Історія релігійРелігія

Релігія єзидів та її принципи

Протягом століть єзидизм розвивався у власному контексті, зберігаючи свою унікальність та відокремленість від ісламської традиції. Починаючи з 1162 року нашої ери і до XV століття, ця релігійна спільнота відмежовувалася від ісламу, змінюючи свої практики та ритуали. Єзиди, зокрема, приймали алкоголь та змінювали молитовний напрямок, переходячи від Мекки до гробниці шейха Аді, що призводило до відчуття відсутності спільності з мусульманською спільнотою. Проте, як і іслам, єзидизм залишався монотеїстичним, проповідуючи єдинство Бога, яке в ісламі виражається через таухід. Таким чином, дослідження спільних та різних аспектів цих релігій може розширити наше розуміння монотеїзму та його варіацій.

У віросповіданні єзидів глибоко укорінений культ єдиного Бога, Шихаді, якого вони вважають творцем Всесвіту та всемогутнім, всюдисущим і всезнаючим духовним батьком. Згідно з їхньою традицією, Шихаді створив світ, виклавши на Малака Тавуса, першого птаха, білу перлину, що символізує створення Землі. У своїх священних текстах Кетебе Джилве та Масхафе Раш єзиди докладно описують атрибути Шихаді, і навіть після того, як ці тексти були зібрані західними вченими, вони відображають усну традицію єзидів, що підтверджує їх автентичність.

Подібно до концепцій християнства та ісламу, в єзидизмі Бог також наділяє людей свободою волі. У Масхафе Раш звучать слово Бога: «Я дозволяю кожному слідувати велінню його власної природи, але той, хто противиться мені, дуже про це пошкодує». Це відображає глибоку віру єзидів у відповідальність за свої дії перед Богом.

Єзидизм відрізняється від ісламу у сприйнятті Бога. Хоча обидва віросповідання монотеїстичні, Бог у єзидизмі складається зі Святої Трійці, що включає Ангела Павича (або Тавусі Мелека), Шейха Аді та Султана Єзида. Ангел-павич відіграє ключову роль у цій Трійці, бо він є проявом Бога та посланцем, якому доручено дарувати єзидам божественну мудрість кожні 1000 років.

Лідер Тавусі Мелек є символом віри для єзидів, як єдиний земний представник Бога. Він не лише привносить духовне світло, а й відповідає за визначення майбутнього. Глибока шана до нього підкреслюється в єзидському культурному та релігійному спадку, підкріпленому віковими традиціями та легендами.

Отже, їхня традиція передається через священні тексти та усні розповіді, підтверджуючи глибоку віру спільноти. Віра також охоплює концепцію свободи волі. У сприйнятті Бога є відмінності від інших релігій: присутня уява про Святість Трійці, а Тавусі Мелек виступає як символ єдиного земного втілення Бога, відповідального за майбутнє єзидського народу.

Іван Гудзенко

Яка твоя реакція?

Радість
0
Щастя
0
Любов
0
Не завдоволений
0
Тупо
0

Интересно почитать:

Также в категории:Історія релігій