Годфруа розпочав свою освіту на факультеті мистецтв у Парижі, де зазнав впливу діалектичної думки, яка була популярна серед інтелектуалів того часу. Після короткого періоду викладання близько 1160 року він вступив до августинського абатства Сен-Віктор у Парижі. Цей монастир був відомим центром освіти та духовності, де Годфруа знайшов сприятливе середовище для розвитку своїх ідей. Однак конфлікти з настоятелем монастиря змусили його близько 1180 року залишити абатство і перебратися до сільського монастиря. Після смерті настоятеля близько 1190 року Годфруа повернувся до Сен-Віктора, де продовжив свою інтелектуальну діяльність.
Філософські та теологічні ідеї
Центральною темою творчості Годфруа Сен-Вікторського є концепція людини як мікрокосму — мініатюрного відображення всесвіту, який поєднує в собі матеріальні та духовні елементи.
Годфруа виділяв чотири основні здібності людини: відчуття, уява, розум і інтелект. Він вважав, що філософія є природним завершенням людського аналітичного розуму, але справжнє задоволення можливе лише через любов, яка потребує божественного втручання. Ця ідея відображає його погляди на взаємодію природного та надприродного в житті людини. Годфруа Сен-Вікторський залишив значний слід у історії середньовічної філософії та теології. Його ідеї про мікрокосм і єдність матерії та духу вплинули на подальший розвиток схоластики. Праця Fons philosophiae стала важливим внеском у середньовічну поезію, демонструючи, як література може бути інструментом для філософських роздумів.
Годфруа також відомий своїм внеском у християнський гуманізм, який підкреслював гідність людини та природи. Його оптимістичний погляд на людську природу, незважаючи на її гріховність, став важливим елементом середньовічної філософії.
Іван Гудзенко