Навички спілкування тісно пов’язані з емоційним інтелектом людини: розпізнати емоції співрозмовника і зуміти спрямувати в русло практичного вирішення завдань – головний критерій високого інтелекту. Чим вищий емоційний інтелект, тим продуктивніше спілкування.

Вміла комунікабельність підвищує ефективність у всіх сферах – від сімейної до професійної: одержати підвищення, залучити інвесторів, підвищити експертність, пом’якшити наслідки помилки, ощасливити дружину.

Соцмережі та месенджери дозволяють людям спілкуватися більше, але поверховіше. Інтонації, тембр голосу та жести – основа спілкування – нівелюються смайликами. Більшість людей все слабше впливають на інших емоційно, а ті, хто вміє володіти емоціями у реальному житті – досягає висот.

5 практичних порад

  1. Вправа дзеркало.

Діалог із відображенням виявить слабкі сторони комунікації та визначить зони зростання. Міміка, жести, паузи – як на долоні. Найкращі актори та оратори використовують цю нехитру, але дієву методику.

Ця вправа дозволить дізнатися та прийняти власний стиль спілкування, а коли людина знає та приймає себе – легше впливати на інших.

  1. 2. Вправа сторітлінг.

Цікава історія подобається слухачам. Слухач вникає в деталі гостріше, щойно з’являється персонаж. Механізм любові до історій закладений у людях з давніх-давен, коли мисливці збиралися біля вогнища поділитися нюансами минулого полювання.

Вмілому оповідачеві легше вплинути на слухача: зацікавити співрозмовника, донести цінності, розсмішити та підштовхнути до правильних висновків. Якщо вміло начиняти історію метафорами, то вдасться навіть попрікнути підлеглого,  але дуже тактовно.

Щоб освоїти навички цікавої історії, корисно ознайомитися з основами сторітелінгу. Наприклад, використати триактну структуру — зав’язка, конфлікт, розв’язка. Це класичний прийом, який дозволить співрозмовнику глибше поринути в атмосферу розповіді і перейнятися симпатією до оповідача.

  1. Посмішка викликає довіру.

Посмішка знімає міжособистісну напругу між співрозмовниками. Людина завжди відчуває доброзичливість і привітність у спілкуванні. Навіть спілкуючись на відстані по телефону, посмішка діє благотворно.

Головне правило – щоб посмішка була щира.

Хороша вправа на формування нової звички – браслет. Знімати браслет з руки і надягати на іншу щоразу, коли не виникло посмішки при зустрічі чи відповіді на запитання.

  1. Не використовувати у мові негативні формулювання.

Формулювання та слова мають сотні відтінків. Одне й те саме прохання можна скласти з кількох варіацій. Ефект від кожної з них буде різним.

Корисно уникати в промовах  негативних формулювань, а замінювати на надихаючі чи нейтральні.

Приклади

На зборах на початку місяця краще замінити слово «проблеми» на «завдання«, тоді наша пропозиція акцентуватиметься на рішенні, а не на перешкоді. Тоді вийде не «У нас багато проблем у відділі», а «Нашому відділу доведеться вирішити кілька завдань».

Або замінити слово «має» на «тобі буде корисно». Тоді вийде не Ти повинен робити уроки, а Тобі буде корисно закріпити знання.

Заміна негативних слів синонімами впливає як на топ-менеджерів, так і на школяра, який не розпочинає виконання домашнього завдання.

  1. Вміння слухати та чути.

Вміння уважно слухати співрозмовника – одна з найпопулярніших навичок сучасності.

Не перебивати, зчитувати міміку та інтонації у діалозі – також базова навичка емоційного інтелектуалу. Щоб успішно спілкуватися з людьми, важливо чути те, про що вони говорять і як це роблять.

Вона перш за все

Навичка спілкування можна розвинути, якщо вкладати у розвиток час та зусилля.

Людей із високим емоційним інтелектом, крім ефективної комунікації, поєднує схожа риса – вона до іншим людям. Історії життя, характери, персонажі та мотиви вчинків – все це викликає цікавість.

Коли людині байдужі інші, і вона прагне спілкуватися лише заради вигоди – довгострокової користі не дочекатися. Тому основою успішного спілкування є симпатія до співрозмовників.

Ольга Степаненко

Поделитесь эмоциями

Супер статья
0
Я доволен
0
Любовь
0
Так себе
0
Глупо
0

Интересно почитать:

Написать комментарий

Ваш адрес email не будет опубликован. Обязательные поля помечены *