Історія філософії

Ерік Вогелін: біографія і філософія

Ерік Вогелін (3 січня 1901, Кельн — 19 січня 1985, Стенфорд, Каліфорнія, США) був німецько-американським політологом та міждисциплінарним ученим. Його роботи значною мірою вплинули на розвиток політичної філософії та історії ідей. Він прагнув створити всеосяжну філософію людини, суспільства та історії, досліджуючи як сучасну політичну думку, так і стародавні цивілізації.

Ерік Вогелін: біографія і філософія

Вогелін отримав ступінь доктора філософії у Віденському університеті в 1922 році. Починаючи з 1929 року, він викладав право у цьому ж університеті. Проте анексія Австрії нацистами у 1938 році змусила його втекти до Швейцарії, а пізніше — до Сполучених Штатів. У США Вогелін натуралізувався в 1944 році та викладав у низці провідних навчальних закладів, зокрема в Гарвардському університеті, Беннінгтонському коледжі (штат Вермонт), Університеті Алабами та Університеті штату Луїзіана.

З 1958 по 1969 рік Вогелін викладав політологію в Мюнхенському університеті, де заснував Інститут політичної науки. Після цього він повернувся до Сполучених Штатів і працював старшим науковим співробітником у Гуверівському інституті війни, революції та миру при Стенфордському університеті до своєї смерті в 1985 році.

Відомі праці

Серед ключових робіт Вогеліна вирізняються:

  • «Новий науковий підхід до політики» (1952): у цій книзі Вогелін критикує позитивізм у суспільних науках та закликає до відновлення метафізичних основ у політичній теорії.
  • «Історія політичних ідей»: багатотомне дослідження розвитку політичної думки від стародавнього світу до сучасності.
  • «Порядок та історія» (1956–1987): масштабна п’ятитомна праця, у якій автор аналізує символіку ідеї порядку в різних культурах та цивілізаціях.

Інтелектуальний вплив Еріка Вогеліна поширюється далеко за межі академічного світу. Його ідеї про необхідність розуміння історії через символи, міфи та метафізичні основи надихнули багатьох дослідників у галузях політології, історії та філософії. Вогелін також залишив по собі спадщину як критик тоталітаризму та ідеологічного мислення, наголошуючи на необхідності повернення до духовних джерел західної цивілізації.

Іван Гудзенко

Яка твоя реакція?

Радість
0
Щастя
0
Любов
0
Не завдоволений
0
Тупо
0

Интересно почитать:

Также в категории:Історія філософії