БІОГРАФІЯ ТА РЕЛІГІЙНЕ СТАНОВЛЕННЯ АН САНГ ХОНГА
Ан Санг Хонг народився 13 січня 1918 року в Корейському королівстві (територія сучасної Південної Кореї), під час японської окупації. Відомо, що в молоді роки він приєднався до Адвентистської церкви сьомого дня, де вперше ознайомився з біблійною есхатологією, суботнім святом і концепцією повернення Христа.
Його релігійна діяльність почалася в 1948 році — саме цей рік він згодом вважав символічним початком «духовного відновлення», адже це рік заснування Держави Ізраїль, що в багатьох християнських традиціях асоціюється з виконанням пророцтв про останні часи.
З часом Ан Санг Хонг вступив у конфлікт із керівництвом адвентистської церкви, що стало причиною його виходу та формування власного вчення.
ПРОГОЛОШЕННЯ СЕБЕ ЯК БОГА ТА ДРУГОГО ПРИШЕСТЯ
У своїх проповідях Ан Санг Хонг твердив, що:
- Християнство відступило від істини, скасувавши біблійні заповіді, зокрема Пасху та суботу;
- Він є тим, хто відновлює істинну віру, а отже, виконує роль Христа у Другому пришесті;
- Його місія полягає у підготовці обраних до спасіння перед кінцем світу.
Його послідовники почали розглядати його як Бога-Отця у плоті, а пізніше — спільно з Чжан Гіл Джа — як частину божественної пари: Бог-Отець і Бог-Матір.
Проте слід зазначити, що в деяких ранніх текстах Ан Санг Хонг не робив прямої заяви про власну божественність, а також критикував ідею Бога-Матері. Це створює підґрунтя для дискусій про можливу переінтерпретацію його поглядів вже після його смерті.
СМЕРТЬ І ПОЧАТОК КУЛЬТУ
Ан Санг Хонг помер 25 лютого 1985 року. Після його смерті виникла суперечка між двома групами послідовників:
- Одна з них утвердила віру в Чжан Гіл Джа як «Бога-Матір», і саме ця група перетворилася на сучасну Церкву Бога Товариство Всесвітньої Місії.
- Інша зберегла більш традиційне ставлення до Ан Санг Хонга як до пророка чи вчителя, без міфологізації його постаті.
Поступово саме ЦБТВМ набула глобального поширення, використовуючи активне місіонерство та медіа-стратегії.
КРИТИКА І СУПЕРЕЧНОСТІ
Фігура Ан Санг Хонга є суперечливою:
- Традиційні християнські конфесії вважають його лжепророком або єретиком.
- Дослідники релігій вказують на відсутність послідовності у його вченні, зокрема щодо Бога-Матері.
- Існують внутрішні документи, які свідчать, що він ніколи не закликав поклонятися Чжан Гіл Джа, і навіть застерігав від таких уявлень.
Попри це, образ Ан Санг Хонга як Другого Христа є центральним елементом віровчення ЦБТВМ, і саме навколо нього вибудовується релігійна доктрина та місіонерське послання.
Іван Гудзенко