Аль-Кінді у своїй релігійній філософії звертається до філософії античних часів. Так наприклад, Аль – Кінді велику увагу приділяв філософським працям Арістотеля, зокрема його праці «Метафізика». Таким чином арабський філософ стає продовжувачем, краще сказати основоположником – перипатетиком на всьому мусульманському Сході.
Аль-Кінді також пише філософські праці, беручи за основу праці античного філософа Арістотеля. Він написав низку філософських праць, до яких належать: «Огляд творів Арістотеля», «Про п’ять сутностей», «Про найближчу причину виникнення та знищення», «Про визначення та опис речей».
Аль–Кінді називає матерію первинною основою у співвідношенні до форми, яка породжує типові розбіжності, що породжує речі, які є її потенцією (силою). На думку філософа, субстрат та атрибут, а також причини , рід, незмінний позачасовий початок не можуть бити досягнуті людським розумом, так як і не можуть бути предметом дослідження, в тому числі і предметом самої філософії, яка вивчає лише ті речі, природу яких вона може пізнавати.
Стрикалюк Богдан – магістр релігієзнавства