Особливий вплив на формування поглядів та переконань Таулера було вивчення релігійного містицизму у творах Прокла, Ямвліха, Діонісія Аеропагіта, і головним чином – Мейстера Екхарта.
Подорожуючи в Німеччині та Франції, Йоганн Таулер починаю проповідницьку діяльність католицизму в Страсбурзі. Однак, не зважаючи на факт інтердикту з боку папи римського, Таулер продовжує проповідувати разом з братами-домініканцями, що змушує його переселитись в Базель. Саме в Базелі плідно формуються його ірраціональні релігійні погляди. Зустрівшись з «друзями Бога», Таулер намагається активно практикувати християнське життя. Практичне життя в Христі і повна відданість Богові – було основним кредом «друзів Бога», як особливого домініканського братерства.
Наприкінці 1340-х рр., Йоганн Таулер знову повертається до Страсбургу . Протягом двох років, Таулер особливу увагу надає аскетизму та практиці відреченню від тілесних бажань і прагнень. Домініканський чернець в Страсбурзі знову продовжує проповідувати закликаючи священиків, мирян до простоти у Христовому служінні. На відмінну від містицизму Екхарта, Таулер не надає основну перевагу філософським концепціям. Для нього не важливим є ідея пантеїзму, та проблеми «Бог-природа».
Натомість, він закликає до духовного осмислення християнської віри, відданої любові до Бога, переживанню дотику Божого та містичної близькості з Творцем. Він без жодних компромісів критикував кого б це не було – священиків, мирян, ченців за розпусне життя, засуджував жадібність, стремління та земного багатства та матеріальних накопичень. Його найяскравіші думки виражені в збірці проповідей «Царство Боже в середині вас». Його переконання лягли в основу містичних практик католицької церкви, харизматичного руху та п’ятидесятництва.
Євген Распопов