Вміла комунікабельність підвищує ефективність у всіх сферах – від сімейної до професійної: одержати підвищення, залучити інвесторів, підвищити експертність, пом’якшити наслідки помилки, ощасливити дружину.
Соцмережі та месенджери дозволяють людям спілкуватися більше, але поверховіше. Інтонації, тембр голосу та жести – основа спілкування – нівелюються смайликами. Більшість людей все слабше впливають на інших емоційно, а ті, хто вміє володіти емоціями у реальному житті – досягає висот.
5 практичних порад
- Вправа дзеркало.
Діалог із відображенням виявить слабкі сторони комунікації та визначить зони зростання. Міміка, жести, паузи – як на долоні. Найкращі актори та оратори використовують цю нехитру, але дієву методику.
Ця вправа дозволить дізнатися та прийняти власний стиль спілкування, а коли людина знає та приймає себе – легше впливати на інших.
- 2. Вправа сторітлінг.
Цікава історія подобається слухачам. Слухач вникає в деталі гостріше, щойно з’являється персонаж. Механізм любові до історій закладений у людях з давніх-давен, коли мисливці збиралися біля вогнища поділитися нюансами минулого полювання.
Вмілому оповідачеві легше вплинути на слухача: зацікавити співрозмовника, донести цінності, розсмішити та підштовхнути до правильних висновків. Якщо вміло начиняти історію метафорами, то вдасться навіть попрікнути підлеглого, але дуже тактовно.
Щоб освоїти навички цікавої історії, корисно ознайомитися з основами сторітелінгу. Наприклад, використати триактну структуру — зав’язка, конфлікт, розв’язка. Це класичний прийом, який дозволить співрозмовнику глибше поринути в атмосферу розповіді і перейнятися симпатією до оповідача.
- Посмішка викликає довіру.
Посмішка знімає міжособистісну напругу між співрозмовниками. Людина завжди відчуває доброзичливість і привітність у спілкуванні. Навіть спілкуючись на відстані по телефону, посмішка діє благотворно.
Головне правило – щоб посмішка була щира.
Хороша вправа на формування нової звички – браслет. Знімати браслет з руки і надягати на іншу щоразу, коли не виникло посмішки при зустрічі чи відповіді на запитання.
- Не використовувати у мові негативні формулювання.
Формулювання та слова мають сотні відтінків. Одне й те саме прохання можна скласти з кількох варіацій. Ефект від кожної з них буде різним.
Корисно уникати в промовах негативних формулювань, а замінювати на надихаючі чи нейтральні.
Приклади
На зборах на початку місяця краще замінити слово «проблеми» на «завдання«, тоді наша пропозиція акцентуватиметься на рішенні, а не на перешкоді. Тоді вийде не «У нас багато проблем у відділі», а «Нашому відділу доведеться вирішити кілька завдань».
Або замінити слово «має» на «тобі буде корисно». Тоді вийде не Ти повинен робити уроки, а Тобі буде корисно закріпити знання.
Заміна негативних слів синонімами впливає як на топ-менеджерів, так і на школяра, який не розпочинає виконання домашнього завдання.
- Вміння слухати та чути.
Вміння уважно слухати співрозмовника – одна з найпопулярніших навичок сучасності.
Не перебивати, зчитувати міміку та інтонації у діалозі – також базова навичка емоційного інтелектуалу. Щоб успішно спілкуватися з людьми, важливо чути те, про що вони говорять і як це роблять.
Вона перш за все
Навичка спілкування можна розвинути, якщо вкладати у розвиток час та зусилля.
Людей із високим емоційним інтелектом, крім ефективної комунікації, поєднує схожа риса – вона до іншим людям. Історії життя, характери, персонажі та мотиви вчинків – все це викликає цікавість.
Коли людині байдужі інші, і вона прагне спілкуватися лише заради вигоди – довгострокової користі не дочекатися. Тому основою успішного спілкування є симпатія до співрозмовників.
Ольга Степаненко