Без арістотеля.В попередніх статтях, де була висвітлена Древня доктрина на основі символів, що дійшли до нашого часу, використовувався в основному математично-візуальний метод. Але знання, відображені в них і таким чином збережені для нас, виражені також і в графіці символів. Ви побачите як проста геометрія втілюється в цікаву, парадоксальну філософію.
Щоб перейти до графіки потрібно коротко відтворити базову доктрину. ЇЇ основою є восьмикутна зірка, вона є відображенням повного графіка модуля числа, на основі якого і будується Древня доктрина.
Доктрину можна виразити коротко послідовністю:
(х)———-(-/х/)————(-/-х/)———-(/-х/)———-(/х/).
Де (х) – скрита не проявлена Причина поставання Світу; (-/х/) – поставання форми( свого роду модуляція); (-/-х/) – проявлення самої Причини у Світі форм у негативній направленості у ці форми; (/-х/)——-(/х/) – постулює поступовий розвиток і зняття негативності і проявлення і пізнання себе в собі. Те, що було скритим і не проявленим – (х) проявилось і пізнало Себе. Так як рух іде по колу( у символі Гора, відкритого Віктором Березяком, чітко показано напрямок руху, що також відображає і символ Сварга), то послідовність буде мати такий вигляд.
Таким чином послідовність відображає собою символ – Коло, найпростіша геометрична фігура, досконала симетрія.
Він буде першим у ряду символів, які є похідними від восьмикутної зірки.
Я б сказав би, що він є головним концептуальним символом Древньої доктрини.
Окружность
Символ ограничения, мир в явлении…
Словарь символов. 2000.
Коло – універсальний шаблон у світобудові. Щоб щось існувало, воно повинно бути замкнутим у собі – завершеним.
Замкнутість у собі – це коли початкове і кінцеве співпадають, є тотожні. Коли кінець руху, чи процесу замикається на свій початок – завершується.
Завершеність є конкретність і визначеність. Ніщо не може виникнути не будучи завершеним у собі, але якщо щось є завершеним, воно входить у реальність, стає буттям.
Завершене можна пізнати, вичерпати; тобто воно є певна, кількісно обмежена величина. Завершене, обмежене заперечує безмежність у собі, як таку.
Завершеність – це даність у всій своїй повноті, яку не можна безкінечно збільшувати, чи безкінечно ділити, бо у такому разі це скасовує її межу, її замкнутість, яка є умовою її існування.
Коло також є символ Межі.
Тільки не звичного нам поняття межі певної речі, яке є вже грубим сприйняттям Світу форм, а такою – яка лежить у основі самого Буття, про що виразно сказав Арістотель: «…также(предел) — …суть бытия для каждой вещи;…».(Метафізика; Р17.)
Коло є відображення максимального і мінімального, які замкнуті один на одного у своїй тотожності;
відображенням числової прямої. Традиційно вона має такий вигляд:
А має виглядати.
Якщо числова пряма є заданою множиною, то вона повинна бути замкнутою у собі, інакше у неї будуть відсутні диференційовані елементи – конкретні числа, так як межа зовнішня складається з суми внутрішніх меж і її відсутність ззовні означає, відповідно, і відсутність її всередині, а це є відсутність конкретності, відсутність числа як такого є, саме по собі, – безмежність, невизначеність. А так як числа існують і є конкретні обмеженості, то сума їх меж складає і зовнішню межу числової множини, яка повинна бути завершеною обмеженістю – колом.
Дивлячись на числову пряму, логічно припустити, що якщо вона починається з 0, то відповідно і повинна завершитись у ньому, замкнутись у собі, щоб стати конкретною множиною, тобто певні максимальні і мінімальні числа повинні прямувати до 0, у якому вони тотожні і, зімкнувшись, утворити таким чином завершену область чисел. Інша справа, що числова пряма є такою множиною, яку ми не можемо охопити в цілому.
Але що найбільш є вагомим у графіці символа – Коло – це кольори: білий і чорний. Вони вводять поняття – протилежність. Символ таким чином розкриває сутність протилежностей як таких, їх взаємодію; їх взаємну залежність одна від одної. Відображає поняття чистого і завершеного; конкретного проявленого, а значить супутнє цьому – визначення поняття межі, інакше буде відсутня завершеність, конкретність і проявленість.
