Мистецтво

Мазаччо

Томаззо Мазаччо (Джованні ді Гвіді) народився у 1401 році. Батько  Джованні ді Моне Кассаї займав посаду нотаріуса, матір Якопа ді Мартіноццо займалася вихованням дітей. Його ж дід майстерно володів художним ремеслом (виготовлення мебельних предметів), швидше за все хлопчик засвоював через нього урок.  Батько віддавав сили сумлінній праці та забезпеченню сім’ї, маючи матеріальну хорошу матеріальну власність.

Мазаччо

У п’ятирічному віці Мазаччо втрачає батька, сім’я залишилася без годувальника, матір, будучи вагітною залишилася з Томаззо. В Томаззо народився брат, якого назвали Джованні (майбутній художник, який носитиме псевдонім Скедж). Матір вийшла вдруге заміж  за вдівця-аптекаря Тедеско. Від початку йшло все дуже добре у подружжя, проте Тедеско занедужав. Мазаччо втрачає вітчима у шістнадцятирічному віці. Забезпечувати сім’ю довелося Мазаччо, матір, брата, сестер.

Мазаччо створюється вперше робота під назвою «Сан Джовеналє» (віднайдена італійським живописцем у 1961 році). Потім працює над іншою роботою «Освячення». Фреску було виконано на стінах монастиря Кармелітів. Спільною роботою з Мазоліно отримала картина «Мадонна з младенцем, святою Анною та ангелами» (Національна галерея Вашингтону), фрески капелли Бранкаччі.

У 1426 році нотаріус Джуліано Сан Джусто звертається до Мазаччо зробити замовлення виконання картини у вівтарі капелли святого Юліана церкви Санта Марія дель Карміне в місті Піза. У цій композиції взяв участь брат Томаззо, Скеджі та Андреа Джусто, разом з різником ді Бьяджо, котрим було виготовлено раму. На протязі трьох століть цим розписом прикрашалася внутрішня церковна архітектура (розібрана у XVІІІ столітті, елементи архітектури).

Авторству Мазаччо приписуються «Мадонна з дитиною» (Національна галерея в Лондоні), «Розп’яття» (Музей Каподімонте в Неаполі), «Трійця» (стіна церкви Санта Марія Новелла, Флоренція). У фресці зображені чотири фігури: Бог-Отець, розп’яття і ті, що стоять перед ним – Марія та Іван Богослов. Щодо особистого життя живописця інформації немає. Так з архівів маємо запис флорентійського податкового кадастру.

У живописця Томаззо була скромна кімната, в якій жив з матір’ю. Його характеризують як розгублену людину, що заглиблювалася в мистецтво, матеріальні цінності не цікавили. Не слідкував за своєю зовнішністю, не звертав уваги на інших. Мали місце затримки виплати коштів за роботу, при крайній потребі вимагав повернення позичених грошей боржниками. Останню роботу над фрескою «Воскрешення Теофіла» провів у капеллі Бранкаччі, не зумівши її закінчити, у зв’язку з викликом до Риму.

В Римі зустрічається з другом  Мазоліно і пропонує йому допомогти у розписі капелли святої Катерини. Замисленого повністю реалізувати не вдалося через раптову смерть Томаззо.
Томаззо Мазаччо помер у 1428 році. Лише після його смерті, у 1478 році  зображення вдається закінчити Філіппо Ліппі, ним же ш виконані роботи по фрескам «Вигнання з раю», «Чудо з статиром», «Хрещення неофітів».

Пегас

Яка твоя реакція?

Радість
0
Щастя
0
Любов
0
Не завдоволений
0
Тупо
0

Интересно почитать:

Также в категории:Мистецтво

Мистецтво

Искусство и религия

Искусство и религия, две могущественные и уникальные силы, веками взаимодействуют, вдохновляя и покоряя человечество. В ...