Науково – дослідне завдання — передбачає вивчення об’єкта даної науки на різних рівнях. Якщо ж взяти до уваги рівень загальної закономірності і розвитку чинників, то його завдання полягатиме в дослідженні вікової динаміки психічних та фізіологічних функцій, процесів, у виявленні психічних взаємозв’язків на протязі життєвого циклу людської життєдіяльності. Діагностичне завдання ставить собі за мету розпізнавати, а також оцінювати психічний рівень особистості, ступінь зрілості людських особистісних та соціальних характеристик на певних етапах; оцінювати психічне відхилення в людині, в залежності від її віту та досвіду; визначати потенційну можливість розвитку людської психіки ; здобувати наукові дані для подальших вдосконалень та прогнозувань розвитку окремих індивідів.
Корекційні завдання передбачають виправлення психічних дефектів у розвитку людини; усунення причин, які є результатом дефектів; спеціальну організацію навчального досліду та психологічних тренінгів; розроблення рекомендацій стосовно життєвого способу з врахуванням віку та людської індивідуальності. Цими завданнями займаються на сьогодні науковці — психологи, праця яких зосереджена у спеціальних установах, а також психологи — практики, які працюю у школах, в промисловості, спорті, військових базових та вищих навчальних установах, армії. Психологами надається консультація при обранні людиною тієї чи іншої спеціальності, роботи у відповідності до її інтересів, здібностей, також ними надається допомога, яка тісно пов’язана з адаптаційним процесом. Тому для цього існує психокорекція — діяльність, що пов’язана з виправленням психічних особливостей людського розвитку, які найчастіше за системою критеріїв не відповідні встановленій нормі.
Б. І.