Сучасний індійський гуру і філософ, більш відомий під псевдонімом Шрі Шрі Анандамурті. Прабхат Ранджан Саркар є автором і розробником нової концепції гуманізму, згідно з якою не тільки людина, але і всі живі істоти мають право на існування. Автор понад 250 наукових робіт, які аналізують і описують концепцію розвитку історії та економіки, творець теорії мікровіт.

Народився в місті Джалалумпур в 1921 році. З дитинства виявляв неабиякі здібності до навчання і до занять йогою і медитацій. Успішно закінчив коледж, однак на шляху подальшої освіти стала необхідність забезпечувати сім’ю після смерті батька. Прабхат заробляє на життя бухгалтером, а у вільний час навчає охочих практикам раджадхіраджа-йоги.

Надалі Прабхат Ранджан Саркар вибрав собі духовне ім’я Шрі Шрі Анандамурті, яке в перекладі з санскриту означає «втілення (прояв) блаженства».

З 1955 року він відкриває власний духовний центр «Ананда Марга» і вже через 5 років залишає професію і повністю віддає весь час духовних практик.

У шістдесятих роках він розробляє і поширює Прогресивну теорію раціонального використання, яка сильно нагадує основні ідеї комунізму. За це Шрі Шрі Анандамурті зазнає переслідувань з боку індійських комуністів, а потім потрапляє до в’язниці за підтасованим звинуваченням. Через деякий час на Шрі Шрі Анандамурті було скоєно замах. На щастя, не вдале. Після цього він вирішив голодувати. Голодування тривало цілих п’ять років до 1978 року (моменту звільнення з в’язниці). В цьому ж році судову справу гуру було переглянуто, і Прабхата визнали невинним. Однак здоров’я його було вже істотно підірвано. Решту свого життя Шрі Шрі Анандамурті присвятив подорожам в різні країни і ознайомленню суспільства з його вченням в різних регіонах світу.

Організація «Ананда Марга», заснована Шрі Шрі Анандамурті, існує і сьогодні. Основним завданням вона ставить перед собою духовний саморозвиток всіх її учнів, а також служіння суспільству. Учні школи часто проводять соціальні благодійні заходи – допомога початковим школам, притулкам для бідних, роздачу продуктів для голодуючих. Окрема гілка школи займається вихованням ченців, які проводять більшу частину часу в медитаціях і навчають усіх охочих практикам раджадхіраджа йоги.

Іван Гудзенко