При детальному вивченні міфу про створення людини видно, що Нінмах має непряме відношення до даного процесу і стоїть на третьому місці після двох більш відомих і могутніх божеств, але, незважаючи на це створення образу про дане божество причетне до створення людської істоти щільно закріплюється за Нінмах.
Згідно з існуючим міфом про суперечку богів стає зрозумілим, яким чином в міфології Нінмах займає певний щабель. Згідно з міфом в процесі веселощів і підняттям кубків за здійснення можливості стати позбавленими від праці боги починають невелику суперечку в результаті, якої Нінмах приступає до створення людей, які мають певну індивідуальність. Також з’являються фізичні відхилення від норми людини. Даний міф пояснює появу різноманітних недуг у людини і причетність до даного процесу богині. Так як це вона, використовуючи спеціальну глину, створила людей, наділених особливими ознаками.
Також в процесі розбіжностей і суперечок між Нінмах і Енкі з утроби останньої з’являється немовля, наречене Омулем. Таким чином, дається вичерпна відповідь на появу процесу народження людей відповідно до трактування і розшифровки стародавніх манускриптів тексти, яких лягають в основу теорії появи і створення людини при безпосередній участі богині Нінмах.
Міфи і легенди, які доходять до сучасних людей завдяки копіткій роботі, вчених дозволяють поглянути новим поглядом на теорію створення людини з точки зору міфології.
Іван Гудзенко