Сьядвадою називається доктрина, якою визначається форма постулату в джайністській філософії. Під цим терміном розуміється метод джайнізму щодо стверджування відносного пізнання та можливості безлічі точок зору, за якими розглядається реальність.
Згідно самої доктрини вихідне положення логічного міркування має задаватися в сабтабгангінаї. Особливістю форми є те, що обмежуються універсальність, релятивізм. Логічне міркування разом з висновком в джайнізмі – частинна істина, справедлива у визначеному аспекті, вихідних постулатах.
То ж пропонується таких сім форм постулату:
- у визначеному сенсі є (сьяд-асті)
- у визначеному сенсі не є (сьяд-насті)
- не піддане опису (сьяд-авактавья)
- є і не є (сьяд-асті-насті)
- є і не піддане опису (сьяд-асті-авактавья)
- не є та не піддане опису (сьяд-насті-авактавья)
- є, не є та не піддане опису (сьяд-асті-насті-авактавья).
Логічні судження обмежені вихідними постулатами. Істинна для джайністів багатогранна, людиною може бути вивчена частина багатогранного аспекту. Абсолютна істина не може бути пізнана звичайною людиною.
Хоча для джайністів є віра у можливість існування кевали джняни (мається на увазі абсолютне знання), що є достурним для кевалі (просвятлених). Принципами сьядвади та анекантавади складається ахімса в думках.
Пегас