо (місто Флоренція).

Після  смерті  досягнення  скульптора  виявили неабиякий інтерес зі сторони живописців Учелло, Кастаньо,  Мантеньї, а  твори вивчалися  Мікеланджело та Рафаелем.

Іван Гудзенко

Яка твоя реакція?

Радість
1
Щастя
7
Любов
1
Не завдоволений
1
Тупо
0

Интересно почитать:

Также в категории:Мистецтво

img-8 Мистецтво

Искусство и религия

Искусство и религия, две могущественные и уникальные силы, веками взаимодействуют, вдохновляя и покоряя человечество. В ...