Однією з таких релігій є синтоїзм, де боги відображали всі аспекти природи та вважалися не лише її втіленням, але й впливали на щоденне життя людей. Унікальність синтоїстської космології полягає у її специфічних уявленнях про божественність: сонце та верховне божество представлені у жіночій формі, зокрема, Аматерасу, яка відіграє ключову роль у міфології. Разом із братом Сусаноо, богом моря і шторму, вони створюють багатий пантеон, де кожне божество має своє значення та функцію, а Ідзанамі та Ідзанагі, боги-творці, відіграють ключову роль у формуванні Японських островів.
У боротьбі Сусаноо та Аматерасу відіграли роль ключових подій, що вплинули на божественний ландшафт Японії. Після скандальної поведінки Сусаноо, Аматерасу сховалася в печері, затьмаривши світ. Навіть найвищі боги не могли спокусити її, пропонуючи найкращі коштовності. Однак лише еротична танцівниця зуміла розвеселити її настільки, що Аматерасу вийшла, щоб подивитися на це. Змирившись, вона повернулася до світла.
Після цього Сусаноо, перегорнувши нову сторінку, звільнив фермерську родину від восьмиголового монстра-дракона та віддав Аматерасу меч, який знайшов у одного з восьми хвостів потвори як знак примирення. Цю боротьбу історики розглядають як перемогу клану Ямато над Ізумо.
Після цього, події спалахнули в новій хвилі створення божеств. Сусаноо повернувся на землю, «Очеретяну рівнину», і одружився з дочкою сім’ї, яку врятував від чудовиська Ямата-но-ороті. Разом вони породили нову расу богів, які стали правити землею.
Аматерасу занепокоїла влада, якою володіли ці нові боги, і вона послала свого онука Хонінігі з символами суверенітету: дорогоцінними каменями, дзеркалом та мечем. Ці предмети стали частиною імперських регалій Японії.
Хонінігі також зайняв важливе місце в історії, він зійшов на горі Такачіо в Кюсю та уклав угоду з Окунінуші, наймогутнішим із богів, який залишався вірним Аматерасу та став її захисником і захисником майбутньої королівської родини. Саме він потім став захисником усієї Японії. Популярність божеств поширилася і на інших фігур, таких як Інарі, бог рису, який був важливий для торговців, крамарів і ремісників, а його посланцем стала лисиця, яка стала популярною фігурою в храмовому мистецтві.
Буддистські та синтоїстські релігії переплелися, і це вплинуло на камі. Деякі буддистські діячі стали популярними камі серед синтоїстів, такі як Аміда, Каннон і Дзідзо, а також Хачіман, бог-воїн.
Іван Гудзенко