Для ілюстрації всього сказаного звернемось до самого символа – Коло – чорна лінія, яка обмежує білий фон.

Але це не так. На певному етапі ви не зможете сприймати біле як біле, не будете у цьому впевнені: ніби біле – а ніби вже ні, і чим далі рухатись, тим ваша невпевненість буде рости, допоки ви вже не зможете сказати, що то – біле, чи взагалі зможете щось про це сказати напевне. Воно стане чимось невизначеним – ніщо в конкретності – тільки тому, що ми видалили домішки чорного у білому, щоб досягнути його повної чистоти і таким чином втратили його як таке – як біле.
Чому втратили. Бо воно стало тотальністю, якій ніщо біле більше не протистоїть, ніщо біле її не обмежує, бо відсутнє якесь інше біле, що є білішим і яке не входить у цю тотальність, і – за умовою – видалене чорне. Але відсутність того, що їй пртистоїть – це відсутність її зовнішньої межі( якщо немає нічого ззовні, то відпадає і саме поняття – ззовні) – її обмежувача, а це також і відсутність внутрішньої межі, а відсутність внутрішньої межі – відсутність визначеності, конкретності, тобто біле вже не є біле, а є потенція білого – «чисте» біле – ніщо в конкретності.
Бо по Арістотелю «также(предел) — …суть бытия для каждой вещи;»
Зібрана у своїй повноті, цілісності, чистоті, тотальності( але виходить, без межі-форми) «вещь» – біле – перетворюється у «ніщо в конкретності», втрачає своє буття.

По суті не маючи межі воно стає тотальністю і невизначеністю. Чисте чорне – це теж є ніщо в конкретності.
Таким чином ми отримали пару чистих протилежностей, які тотожні у своєму стані невизначеності, як – ніщо в конкретності.
В українській мові є прекрасний термін для ніщо в конкретності. Це слово –ТЛО – ОСНО?ВА (те головне, на чому тримається, на що спирається що-небудь); БА?ЗА, ҐРУНТ, БА?ЗИС, ПІДҐРУ?НТЯ.
Тло – це загальне «щось» відокремлених чистих протилежностей, стан їх невизначеності; стан тотожності – як ніщо в конкретності.
Графічним зображенням тла є 0, що відображено на інших символах, які будуть розглянуті в подальшому.
Тепер потрібно розібратись, що таке межа. Чому чорне є тією межею для чистого білого, а біле – межею для чистого чорного. Вже було сказано, що якщо взяти тотальне, чисте біле – то ніщо біле йому не протистоїть, відсутнє біле – що не входить у це тотальне чисте. Це важливо – відсутність чогось, ніщо чогось, бо воно вводить поняття негативності – негатива – протилежності цього тотального, чистого – чогось; у нашому прикладі негатив білого очевидний – це чорне. Відсутність чогось білого, що не входить у тотальність, це саме по собі – місце, негатив білого – де воно було, а тапер відсутнє – ніщо білого. Це – ніщо білого – є присутність його, тільки вже як негативність, протилежність чистого тотального, слід форми, яке щось, як відсутність себе, лишило після себе. Можна сказати, що те – що зібралось у тотальність(біле, чи інше) – залишило позаду себе свій негатив; свій визначник, бо її умовою тотальності є відсутність її самої, не включеної в її саму. Ця фраза має цікавий подвійний зміст: відсутність її самої, не включеної в її саму; і відсутність…, не включеної в її саму. Якщо відсутність як така, як негатив, теж не включена, то тотальність стає чистою властивістю і невизначеністю – тлом.
Якщо прибрати цю штучну умову не включеності, то відсутність як негатив-присутність – слід того, що відсутнє – протистоїть тотальності, чистоті; входить у неї і є її обмежувачем, визначником – межею. Стає її, тотальності, формою. Таким чином чисте з одного боку є, за своєю умовою, невизначеність – тло, а з іншого саме умова її чистоти вводить умову її обмеженості, конкретності і буття її властивості як такої.
Все це випливає з умови повноти, цілісності, завершеності яку можна виразити тільки використовуючи позитивне і негативне, як її складові.
