Історія релігійРелігія

Аріадна в давньогрецькій міфології

Аріадна — важлива постать давньогрецької міфології, донька критського царя Міноса та його дружини Пасіфаї. Її образ тісно пов’язаний з легендою про Лабіринт складну й заплутану споруду, збудовану Дедалом для утримання Мінотавра, чудовиська з тілом людини та головою бика. Щороку афіняни мали приносити жертву царю Міносу — юнаків і дівчат, яких віддавали на поталу Мінотавру. Одним з таких приречених став герой Тесей, син афінського царя Егей.

Аріадна в давньогрецькій міфології

Закохавшись у Тесея, Аріадна вирішила допомогти йому врятуватися. Згідно з різними версіями, вона дала йому або клубок нитки, або коштовності, які виблискували в темряві, щоб він зміг знайти дорогу назад після вбивства Мінотавра. Завдяки Аріадні, Тесей не лише здолав чудовисько, а й уникнув загибелі в лабіринті.

Розходження в легендах про подальшу долю Аріадни

Подальші події життя Аріадни трактуються у грецькому міфі по-різному. За однією з версій, після втечі з Криту Тесей залишив її на острові Наксос, і вона, покинута та зневірена, вкоротила собі віку. Тесей справді залишив її на Наксосі, однак Аріадну не спіткала загибель її знайшов бог виноробства та екстазу Діоніс, закохався в неї та зробив своєю дружиною.

У міфології Аріадна часто постає не лише як дружина Діоніса, а й як божество, що асоціюється з родючістю, святом і новим життям. У деяких версіях вона стає безсмертною, а її весільний вінок Діоніс перетворює на сузір’я.

Образ Аріадни в античному та європейському мистецтві

Аріадна посідає значне місце в античному образотворчому мистецтві. Її часто зображували у моменті пробудження на березі Наксоса  в оточенні німф і сатирів, під поглядом Діоніса, сповненим любові й благоговіння. Іконографія зазвичай підкреслює її жіночність, спокій та божественну вроду. Аріадна  одна з тих постатей, які вдало поєднують людське страждання з міфологічною величчю.

Європейські митці Нового часу не оминули її увагою. Зокрема, композитор Ріхард Штраус створив оперу «Аріадна на Наксосі» (1912), в якій переосмислив античну легенду в дусі модерну. В літературі та живописі нової доби Аріадна стала символом покинутої, але водночас обожненої жінки — тієї, що втрачає одного героя, аби знайти вищу долю з богом.

Іван Гудзенко

Яка твоя реакція?

Радість
0
Щастя
0
Любов
0
Не завдоволений
0
Тупо
0

Интересно почитать:

Также в категории:Історія релігій

Історія

Епос про Акхата

Епос про Акхата є однією з найдавніших пам’яток західносемітської літератури, що бере свій початок із ...