Навколо нього три менші фігури символізують його силу та домінування. Крилата фігура перемоги у верхньому правому куті стоїть на земній кулі, вписаній хрестом, у лівій руці тримає пальмову гілку, ще один символ перемоги, а правою рукою вінчає імператора. Зліва за конем стоїть переможений варвар, а частково оголена жінка, яка тримає на колінах ріг достатку і тягнеться правою рукою, щоб схопити ногу імператора, символізує землю.
У верхній панелі два геральдичних ангела тримають центральний медальйон із зображенням Христа, який тримає хрест, а з боків розміщені символи сонця, місяця та зірок. На лівій панелі воїн зі статуеткою Перемоги повертається до імператора. На нижній панелі зображено двох західних варварів ліворуч і двох східних варварів праворуч, усі вони приносять данину, включаючи бивні зі слонової кістки, левів, тигрів і слонів, іншій крилатій фігурі Перемоги в центрі, яка показує в бік імператора вгорі. Кожен елемент повторює імперську владу та зображений по-новому з енергійним стисненням; фігури ніби спливають у кадрі. Зразком для цього невеликого портативного твору була відома кінна статуя Марка Аврелія, але замість стоїчної сили цього твору це зображення змушує імператора «сповнювати такою ж енергією, як і його головне місце», як писали Янсони.
Ранньовізантійська епоха започаткувала рельєфи зі слонової кістки, які мали тривалий вплив на західне мистецтво. Вони дуже цінувалися європейською елітою, і цей твір тепер названо на честь кардинала Барберіні, відомого мецената та колекціонера мистецтва XVII століття. Створений під час правління імператора Юстиніана, твір також є прикладом ранньовізантійського стилю, який все ще спирався на класичні впливи, оскільки фігура імператора та його коня, списа та крилата перемога вирізані таким високим рельєфом, що вони виглядають повністю тривимірними.
Навколишні панелі вирізані більш дрібним рельєфом, візуально підкреслюючи імператора як джерело енергії та сили. Послання твору також було новаторським, оскільки він поєднував військову перемогу імператора з перемогою християнства, використовуючи двох ангелів із зображенням Христа, а не використання пари крилатих Перемог, як у римську епоху. Як писав історик мистецтва Ернст Кіцінгер, «Христос з’являється на небі в той момент, коли імператор влаштовує свій тріумфальний прихід на землю. Це яскраве зображення гармонії між небесним і земним правлінням».
Іван Гудзенко