Один із проявів суспільно-політичного релігійного руху в Скандинавії. Сам процес руху пов’язують з його основоположником ім’я якому Ганс Таусен. Таусен був виходцем із числа студентів славнозвісного Віттенберзького університету, де викладав Лютер. Відповідно зумів зберегти основні ідеї лютеранства, щоб займатися проповідницькою діяльність в себе на батьківщині.

Церковні ієрархи від самого початку спостерігали за Таусеном, намагаючись притягнути проповідника до суду, проте не зуміли через надійну підтримку короля Фредеріка І. У 1530 році – Таусеном під час церковного синоду в столиці захищається «Символ віри» данського протестантизму. Крім того, символ віри носив незвичну назву «43 копенгагенські статті», подібні до 93 – х тез Лютера. Можливо у статтях йшлося про зовсім інше.

Церкву євангелістів-лютеранів в Норвегії було визнанно на державному рівні сином Фредеріка І – Крістіаном ІІІ, користаючись можливістю досягнення політичної мети через данську реформацію. Ще до часу власної інтронізації Крістіан схилявся до лютеранства, вводячи його богослужіння на шлезвігських землях у 1528 році.

Схваливши рішення на рахунок перших, тобто лютеран, Крістіан  зміщує католицьке духовенство, проводить секуляризацію матеріальної власності церкви, тим самим потрійно збільшивши королівські  земельні володіння. Король Крістіан ІІІ звертається в особливому листі до Меланхтона аби той направив сюди досвідчену, грамотну, інтелектуальну людину. Меланхтон не забарився з відповіддю королеві, приславши йому священика Йоаганнеса, яким очолювався процес Реформації в Данії. У ході проведення Реформації країна тримала курс на лютеранську церкву. Ставала як німецька провінція.

З 1537 року – за наказом короля створюється комісія по розробці нового укладу церкви в Норвегії. До неї ж звичайно увійшов Таусен. Мартін Лютер ознайомився з цим укладенням і схвалив рішення задля утвердження нового церковного закону. З 1550 року – у перекладі на датську мову видається Біблія.

Особливий виняток під час цієї Реформації становили відкриті оподатковані монастирі, з відсутністю послушників.  Проіснували вони тридцять років після тих реформ, які провела церква. Більшість священиків думали так, якщо вони увійдуть в нову структуру, то зможуть за собою зберегти свої місця. Таким чином данська церковна  реформація наближалася до закінчення. Посприяв у цьому датський король Крістіан ІІІ.

Відтак поширювалася нова церковна ординація, яка дала поштовх для утворення нової релігії в державі. Будь-які спроби, які намагався зробити норвезький єпископ Олав Енгельбректсон попри зупиненню і перешкоджання створення нової церкви виявилися безрезультатними. У ході посиленої боротьби за стару церкву, Норвегія втратила самостійність і перетворилася в «провінцію  Данії», про це власне і стали оголошувати в місті Копенгаген.

Тому засновником Реформації в Норвегії вважають короля Крістіана ІІІ. За активної діяльності монарха-реформатора спостерігається динаміка промисловості (риболовецька, лісозаготівельна), що призвело до виникнення китобійних та торгових компаній. Мануфактурні та промислові підприємства перебувають під контролем пайових громад та приватних осіб.

Пегас

Поделитесь эмоциями

Супер статья
0
Я доволен
0
Любовь
0
Так себе
0
Глупо
0

Интересно почитать:

Інтерв'ю

Інтерв’ю з Мехметом Ференджі головою Стамбульського фонду культури і науки на тему : Хто такий Саїд Нурсі і що таке «Рісале- і Нур» ?

Шановні читачі порталу «Філософія і Релігієзнавство», пропоную вам прочитати інтерв’ю з головою Стамбульського фонду культури ...
Іслам

Аліди. Хто такі аліди?

Аліди — ісламська община, що походить від четвертого мусульманського праведного халіфа Алі (правління 656–661). Вони ...

Написать комментарий

Ваш адрес email не будет опубликован.