Кенаса Сімферополя або як її ще називають караїмська поєднала у собі візантійський, готичний, мавританський архітектурний стиль. Побудована ще в позаминулому столітті. Поруч стояла стара будівля, число віруючих котрої збільшувалося, усі вже не вміщалися туди. Ось тоді і виникла думка побудови нової кенаси із засобів, пожертв караїмів.
Історичний розвиток кенаси в Сімферополі
У 1889 році представники інтересів караїмської спіьноти офіційно звертаються до тавридського губернатора з прохання дозволу будівництва нового молитовного будинку із — за великої кількості віруючих. З 1896 року будівля була приготовлена. Кенаса також відігравала значну соціальну роль. При кенасі існувала школа і створювався хор для хлопчиків. Жовтневий переворот 1917 року перекреслив діяльність караїмської кенаси, а в1930 році вона повністю була зачинена. Тут осілися більшовики, будівлю перебудували, постраждав і сам інтер’єр. В період Другої світової війни кенасу відкрили.
Із закінченням цієї війни, арестували караїмського газана, шиючи статтю «ведення контрреволюційної діяльності». На довгий час сімферопольську кенасу було зачинено. Але з початком здобуття незалежності Україною, вперше відбулося богослужіння. В кенасі можна помітити змішання стилів різної епохи, постраждале вбрання в комуністичні часи при радянському тоталітарному режимі. Дещо все ж вдалося зберегти до нашого часу.
Ця кенаса є унікальною культурною пам’яткою стародавнього народу півострова Крим. Все більшу уваги та зацікавленість почала привертати зі сторони науковців. У 2014 році будівлю передали релігійній організації караїмів «Чолпан», яку очолює Полканов.
Пегас