Причина у тому, що як би ми не висловлювались у позитивному плані у якості існування чогось як тотальності, йому – цьому існуванню як його доказ – завжди буде протиставлене негативне твердження: відсутність чогось, що не входить; відсутність чогось, що не протистоїть; ніщо з цього чогось не є поза тотальністю, і таким чином вводиться умова протистояння цьому – щось – чогось у ролі негативності. Якщо взяти банальний приклад – все. Все – що може бути, все – що можна уявити, абсолютно все є зібране – то значить, якщо все є – тоді відсутнє щось, що у це все не входить, ніщо з цього Все, навіть найменше, не є не включене. Ця відсутність найменшого з цього всього протистоїть присутності цього всього(на парах з фізики викладач жартував говорячи, що дирка від бублика – це відсутність бублика у бублику). Якщо все ж таки включити цю відсутність у присутність, то все одно відсутнє щось, що туди все одно не входить. Воно однаково залишається за межами і є саме межею –– негативом-присутністю.
Таким чином негативне слідує за позитивним невідступно. Негативне обмежує позитивне, а раз воно створює границю ззовні, то виникає границя і всередині і таким чином негативність, як обмежувач, проникає в позитивність; якщо ж відкинути обмежувач, то зникає умова межі зовнішньої, а значить і внутрішньої, а відсутність чогось обмеженого – відсутність чогось конкретного, а це означає – ніщо в конкретності – тло.
Щось не може не прямувати до себе як тотальності, як чистоти, бо воно існує як прояв цієї чистоти, так як не може існувати як таке без умови чистоти. Знову ж таки з умова існування чистоти випливає з конкретності існування чогось – нечистоти. За умови існування конкретності виникає умова існування чистоти, а за умови існування чистоти – умова існування конкретності.
Знову отримуємо замкнуте коло: чистота – проявленість, конкретність – чистота, що є умовою завершеності, а значить конкретності.
Звідси випливає, що межа – це функція протилежності-негатива, який протистоїть іншій і, виконуючи роль межі, входить в неї як її обмежувач, визначник – надаючи її властивості конкретності, буття.
При аналізі ми вже використовували терміни: присутність і відсутність. Зупинимось на них більш детальніше, так як саме вони відповідають за потенцію буття чогось. Очевидно, сама по собі чиста присутність є ніщо в конкретності. Дійсно, для самої присутності можна сказати, що відсутнє щось, що не є присутнє у цій присутності, ніщо присутнє їй (присутності) не протистоїть, бо є включене, а це ще значить, що ніщо у присутності не можна відняти, так як воно буде таким чином не включене і буде протистояти, але тотальність і є тому тотальність, що вона поглинає сама себе без залишків і тому сама собі не може протистояти. Таким чином вона, сама по собі і у собі, без визначника є чиста властивість, присутність – ніщо в конкретності – тло.
Знову ж таки – відсутність. Те саме – відсутнє щось, що не є відсутнім, ніщо відсутності їй(відсутності) не протистоїть, бо є включеним. Значить, якщо брати тільки саму відсутність як таку, то у неї теж – відсутня межа, тобто сама по собі чиста властивість, відсутність – невизначеність – тло.
Таким чином для присутності те, що її робить конкретною, є її межею лишається тільки це – ніщо чогось, що не є не включене, відсутність її чогось яке в неї не входить – її слід, форма як негатив-присутність-протиставленість, що їй протистоїть і її визначає.
І для самої відсутності лишається негативом те ж саме – ніщо її чогось, таж таки – відсутність її чогось, яке в неї(відсутність) не входить. Для відсутності це такий же її негатив-присутність-протиставленість – слід, межа-форма-негатив, що являє собою вже її протилежність – присутність, яка тепер, у свою чергу, їй протистоїть і її визначає.
Коли ці дві протилежності протиставлені одна одній у їх взаємодії, то кожна з них буде обмежувати іншу, входити в неї як межа і таким чином вони стануть конкретними, визначеними – їхні властивості отримають своє буття.
