Історія релігійКонкурс ФілософХристиянство

Виконання Четвертої Заповіді як ліки від аморальності

Виконання Четвертої  Заповіді як ліки від аморальностіЗгідно з результатами опитування Інституту  Горшеніна на тему «Мораль і життєві цінності українського суспільства», проведеного з 11 по 13 грудня 2009 року, найбільше українців турбують такі зміни суспільної моралі, як: вживання наркотиків (62,4%), алкоголізм (61,9%), грубість у стосунках з людьми (58,7%) і хабарництво (56,1%). Наступними за значущістю є такі проблеми, як: збагачення за рахунок бідних (43,2%), нешанобливе ставлення до старших (42,7%), байдужість до чужих бід (35,7%), проституція (30,2%). Приблизно кожного п`ятого українця турбує аморальність на телебаченні (22,4%) й зростання кількості розлучень (21,8%).[3]

Чому ж в сучасних  умовах прогресу,  свободи,  вільного доступу до інформації, збільшення кількості церков все ж духовний стан залишається на низькому рівні? Д. Д. Бiлий начальник кафедри  Донецького  iнституту  внутрiшнiх справ МВС України та доцент О. М. Ситник вважають, що саме недотримання Божих Заповідей є однією з найголовніших причин морального та духовного занепаду.[2]

Десять Божих Заповідей записані в Біблії в книзі Вихід 20:1-17 : «Бог промовляв всі слова оці, кажучи: Я – Господь, Бог твій, що вивів тебе з єгипетського краю з дому рабства.

  1. Хай не буде тобі інших богів передо Мною!
  2. Не роби собі різьби і всякої подоби з того, що на небі вгорі, і що на землі долі, і що у воді під землею. Не вклоняйся їм і не служи їм, бо Я — Господь, Бог твій, Бог заздрісний, що карає за провину батьків на синах, на третіх і на четвертих поколіннях тих, хто ненавидить Мене, і що чинить милість тисячам поколінь тих, хто любить Мене, і хто держиться Моїх заповідей.
  3. Не призивай Імення Господа, Бога твого, надаремно, бо не помилує Господь того, хто призиватиме Його Ймення надаремно.
  4. Пам’ятай день суботній, щоб святити його! Шість днів працюй і роби всю працю свою, а день сьомий – субота для Господа, Бога твого: не роби жодної праці ти й син твій, та дочка твоя, раб твій та невільниця твоя, і худоба твоя, і приходько твій, що в брамах твоїх. Бо шість день творив Господь небо та землю, море та все, що в них, а дня сьомого спочив тому поблагословив Господь день суботній і освятив його.
  5. Шануй свого батька та матір свою, щоб довгі були твої дні на землі, яку Господь, Бог твій, дає тобі!
  6. Не вбивай!
  7. Не чини перелюбу!
  8. Не кради!
  9. Не свідкуй неправдиво на свого ближнього!
  10. Не жадай дому ближнього свого, не жадай жони ближнього свого, ані раба його, ані невільниці його, ані вола його, ані осла його, ані всього, що ближнього твого!» [1, 81-82]

Заповіді «Не вбивай!», «Не кради!» знають всі! Особливої уваги  вимагає четверта заповідь: Пам’ятай день суботній, щоб святити його! Шість день працюй і роби всю справу свою. А день сьомий — субота для Господа, Бога твого.  Ось як її пояснює православний віруючий  кандидат філософських наук, доцент Л. В. Чупрій: « Його [Бога] треба шанувати завжди, але сьомий  день особливий, бо саме в цей день Бог завершив своє творіння світу і відпочивав. З особливою увагою шануючи Бога в цей день ми віддаємо йому подяку за весь сотворений світ навіть і за нас самих, бо ми є також частинкою його творіння. І віддаючи йому подяку і посилаючи йому свою любов, ми відчуваємо єдність з ним через ту любов, яку він посилав нам, творячи світ, і яку посилає сьогодні, підтримуючи в гармонії і любові цей світ. І тому пам’ятаючи про велич світу — цього творіння Божого ми і повинні шанувати його Творця і в міру своїх сил підтримувати гармонію в цьому світі. А людина часто, забуваючи про Бога, починає нищити цей світ, а отже нищить і саму себе, бо не зможе жити без природи.

Коли Бог говорить про те, що сьомий день повинен бути днем спокою, це не означає, що цей день повинен бути проведений в неробстві. Це день, призначений для урочистої зустрічі зі своїми братами по вірі. Цього дня ми повинні поклонятися нашому Творцю, присвячувати йому свій час, прагнучи стати до Нього ближче і пізнати Його. Сьомий день призначений для того, щоб забути на якийсь час про побутову рутину і звернутися до духовного очищення. Бажано читати Біблію, інші духовні книги, робити прогулянки по природі милуючись творінням Божим, допомагати іншим.»[5]

Патріах Філарет погоджується з цим. «В заповіді сказано: сьомий день – Господу Богу твоєму. В святковий день християни приходять у храм на богослужіння для молитви, тобто для спілкування з Богом, джерелом життя, миру, любові й радості. Під час богослужіння людина очищає душу свою від гріховного забруднення, набирається духовної сили.

Порушення моральних законів Божих, в тому числі й четвертої заповіді, приводить до незадоволення життям, тобто до духовного голоду і смерті. Тому так багато навколо нас живих духовних мерців… Душі омертвіли, бо їх духовно не збагачують. Ті сурогати духовності, які дає гріховний світ, не можуть задовольнити людину. А духовне незадоволення, як у житті сім’ї, так і в суспільстві, призводить до пияцтва, наркоманії, до дискотек та інших псевдокультурних збіговиськ, які пробуджують у молоді низькі почуття, результатом чого є духовна смерть. I все це відбувається в суспільстві через те, що люди порушують Закон Божий…» [4]

 

Яка твоя реакція?

Радість
0
Щастя
0
Любов
0
Не завдоволений
0
Тупо
0

Интересно почитать:

Также в категории:Історія релігій

img-9 Історія

Піфійські ігри

Піфійські ігри — це величні атлетичні та музичні змагання, що проходили у Стародавній Греції на ...
img-10 Історія релігій

Бог Аполлон

Аполлон — один із найшанованіших і найвпливовіших богів давньогрецького та римського пантеонів. Його образ багатогранний: ...