Яскравий представник американської постмодерністської літератури у другій половині ХХ століття.

Народився на початку весни 1937 року в Глен-Клоув (уз бережжя Лонг-Айленд, штаті Нью-Йорк). З 1937 по 1953 роки – навчався в школі. У 1953 році вступив навчатися до Корнелського університету. Цікавився прикладною фізикою. У зв’язку з військовою службою у ВМФ США залишає другий курс навчання в університеті.

Томас Пінчон – життя і творчість

З 1957 року – повертається в університет змінюючи попередню  спеціалізацію англійською літературою. Навесні та влітку 1959 року місцеве видавництво  Cornell Writer публікує розповідь «Дрібний дощ». Отримавши ступінь бакалавра закінчив університет. З 1960 – 1962 роках – працює в корпорації «Боїнг» у місті Сієтл, займаючись технічною документацією. Розпочинає плідну працю над романом під незвичною назвою «V.». Як не дивно за книгу присудили Фолкнерівську премію, а сам автор був розміщений нарівні  з усіма представниками американської літератури. Ще в 1973 році стає лауреатом Національної книжкової премії.

З 2002 року – відбулася екранізація документального фільму про Томаса Пінчона, творці намагалися торкнутися самої особистості. З 2004 року – приймає участь в екранізації мультиплікаційного серіалу «Сімпсони», де здійснив озвучку двох епізодів. У 2009 році у трейлері роману «Вроджений порок» можна було чути голос самого автора.

Авторству Пінчона приписують низку романів, які мають різне датування. Так наприклад, роман «Викривається лот 49» – 1966 року, «Веселка тяжіння» –  1973, «Вінляндія» – 1990, «Мейсон та Діксон» – 1997,  «На день поховання Мого» – 2006, «Край наскрізь» – 2013. Усі інші розповіді  датовані раннім періодом творчості Пінчона. Сюди ж можна віднести наступні: «Милість та розправа у Відні – 1959, «До низинам низин», «Ентропія» – 1960, «Під розою» – 1961, «Секретна інтеграція» – 1964. Крім розповідей відносять есе Томаса Пінчона «Подорож у свідомість Воттса» – написане у 1966 році та праці англомовного варіанту, такі як Hallowe’en Over Already? – 1999  та The Evolution of the Daily Show – 2006 року. Вказані праці мають унікальний характер і стиль Пінчона.

Пегас