Він справляв неабияке враження публіки через власні дискусії, не боявся брати оплату за навчання, першим увів філософські умовиводи – софізми. Філософських трактатів на жаль не збереглося. Славнозвісна теза прославила мислителя на увесь світ: «Людина це мірило усіх речей, які існують, що вони існують, і які не існують, що вони не існують».
Суб’єктивізм розумівся Протагором як висновок гераклітського вчення щодо всезагальної плинності речей. Релятивізм Протагора спостерігається в релігійній площині, оскільки підтримував те, що все ж таки існують боги та світ в цілому, Був противником натурфілософії. Оскільки заперечував достовірне пізнання об’єктивного світу, визнаючи плинність чуттєвого явища.
Етика і політика не виявляла у Протагора ніякого інтересу, адже не знаючи істини, можемо знати її корисність, про що підтверджують право та державні закони; тому є необхідність в законодавстві, оскільки боги вклали в нас справедливість та сором. Можна стверджувати про прихильність філософа до прагматизму. Варто враховувати і ті свідчення, за якими античний софіст освоював граматику, риторику, художнє виховання.
Слід відмітити і той факт, що Протагор був настільки освідченою людиною на той час, вивчаючи філософію, логіку та софістику. Авторству мислителя приписують наступні філософські праці «Наука суперечки», «Про добродійність», «Про суще». Протагор загинув в Месинській протоці , потрапивши в корабельну аварію на шляху до острова Сицілія.
Один із його творів під назвою «Про першопочатковий стан», в якому досить чітко сконструйована схема поступового формування цивілізації, в в подальшому вплинув на розвиток західноєвропейської суспільної думки.
Богдан Пегас