Історія релігійРелігія

Джозеф Сміт III

Джозеф Сміт III (6 листопада 1832, Кертленд, Огайо — 10 грудня 1914, Індепенденс, Міссурі) — американський релігійний діяч, перший президент Реорганізованої Церкви Ісуса Христа Святих Останніх Днів. Він був старшим сином Джозефа Сміта, засновника мормонського руху, і відіграв ключову роль у формуванні альтернативної гілки мормонізму в другій половині XIX століття.

Джозеф Сміт III

Дитинство Джозефа Сміта III припало на один із найтрагічніших періодів в історії раннього мормонського руху. У 1844 році, коли йому було лише одинадцять років, його батько загинув від рук розлюченого натовпу. Після цієї події серед послідовників Джозефа Сміта-старшого виникла гостра криза лідерства. Значна частина мормонів на чолі з Бригамом Янгом вирушила на захід, до Юти. Водночас інша група залишилася в Наву, штат Іллінойс, разом із вдовою засновника руху та її дітьми.

Ці послідовники відкинули претензії Бригама Янга на духовну владу і наполягали на тому, що законним наступником має стати син засновника — Джозеф Сміт III. У 1852 році ця фракція офіційно організувала Реорганізовану Церкву Ісуса Христа Святих Останніх Днів. Хоча з часом вона нараховувала близько 250 тисяч членів, за масштабами вона залишалася значно меншою, ніж основна мормонська церква в Юті.

У 1860 році Джозеф Сміт III прийняв покликання президента Реорганізованої церкви. За фахом фермер і редактор, він поєднував адміністративну діяльність із публіцистичною та організаційною роботою. З 1881 року він мешкав у Ламоні, штат Айова, де став одним із засновників коледжу Грейсленд, що згодом перетворився на важливий освітній центр церкви. У 1906 році Сміт переїхав до Індепенденса, штат Міссурі, де розмістилася штаб-квартира церковної організації.

Однією з центральних тем його життя була боротьба з полігамією. Джозеф Сміт III послідовно стверджував, що його батько ніколи не практикував і не схвалював багатоженство. Він активно протистояв поширенню цієї доктрини в середовищі мормонів Юти, намагаючись дистанціювати Реорганізовану церкву від практик, які викликали гостру суспільну критику. Завдяки цій позиції його церква сформувала власну ідентичність, відмінну від домінантної мормонської традиції.

Іван Гудзенко

Яка твоя реакція?

Радість
0
Щастя
0
Любов
0
Не завдоволений
0
Тупо
0

Интересно почитать:

Также в категории:Історія релігій