Апологетика та ПатристикаІсторія релігійХристиянство

Августин Аврелій

avgustunАвгустин Аврелій, засновник християнської філософії  історії та християнської онтології. Наяскравіший представник патристичної доби середньовіччя. Один із шанованіших святих католицької та православної церкви. Великий християнський вчитель.

Народився Августин Аврелій 13 листопада 354 року в місті Тагаст, що в Північній Африці.

Августин Аврелій походив із шанованої римської династії Авреліїв. Його батько був злісним язичником та послідовником масових оргій, мати ж Августина була набожною християнинкою, яку після смерті канонізували у святі, з імям свята Моніка. З ранього віку Августин виховувався у багатстві та язичницькому світогляді. Часто відвідував з друзями різні бенкети та масові оргії. Масові оргії не заважали юному Августину вивчати античну філософію та займатися риторикою.

У 370 році Августин Аврелій направляється у Карфаген для навчання ораторського мистецтва та грецької мови. Саме у Карфагені в молодого Августина виникає любов до бідної карфагенянки, з якою він прожив 13 років. Офіційно Августин Аврелій ніколи не одружувався на карфагенянці бо вона була із нищого соціального статусу, що на той час було не припустимо .

У 372 році у Августина народжується син Адеодат.

В 373 році Августин читає твори Цицерона, після чого стає послідовником секти Маніхеїв. Августин Аврелій пробув у секті Маніхеїв  девять років. Пізніше, у своїй знаменитій Сповіді Августин пише, що він даремно потратив девять років на безглузде вчення Мані. Дослідники біографії Августина вважають, що він став послідовником маніхейства за його дуалістичну концепцію доброго та злого начала.

У 383 році Августин Аврелій переїджає до Риму де розпочинає  викладати риторику для дітей римських багатіїв. Хоча Августин довго не пробув у Римі та переїхав до Мілану, де продовжив викладати риторику. Саме у той період в Мілані проповідував святий Амвросій, який вразив своїми словами та поглядами Августина. Після чого Августин розуміє що його не задовольняють дуалістичні ідеї маніхейства, тоді Аврелій захоплюється ідеями неоплатонізму та читає твори  Плотіна та Платона. Саме після прочитання творів Платона та Плотіна Августин тяжіє до християнського монізму. У 385 році Августин розпочинає читати послання Апостола Павла, після чого активно розпочинає відвідувати служби за участю святого Амвросія.

На пасху 389 року Августин Аврелій прийняв християнство, разом із ним прийняв християнство і його син Адеодат. Через два роки у 391 році Августина рукоположать у сан пресвітира та направляють на служіння у місто Гіпон (сучасне місто Аннаба, Алжир).

У 395 році Августина рукополагають у сан єпископа Гіпона. Саме у Гіпоні Аврелій прожив 30 років і очолював гіпонську кафедру. Фактично під час свого єпископства Августин був головним єпископом Африки, його цінували і любили не лише африканські християни, але і язичники.

У філософських поглядах Августина Аврелія спостерігається своєрідний синкретизм християнства та античної філософії. Зокрема, Августин частo  апелює до філософії Платона, шукаючи там симбіоз добра і зла. У своєму філософосько-теологічному трактаті «Про град Божий» Августин розмежовує світ на духовний та земний або державний. На думку Августина людина повинна вибирати, який світ для неї є дорожчий. У світі земнову людина живе не довго, але утримує усі земні блага, а у світі духовному людина переходить на новий рівень, наближається до Бога. При правельному існуванні людини у земному світі, людина після смерті потрапляє у небесний світ (рай) де перебуває у постійному блаженстві біля Бога. Августин Аврелій вважав, що наближення людини до Бога залежить лише від самої людини, виконання нею всіх приписів та законів церкви.

Протягом усього свого життя Августин Аврелій шукав істину. Будучи в різних сектах та філософських течіях він не знайшов там ніякої істини, але знайшов лише одні розчарування. Істину він знайшов лише у християнстві. І на його думку істиною був Ісус Христос та його вчення. Тому Августин завжди писав у своїх творах, що людина може у будь який момент навернутися до Бога, і наводив свій житьєвий приклад. Августин Аврелій був та залишається великим учителем християнської релігії. В католицизмимі Августина Аврелія визнають святим, в православї блаженим, у протестантизмі він є знаментим теологом та вчителем церкви. Тому спадщина Августина досить вагома для всіх християнських конфесій, також важливими є його твори для філософів, адже філософські тексти Августина є унікальними, де поєднується філософія та релігія. Цей постійний дуалізм який супроводжував Августина Аврелія протягом його життя.

14 серпня 430 року у Гіпоні Августин Аврелій помирає.

 БСІД

портал ФІР

Яка твоя реакція?

Радість
1
Щастя
2
Любов
1
Не завдоволений
0
Тупо
0

Интересно почитать:

Также в категории:Апологетика та Патристика

Аммоній Саккас

Аммоній  Саккас  вважається  одним із перших видатних античних  філософів, засновником  школи неоплатоніків  в Олександрії.  Народився  ...

Розуміння та сприйняття духовно – морального життя християнина у настановлених бесідах Іоанна Золотоустого, архієпископа Константинопольського

Святитель Іоанн Золотоустий  є одним із авторитетніших  отців  Східної Церкви, поряд з Василієм Великим та ...