Психологія

Як поліпшити комунікативні навички? Практичні поради

Навички спілкування тісно пов’язані з емоційним інтелектом людини: розпізнати емоції співрозмовника і зуміти спрямувати в русло практичного вирішення завдань – головний критерій високого інтелекту. Чим вищий емоційний інтелект, тим продуктивніше спілкування.

Вміла комунікабельність підвищує ефективність у всіх сферах – від сімейної до професійної: одержати підвищення, залучити інвесторів, підвищити експертність, пом’якшити наслідки помилки, ощасливити дружину.

Як поліпшити комунікативні навички? Практичні поради

Соцмережі та месенджери дозволяють людям спілкуватися більше, але поверховіше. Інтонації, тембр голосу та жести – основа спілкування – нівелюються смайликами. Більшість людей все слабше впливають на інших емоційно, а ті, хто вміє володіти емоціями у реальному житті – досягає висот.

5 практичних порад

  1. Вправа дзеркало.

Діалог із відображенням виявить слабкі сторони комунікації та визначить зони зростання. Міміка, жести, паузи – як на долоні. Найкращі актори та оратори використовують цю нехитру, але дієву методику.

Ця вправа дозволить дізнатися та прийняти власний стиль спілкування, а коли людина знає та приймає себе – легше впливати на інших.

  1. 2. Вправа сторітлінг.

Цікава історія подобається слухачам. Слухач вникає в деталі гостріше, щойно з’являється персонаж. Механізм любові до історій закладений у людях з давніх-давен, коли мисливці збиралися біля вогнища поділитися нюансами минулого полювання.

Вмілому оповідачеві легше вплинути на слухача: зацікавити співрозмовника, донести цінності, розсмішити та підштовхнути до правильних висновків. Якщо вміло начиняти історію метафорами, то вдасться навіть попрікнути підлеглого,  але дуже тактовно.

Щоб освоїти навички цікавої історії, корисно ознайомитися з основами сторітелінгу. Наприклад, використати триактну структуру — зав’язка, конфлікт, розв’язка. Це класичний прийом, який дозволить співрозмовнику глибше поринути в атмосферу розповіді і перейнятися симпатією до оповідача.

  1. Посмішка викликає довіру.

Посмішка знімає міжособистісну напругу між співрозмовниками. Людина завжди відчуває доброзичливість і привітність у спілкуванні. Навіть спілкуючись на відстані по телефону, посмішка діє благотворно.

Головне правило – щоб посмішка була щира.

Хороша вправа на формування нової звички – браслет. Знімати браслет з руки і надягати на іншу щоразу, коли не виникло посмішки при зустрічі чи відповіді на запитання.

  1. Не використовувати у мові негативні формулювання.

Формулювання та слова мають сотні відтінків. Одне й те саме прохання можна скласти з кількох варіацій. Ефект від кожної з них буде різним.

Корисно уникати в промовах  негативних формулювань, а замінювати на надихаючі чи нейтральні.

Приклади

На зборах на початку місяця краще замінити слово «проблеми» на «завдання«, тоді наша пропозиція акцентуватиметься на рішенні, а не на перешкоді. Тоді вийде не «У нас багато проблем у відділі», а «Нашому відділу доведеться вирішити кілька завдань».

Або замінити слово «має» на «тобі буде корисно». Тоді вийде не Ти повинен робити уроки, а Тобі буде корисно закріпити знання.

Заміна негативних слів синонімами впливає як на топ-менеджерів, так і на школяра, який не розпочинає виконання домашнього завдання.

  1. Вміння слухати та чути.

Вміння уважно слухати співрозмовника – одна з найпопулярніших навичок сучасності.

Не перебивати, зчитувати міміку та інтонації у діалозі – також базова навичка емоційного інтелектуалу. Щоб успішно спілкуватися з людьми, важливо чути те, про що вони говорять і як це роблять.

Вона перш за все

Навичка спілкування можна розвинути, якщо вкладати у розвиток час та зусилля.

Людей із високим емоційним інтелектом, крім ефективної комунікації, поєднує схожа риса – вона до іншим людям. Історії життя, характери, персонажі та мотиви вчинків – все це викликає цікавість.

Коли людині байдужі інші, і вона прагне спілкуватися лише заради вигоди – довгострокової користі не дочекатися. Тому основою успішного спілкування є симпатія до співрозмовників.

Ольга Степаненко

Яка твоя реакція?

Радість
1
Щастя
1
Любов
0
Не завдоволений
0
Тупо
0

Интересно почитать:

Также в категории:Психологія