Засновником цього культу був місцевий мешканець острова Танна (Вануату) Манехеві. Манехеві був своєрідним Мартіном Лютером Кінгом для жителів острова Танна, він закликав місцевих мешканців відмовитися від усіх благ західної цивілізації та гніту білих колонізаторів. Манехеві заявив, що він знає американця Джона Фрума, котрий дав йому закони, як звільнитися від гніту білих колонізаторів, а також закликав остров’ян повернутися до вірувань предків. З однієї сторони остров’яни повинні відмовитися від західної цивілізації та її благ, а з іншої сторони месією нової релігії став міфічний білий американець Джон Фрум.
У 1941 році послідовники Джона Фрума покинули свої будинки та побудували комуну на окраїнах острова Танна. У період Другої Світової війни на острова Вануату прибули війська американської армії, то послідовники релігії Джона Фрума сприйняли їх як воїнів бога Фрума. Вони побудували невеликий храм на місці висадки американської армії.
У 1957 році лідери релігії Джона Фрума створили власну «армію Фрума», котра має мету популяризувати вчення релігії на території Вануату. До речі, послідовники релігії Фрума були противниками незалежності Вануату. Пояснюючи це тим, що місцева влада Вануату буде вести анти — традиційну діяльність.
Суть культу Джона Фрума полягала у відмові від сучасної західної культури, але з часом відбулася нова інтерпретація цього культу – карго. Послідовники руху Фрума почали поєднувати у своєму вченні християнські та місцеві релігійні уявлення, і завдяки синтезу виник новий досконалий культ Джона Фрума. Цей культ – спроба поєднання шаманізму, анімізму та християнства. Послідовники вірять в одного бога, цим богом є Джон Фрум, але це не заважає послідовникам острівної релігії вірити в культ предків та сповідувати християнство.
Варто зауважити, що релігія Джона Фрума, це однин із найбільш відомих культів карго. Культи карго поширені в Океанії та Африці, особливо там, де люди не добре знайомі з сучасною цивілізацією. Тому аборигени часто роблять культ західної людини, яка зробила для них якісь зовнішні блага, і тому, вони починають вірити у цю людину як божество, при цьому синтезують свої власні релігійні уявлення у новий тип світогляду.
Ігор Дмитрук