Ототожнення полювання зі звивистими формами чудової і нестримної дівчини не випадкове, підхід полягає в догляді, в поданні найглибших людських інстинктів, полювання на здобич — це також ритуал любові, і ці двоє так інтегровані одна в одну, щоб назавжди стати нерозривними. Навіть сьогодні деякі мисливці звертаються до Діани в надії, що вона принесе їм удачу. Діану шанували, перш за все, в лісах і в некультурних місцях, і древній міф про золоту гілку пов’язаний з нею. Відповідно до цього міфу, дерево, яке справило омелу, росло в дубовому лісі, розташоване недалеко від озера Немі.
Будь-який біглий раб, якому вдалося дістатися до цього дерева і схопити «золоту гілку», отримав право кинути виклик священику Діани в бою: якщо йому вдасться вбити його, він стане на своєму місці королем лісів, але тільки до тих пір, поки іншому не вдалося зірвати золоту гілку з дуба, священного для Діани.
У міфі Діана також представляє місяць (тонкий серп, дорогоцінна діадема, сяюча на лобі, в волоссі), яскрава, красива, але холодна зірка. Присвячена тільки полюванню, вона відкидає обурені спокуси плоті. Красивий молодий мисливець Актеон, котрий покохав її, коли побачив її оголеною під час охолодження в водах струмка, трагічно заплатив за свою зухвалість: він був перетворений в оленя і розірваний на частини своїми власними собаками. В інших культурах, до грецької і римської, вона також зображена з незліченними і тугими грудьми, символом великої матері, яка годує грудьми людство.
У класичній іконографії Діана виглядає напівголою, гордою і майже завжди озброєною луком і стрілами. Її знаменита статуя, збережена в Луврі, при бажанні її можна побачити.
Навіть в живописі вона завжди представлена напіводягненою, як ви можете бачити на картині Джузеппе Чезаре (1568 — 1640) в Пінакотеці Капітолію в Римі, де богиня оголена. Також в Луврі знаходиться картина Школи Фонтенбло Діани-мисливиці, одягненою лише в лук і стрілу.
Іван Гудзенко