Інтерв'юІсторія релігійМісця сили

Бесіда з Хошиделем з Руанди відносно вірувань руандійців

В Україні вже багато років живе Хошидель, який у минулому емігрував до нас з Руанди. Я вирішив провести бесіду з Хошиделем відносно вірувань руандійців.

Я (Ігор Мехеда, надалі ІМ): Хошидель,  доброго Вам ранку, дозвольте поставити Вам кілька питань.

Бесіда з Хошиделем з Руанди відносно вірувань руандійців

А чи є в Руанді якісь незвичайні місця – Місця Сили, чи, як їх ще називають, енергетично змінені місця, чи місця чаклунські, чарівні, містичні?

Хошидель: Є таке місце в Руанді. Називається Тіунго. Іноземці ще вимовляють його як «чівунго», «чіунго». У це місце звичайній людині заходити страшно. Ніхто не хоче заходити. Тільки якщо дуже треба. У Тіунго небо вночі світиться. Люди літають.

ІМ: – Левітують? Тобто літають у фізичному тілі? Чи у формі вогняних куль, як у фольклорних оповідях народів Африки?

Хошидель: — у формі вогняних куль. Їхня душа в Тіунго може вилітати з тіла і набувати форми вогняної кулі. А потім знову повертатись у тіло. У Тіунго навчаються маги, шамани, чаклуни, там живуть їхні вчителі. Перебування місцевості Тіунго протягом короткого часу призводить до сильного оздоровлення тіла.

ІМ: — Я поясню трохи для себе та для наших читачів. Академія наук ще у ті далекі часи проводила дослідження духовних навчань Африканського континенту. Результати містилися у наукових збірниках. Один із них, «Традиційні та Синкретичні релігії Африки» — був моєю улюбленою книгою. Вчені відзначали, що в більшості країн Африки є легенди про те, що душа чаклуна може вилітати з тіла, і, перетворившись на вогненну кулю, літати в небі, а потім знову повертається до тіла. Так душа чаклуна у польоті набирає магічну силу із простору. Дослідники африканських культур неодноразово описували випадки, коли вони з балконів готелів уночі спостерігали вогняні кулі, що літали над джунглями, причому не було ані вітру, ані хмар – за ясного зоряного неба. Інтуїтивно вони не могли повірити, що перед ними кульова блискавка. Реакція на ці кулі була реакцією внутрішнього стародавнього жаху, ніби вони перетворилися на середньовічних лицарів і побачили дракона.

   Питання також прояснюють магічні системи індіанців Мексики. Індіанці вважають, що Боги Неба (розумні істоти, які живуть у небі над нами) можуть навчити знахарів та шаманів виділяти душі та посилати їх літати у небо у формі вогняних куль, блискавок, комет та інших астрономічних та метеорологічних явищ. Ці комети, на які перетворюються душі шаманів, можуть літати дуже високо – досягати найдальших зірок. І що вище пролітає душа шамана, то більше він набирається могутності, і більше може зробити чудес. Наприклад, знахар, чиї душі літали вночі серед далеких зірок, вранці може позбавити недугу сотні людей.

Хошидель:Ви маєте рацію, нам так і пояснювали, я просто не зміг би розповісти це так складно.

ІМ: — А в духів руандійці вірять?

Хошидель: — У духів віримо. Духи природи сприятливі. Вони невидимі. Мешкають на деревах, у пагорбах, на берегах річок. Для вдалого полювання, риболовлі або для врожаю ми їм даємо подарунки. Наприклад, духи дерев, що забезпечують вдале полювання, люблять шматочки м’яса, їх розкладають під деревами. А духи річок люблять фрукти.

ІМ: — У Руанді знаходиться озеро Вікторія. І озеро Танганьїка.

Хошидель: — Танганьїка на півдні, де Бурунді. Північ Руанди – це ліси. Джунглі, зарості. Південь – більше сафарі. Степ, лісостеп.

ІМ: — А домашні духи? Ті, що живуть у житлах людей?

Хошидель: Такі є. Але є й несприятливі духи. Вони подорожують із людьми, які перебувають у дорозі. Такий дух може сховатися в одяг мандрівника і вистрибнути з нього, коли мандрівник у гостях. Від таких духів захищаються, бо вони приносять хворобу.

ІМ: – Як захищаються?

Хошидель: — За допомогою масок.

Бесіда з Хошиделем з Руанди відносно вірувань руандійців

Руандійська ритуальна маска

ІМ: — Тобто маски – це вмістище добрих духів, які протистоять ворожим духам?

