Ця скульптура відображає оголену Єву, майже в натуральну величину, яка, ймовірно, лежить поруч з Адамом (нині втраченим), ніби провокує його спілкуванням, а її ліва рука простягається назад, щоб схопити яблуко з дерева пізнання добра і зла. Композиція підкреслює кручену лінію і змієподібну форму. Дерево вертикально перетинає її тіло, а змія в листі праворуч повторює як дерево, так і образ самої Єви. Ця робота є єдиною великомасштабною оголеною моделлю середньовіччя, епохи, коли християнські цінності не сприяли вивченню оголеного людського тіла.
Це зображення робить Гіслеберта піонером у зображенні оголених Адама та Єви, ставши традицією християнського мистецтва, оскільки їхня нагота була пов’язана з їхнім гріхопадінням. Спочатку Єва була у парі з оголеним Адамом, що лежав ліворуч від неї, і обидві фігури були розміщені на перемичці над порталом. Над перемичкою майстер також створив тимпан, який зображував Страшний суд із Христом на престолі, що стояв над врятованими та проклятими, а також супроводжуючими ангелами та дияволами. Глядачі, які переважно були неписьменними, зрозуміли б дидактичну візуалізацію, яка поєднувала Спокусу, через яку гріх увійшов у світ, і сцену остаточного спокутування.
Гіслеберт працював в Отені приблизно з 1125-1135 років, виготовивши більшість декоративних елементів церкви. Незвично для того часу, Гіслеберт помістив на тимпані, під ногами Христа, латинський напис: «Гіслеберт зробив це». Більшість вчених прийняли це ім’я скульптора, хоча деякі припускають, що воно може стосуватися мецената, який замовив роботу.
Його роботи були новаторськими за передачею емоцій через стилізовані людські фігури і вплинули на тогочасних романських, а згодом і готичних скульпторів. Однак до кінця 1700-х років через зростання консерватизму в релігійній і мистецькій думці його роботи вважалися надто примітивними та розпусними. Єва зникла в 1769 році, коли її використали як будівельний матеріал для місцевого будинку, а його тимпан Страшного Суду був повністю забетонований, що випадковим чином врятувало його від знищення під час Французької революції. І Єва, і тимпан були відновлені лише в 1830-х роках, коли романтичний рух відродив оцінку середньовічного мистецтва.
Альона Дмитрук