У віросповіданні єзидів глибоко укорінений культ єдиного Бога, Шихаді, якого вони вважають творцем Всесвіту та всемогутнім, всюдисущим і всезнаючим духовним батьком. Згідно з їхньою традицією, Шихаді створив світ, виклавши на Малака Тавуса, першого птаха, білу перлину, що символізує створення Землі. У своїх священних текстах Кетебе Джилве та Масхафе Раш єзиди докладно описують атрибути Шихаді, і навіть після того, як ці тексти були зібрані західними вченими, вони відображають усну традицію єзидів, що підтверджує їх автентичність.
Подібно до концепцій християнства та ісламу, в єзидизмі Бог також наділяє людей свободою волі. У Масхафе Раш звучать слово Бога: «Я дозволяю кожному слідувати велінню його власної природи, але той, хто противиться мені, дуже про це пошкодує». Це відображає глибоку віру єзидів у відповідальність за свої дії перед Богом.
Єзидизм відрізняється від ісламу у сприйнятті Бога. Хоча обидва віросповідання монотеїстичні, Бог у єзидизмі складається зі Святої Трійці, що включає Ангела Павича (або Тавусі Мелека), Шейха Аді та Султана Єзида. Ангел-павич відіграє ключову роль у цій Трійці, бо він є проявом Бога та посланцем, якому доручено дарувати єзидам божественну мудрість кожні 1000 років.
Лідер Тавусі Мелек є символом віри для єзидів, як єдиний земний представник Бога. Він не лише привносить духовне світло, а й відповідає за визначення майбутнього. Глибока шана до нього підкреслюється в єзидському культурному та релігійному спадку, підкріпленому віковими традиціями та легендами.
Отже, їхня традиція передається через священні тексти та усні розповіді, підтверджуючи глибоку віру спільноти. Віра також охоплює концепцію свободи волі. У сприйнятті Бога є відмінності від інших релігій: присутня уява про Святість Трійці, а Тавусі Мелек виступає як символ єдиного земного втілення Бога, відповідального за майбутнє єзидського народу.
Іван Гудзенко