Історія релігійРелігія

Тенріїзм — історія та віровчення

Тенріїзм – неорелігійних рух, який виник в Японії у ХVІІІ столітті. Заснування релігії відбулося 26 жовтня  1838 року.

Основоположник тенріїзму

Засновником  релігії  тенріїзм вважають Мікі Накаяму. Згідно біографічних даних народилася навесні 1798 року , виходець японської провінції Тенрі (звідси бере початок назва релігії), походила з багатої селянської сім’ї. Отримала належне батьківське виховання. Мрії Мікі стати буддійською монахинею не увінчалися успіхом. Вийшла заміж за Нааяму Дзенбеєма.

Тенріїзм - історія та віровчення

У сорокарічному віці на неї прийшло навіювання від Бога-Родителя (Оягамісамі, пізніше Тенрі-о-но-мікото), що сама являється деяким його святилищем. Про це Мікі особисто оголосила перед зібранням на церемонії Бога – Родителя, який  втілився в неї задля спасіння людства.  Відтепер Бог –Родитель стає для неї Цукі-Хі (в перекладі з японської означає – Місяць-Сонце). Для неї Оягамасама є істинний бог. У разі відмови Оягамасамі стати посудиною Бога на Мікі чекало знищення будинку Накаям.

Віднині Накаяма –живий храм Бога для віруючих і є визнаним днем заснування  Тенріїзму як релігії. Мікі Накаяма також стверджувала про чудесні зцілення, володіння пророчими здібностями, що слугували у її місії, котру розпочала з донькою Кокан після смерті чоловіка. Роздавши  матеріальну власність стала вести убогий спосіб життя з дочкою. Почали працювати над утворенням нової релігії. Почала займатися благодійницькою діяльністю.

Благодійницька діяльність Накаями привернула увагу людей, жінку стали називати «Богом жебраків». Заради здоровя населення Накаяма присвятила себе пожертві, пропонуючи ліки магічної і релігійної дії  від захворювань. Сільській місцевості було відомо про діяльність Накаями, її авторитет наблизив до себе майбутніх адептів. Накаямі довелося пройти випробовування долею.

Тенріїзм з його  ідеологом зазнав гонінь під час правління Мейдзі, котре  вирішило зробити Японію сучасною державою. Така політика виявилася несумісною для духовного лідера руху тенріїзму Накаями. Накаяма критикувала владу за неправильність дій, а також зробила виклик синтоїстському духовенству. Декілька разів Накаяму ув’язнювали з ініціативи буддійських течій, котрі піддавалися критиці з її сторони щодо донесення в уми людей неправдивого вчення. З 1875 році місцевість Дзіба оголошується Накаямою сакральним центром Всесвіту.

Віровчення

Згідно доктрини тенріїзму, Тенрі-о-но-мікото створює людство у повній гармонії, життєрадісне. Перешкодою на шляху радощів життя постає егоїзм. Основну ідею тентріїсти повязують із поняттям йокігурасі. Йокігурасі є досягненням єдності світового масштабу людини з богом праотцем завдяки одкровенню, отриманому безпосередньо  Мікою Накаямою.

Людина може досягнути спасіння завдяки щирості. При звершені людиною гріховних вчинків  починає  накопичуватися гріховна пилюка. Позбутися її можна завдяки практиці струшування. Практика струшування пилюки нагадує собою релігійні танці. Очищення допомагає людині споглядати світ, здатність сприймати істину про бога праотця.

Спасінню слугує практика безоплатної праці заради суспільного блага. Метою спасіння є паломництво до духовного центру – Дзіби. За вченням усе існуюче у світі є власністю Бога, тоді як інші помиляються у власній власності всього.

Діяльність тенріїзму в сучасному світі

Основним духовним центром японського суспільства є місто Тенрі. Містом демонструється велич тенріїзму. Саме тут розташовується штаб-квартира адептів релігії. Кінець ХІХ століття охарактеризувався інтенсивною діяльністю цієї релігії в Японії, її поширенням за межі: США, Китай, Корея, острів Тайвань та інші країни.

Кожен віруючий притягається до місіонерської роботи як загальнообов’язкової. Цьому передують тримісячні курси підготовки справжніх фахівців по вченню тенріїзму. Релігія має найкращу бібліотеку, а також низку лікарень, шкіл, притулків, університет наукового дослідження.

Також релігія забезпечена телебаченням, радіомовленням, кіно та публікацією. Чисельність адептів складає два з половиною мільйони, а кількість храмів нараховують близько 17 000.  Тенріїзм подібно  синтоїських Кодзікі та Ніхонсьокі має власні міфи. Її лідерами не визнається власне синтоїстське походження. Згідно офіційної статистики терніїзм  не неосинтоїстська, а інша релігія.

Тенріїзм підлаштовувався під нову державну політику. У свою чергу влада ставила вимоги щодо положень вчення, які входять всупереч державній релігії синто – забрати. В тім не усім сподобалося рішення влади щодо змін тенріїзму і не згідні від’єдналися. Так утворилася релігійна група «Основного шляху» (Хонміші). Адепти категорично виступали за будь-який прояв насилля. Військова влада розпочала гоніння на адептів.

Поступово з організації виросла релігія. Спостерігався подальший розвиток тенріїзму за умов догматичних змін. Тенріїзм-це народна релігія, в яку увійшли зрозумілі догмати, практики зцілення по вірі та фізична праця. Терніїзм можна назвати популярною і впливовою релігією післявоєнного періоду.

Панас Вернигора

Яка твоя реакція?

Радість
0
Щастя
0
Любов
0
Не завдоволений
0
Тупо
0

Интересно почитать:

Также в категории:Історія релігій