Хошидель: — Ні. Маски в ритуалах шаманів позначають наших давніх богів. Шаман виконує церемонію, зображує із себе стародавнього бога. Сила бога входить до шамана та маски. Після церемонії маска набуває можливості відганяти духів зла.

ІМ: — Окрім масок, які ще є захисні прийоми від ворожих духів?

Хошидель: Є чарівні трави. Начебто тутешнього будяка. Вони розміщуються над входом у житло. І є маленькі дерев’яні сидіння – подібні до столиків. Над сидіннями читається замовляння. Коли сидиш на такому сидінні – повністю захищений від дії чаклуна.

ІМ: — Розкажіть, будь ласка, випадки із життя за участю духів, якщо вони Вам відомі?

Хошидель: — Про духів я багато не знаю. Ми більше поважаємо розповіді про великих шаманів-воїнів. Ось, наприклад, у нас шанують шамана-воїна Сангано. З руандійського це слово перекладається «перехрестя». Він мав дві дружини. Будинок однієї знаходився за 15 кілометрів від будинку іншої. І ось, коли Сангано повертався з полювання, він пускав стрілу з лука і потрапляв стрілою у ворота того будинку, в якому ввечері мав намір ночувати. Тут, звичайно, не обійшлося без магії, говорили, йому стрілу духи переносили, а інші казали, що через потойбічний світ він її пускав.

ІМ: – Наші містики б сказали «перекидав через астрал». Таке могли робити маги, які опанували символічну магію. Наприклад, перекидати своє тіло у просторі за допомогою кінського хомута. А в давній Трансільванії чаклуни також робили схожі операції з переміщенням стріл.

Хошидель: — Так. Санґано був великий воїн. Інший подвиг Сангано – зупинка річки. Сангано якимось чином зробив так, що верхня течія річки встала, вода ніби натрапила на невидиму греблю. А нижня течія продовжувала текти. Це дозволило людям перебратися на протилежний берег і цим врятуватися від великої небезпеки. Коли всі перейшли, річка знову повернулася до природного стану.

ІМ: — Ви самі бачили цю легендарну людину?

Хошидель: — Так. Обидві дружини Сангано були шаманки. Та шаманка, яка вилікувала мою матір – це була дружина Сангано. Вона була родом із Конго.

ІМ: — Ви розмовляли з цією людиною?

Хошидель: — Ні. Я тоді ще малий. А йому вже було під 80 років. Навколо нього завжди люди були. Великі люди радилися приїжджали з різних країн. До Сангано було не підійти. Бачив його здалеку.

ІМ: — А чи часто великі люди ходять до магів?

Хошидель: — Постійно. Керівництво країни негласно опікується «білими» шаманами, знахарями, які лікують. Завжди до них ходять за порадою. Трохи якась проблема: одразу до «білого шаману». Інші люди теж не хочуть відставати від керівництва – постійно звертаються. Білих шаманів менше, ніж темних, які руйнують. Звернення до білого шамана коштує в Руанді від трьох до десяти разів дорожче за платні бельгійські клініки.

ІМ: – Сангано дожив до нашого часу?

Хошидель: — Ні. Він помер, коли йому було 90 років. Його діти пішли жити до інших країн. Нині про Сангано залишилися лише легенди. Таких шаманів-воїнів у нашій країні мало було, але вони були видатними людьми. Сподіваюся, у нас ще такі будуть.

ІМ: – І я на це сподіваюся. І не лише у Руанді. Хошидель, дякую Вам за цікаву розповідь. Ми неодмінно з Вами ще зустрінемося, дуже Вас прошу на наступні зустрічі, підготуйте, будь ласка, все, що можете згадати про вірування Руанди, а ми з Вами із задоволенням поділимося досягненнями ведичної традиції, сподіваюся, вони Вам сподобаються. Усього Вам доброго.

Хошидель: – Усього Вам доброго.

Розмовляв Ігор Мехеда 

Яка твоя реакція?

Радість
7
Щастя
8
Любов
7
Не завдоволений
0
Тупо
0

Интересно почитать:

Также в категории:Інтерв'ю

img-11 Інтерв'ю

Інтерв’ю з Мехметом Ференджі головою Стамбульського фонду культури і науки на тему : Хто такий Саїд Нурсі і що таке «Рісале- і Нур» ?

Шановні читачі порталу «Філософія і Релігієзнавство», пропоную вам прочитати інтерв’ю з головою Стамбульського фонду культури ...