Це пояснюється тим, що існує понад вісім мільйонів камі. Багато їх відомі на національному рівні, але більшість з них належать малим сільським спільнотам, і кожна родина має свої власні родові камі.
Початки шанування духів, які, як вважається, перебувають у місцях надзвичайної природної краси, метеорологічних явищ і деяких тварин, сягають щонайменше 1-го тисячоліття до нашої ери в стародавній Японії. Додавши до цього групу синтоїстських богів, героїв і предків родин, а також бодхісаттв, запозичених з буддизму, отримаємо майже нескінченну кількість камі. Усі камі мають чотири аспекти (духи або сутності), одна з яких може переважати залежно від обставин: арамітама, нігімітама, кушіматама і сакімітама. Ця класифікація підкреслює, що камі можуть виявляти як добрі, так і злі якості. Незважаючи на велику кількість, камі можна класифікувати за різними категоріями, використовуючи різні підходи, такі як їх функція чи природа.
Класичні Камі
У цьому контексті, «класичні Камі» вказують на ті, що згадуються в найдавніших текстах синтоїзму, таких як Кодзікі та Ніхон Сьокі. Основні серед них — Аматерасу, богиня сонця, та її брат Сусаноо, бог вітру та моря, разом з іншими богами-творцями. Перші Камі називають амацукамі, а другі — куніцукамі. Місцеві Камі, такі як камі дракона і камі сіл, також важливі.
Пізніші Камі
Друга категорія Камі — це ті, які були визнані пізніше, після складання ранніх текстів. Тут вони описані, включаючи Хачімана, обожненого імператором Одзіном, бога війни та культури, а також бога рису та торгівлі Інарі. Серед них також імператори, японський імператор, та інші особи, включаючи іноземних богів, таких як Брахма, Індра та Каннон. Є також група, відома як «сім богів щастя», що представляють різноманітні божества з китайської, індійської, буддистської та японської традицій.
Місцеві Камі
Третя група — місцеві Камі, вони варіюються в залежності від регіону. Вони включають Камі дракона, перехресть та кордонів, видатні місцеві природні об’єкти, а також Камі, що захищають села та окремі сім’ї.
Поклоніння
Віра включає звернення до Камі, жертвування, молитви та ритуали, щоб забезпечити позитивний вплив Камі. Це може бути досягнуто через жертвопринесення рисового вина, їжі, квітів та інших предметів, а також через участь у фестивалях, ритуалах, танцях та музиці. Святині будуються для Камі, від простих до великих комплексів. Кожного року зображення або об’єкт, який вважається фізичним проявом Камі на землі, переноситься місцевою громадою для очищення та забезпечення добробуту. Також віруючі відвідують природні об’єкти, такі як гора Фудзі, в акті паломництва.
Іван Гудзенко