Особливу роль цей бог відіграє під час святкування Китайського Нового року. У період перших двох тижнів нового місячного циклу тисячі людей йдуть до храмів, щоб звернутись до Цай-Шеня з проханнями про процвітання на наступний рік. Найурочистіші молитви припадають на п’ятий день першого місячного місяця, коли за традицією саме слід «зустрічати» бога багатства. Віряни палять пахощі, приносять дари, а в побуті набуває поширення фраза-привітання «Гунсі фацай», що перекладається як «Нехай ти збагатишся». У цей період образ Цай-Шеня часто зображується в супроводі слуг, які несуть скарби, монети та інші символи матеріального добробуту.
Синкретизм і локальні варіації образу Цай-Шеня
Протягом століть Цай-Шень перетворився з історичної або легендарної постаті на загальноприйнятого покровителя багатства. У різних регіонах Китаю в його образ вкладались додаткові елементи. Іноді його зображують у вигляді воєначальника на чорному тигрі, що карає несправедливих та захищає праведних, в інших версіях він нагадує усміхненого чиновника, щедрого й доброзичливого до простих людей. Цей синкретизм відображає багатовікову здатність китайської релігійної культури адаптувати одні й ті самі образи до нових соціальних контекстів.
У сучасному Китаї Цай-Шень залишається однією з найпопулярніших фігур у традиційній релігійності. Його зображення часто можна побачити в оселях підприємців, магазинах, банках, де він вважається гарантом фінансового успіху. У релігійному та культурному просторі він функціонує не лише як символ матеріального процвітання, а й як прояв надії, морального порядку та ритуальної спадкоємності.
Іван Гудзенко