Народився 510 року нашої ери в Антіохії –на- Оронті (частина тодішньої Візантійської імперії, сучасна територія Туреччини, місто Антак’я ) в заможній сім’ї. Юнацьки роки проведені на батьківщині Ашкелону (місто, що розташоване у південно-західній частині Ізраїлю) в Газі.
Привернуло увагу юнака захоплення світськими науками. Припускаються думки, що хлопець проходив навчання в Прокопія Газського, відомого на той час вчителя. Оскільки сім’я майбутнього аскета була дуже заможною, то для неї не було нічого неможливого. Спостерігається цікавий факт: у повідомленні в одного із його учнів Досифея зазначається про брата Доротея, який виділив усі необхідні засоби для будівництва лікарні при монастирі преподобного Авви Серіди.
Невідомою залишається причина по якій юнак залишив заможне життя, віддаляючись від мирського світу, багатства, перебуваючи у пошуках чогось вищого за це. Перед прийняттям важливого рішення в житті шукав поради у Варсонуфія Великого , в якого проходив послушництво спочатку келійника, потім наглядача за готелем для подорожніх та лікарнею. У майбутнього ченця проявилися такі риси чеснот як терпіння та старанність. Налагодження дружніх відносин з Варсонуфієм ще більше запалили в ньому «вогонь» у прийнятті ним нелегкого християнського подвигу — чернецтва.
Після смерті настоятеля монастиря Авви Серіди , Доротей віддаляється від чернечої спільноти, створює окремий монастир. Приймає на себе відповідальні обов’язки. До числа його перших учнів приєднується Досифей. Навіть, коли пропонували йому стати ігуменом в монастирі Серіди, Авва відмовився.
Займається укладанням морально-етичних настанов для чернецтва. Їхнє число в писемній формі не превищувало двадцяти однієї настанови та додаткових послань, котрі в цілому складають літературну спадщину християнського аскета. Крім того, сюди варто віднести вісімдесят сім записів відповідей Доротею Варсонофію Великому.
На даний час праці є унікальним внеском у розвитку класичної аскетичної літератури, адже це по суті є джерелом аналітичної думки та рухливості християнської душі. Самі ж твори заслуговують належного ставлення до них, входять до вісімдесят восьмого тому Грецької патрології (зібрані редаговані праці Отців Церкви на мові койне та візантійській мові (стародавній грецькій).
Авва Доротей помирає 565 року нашої ери в місті Газа (сучасна територія сектору Гази).
Вшановується як православною так і католицькою церквою. Єрусалимська та Елладська церква відзначають день пам’яті преподобного Авви Доротея 13 серпня, католицькою – 5 червня, православна церква 18 червня (за юліанським календарним стилем).
Пегас