Домінанта і мінімум протилежностей випливає з умови протистояння, коли одна займає свою головну позицію, а інша їй протистоїть, її обмежує, її визначає і входить у неї як її межа. Тут є певний важливий нюанс. Та протилежність(слід-негатив), що протистоїть іншій виступає як свій мінімум тому, що вона є відсутність того, що не є не включене( навіть найменше не є не включеним). Так як ця відсутність стосується мінімальної певної величини то, відповідно, і протилежність носить мін характер, але діло у тому, що це вже є відсутність чогось конкретного, одиничного на відміну загального чистого присутнього і таким чином місце цього мін-відсутнього носить вже характер якогось конкретного місця-сліда. Це ніщо чогось – місце-форма-слід є вже конкретність-протилежність, що обмежує це чисте загальне-невизначене є – мінімальною формою, але максимальною визначеністю. Те, що обмежують, виступає домінантою – бо воно зберігає максимум присутності своєї властивості. З іншої сторони виступає мінімальне-протилежне як максимально визначене, але з мінімальною присутністю. Тут зберігається принцип протилежного: одна – максимальна, але пасивна; друга – мінімальна, але активна. Щоб дати границю чомусь, потрібно її мати самому. Мінімальне, що протистоїть, виступає протилежністю і по суті, і по формі.
Тло – сукупність протилежностей у своїй мислимій чистоті, відокремленості, відособленості; де вони перебувають у стані невизначеності і є – ніщо в конкретності. Тло є основою проявлення їх як конкретних у своїх властивостях як таких при їх взаємодії, результатом чого стає щось конкретне, завершене, ціле. Це ще є точка – 0, з якої все починається і в яку все вертається назад.
Межа – як термін виступає у своєму прямому, грубому значенні – як форма – у парі з безмежністю; а також нею є протилежності, які виступають в якості негатива по відношенню до іншої, і які у цьому стані надають протилежним чистим властивостям їх конкретність і визначеність як таких.
Протилежності – споріднені властивості, які виступають одна по відношенню до іншої як позитив і як відсутність цього позитива – ніщо позитива – негатив;
Визначене, конкретне – те, що має межу – обмежене, замкнуте завершене у собі, проявлене – а значить може бути охоплене, пізнане.
Чиста протилежність — протилежність у своїй відокремленості від іншої протилежної спорідненої, не обмежена нею; у тотальності, і чистоті своєї властивості; куди направляється рух і дія; чистота якої є необхідною умовою проявлення її конкретності; являє собою невизначеність – тло.
Тепер потрібно звернутись до таких важливих понять як — безмежність і межа.
Философский словарь Спонвиля
Бесконечное
? Infini
Этимология слова достаточно прозрачна: бесконечное есть то, что не имеет конца, предела (finis), границы. Не следует путать бесконечное с неопределенным, ибо последнее представляет собой то, что не имеет известного или доступного познанию предела.
Самые удобные примеры безконечного(точнее будет – неопределенного; автор) предоставляет нам математика. Каждый понимает, что последовательность чисел бесконечна – ведь к самому большому числу всегда можно прибавить еще какое-то число. Необходимо отметить при этом, что часть бесконечного множества не обязательно бесконечна (например, количество целых чисел от 3 до 12 – конечно,( що суперечить їх власному визначенню безкінечного)), но может быть бесконечной(?) (последовательность четных чисел так же безконечна,(или неопределенная?Авт.) как и последовательность целых чисел, хотя первая представляет собой часть второй)
Что касается примеров эмпирического характера, то здесь мы пасуем. Дело в том, что опыт имеет дело только с конечным или с неопределенным.
Философский энциклопедический словарь. 2010.
БЕСКОНЕЧНОЕ
философская категория: то, конец чего не может мыслиться, границы чего нельзя усмотреть. В этом смысле бесконечным является пространство и время, ибо любая граница, которую мы для них устанавливаем или отменяем, есть только граница знания, познания наших чувств и рассудка.
Чувашский государственный университет им. И.Н.Ульянова.
Бесконечное
ТолкованиеПеревод
Бесконечное
— вещь, вне которой ничего нет. Бесконечное — это совершенно другое качество, отличное от конечного.
Математики говорят о бесконечно большом (то, что больше любой наперед заданной вещи) и бесконечно малом (то, что меньше любой наперед заданной вещи), то есть характеризуют бесконечность косвенным методом — процессом сравнения, а не самим сравнением.
Наближене до вірного визначення є останнє трактування, тільки потрібно замінити «вещь» на – щось – навіть на потенційне – щось – як чиста безмежність, бо воно, як по суті і всі інші чисті протилежності, є невизначеність – ніщо в конкретності, бо не є ще якоюсь конкретною властивістю саме в собі, так як відсутня інша безмежність, що у цю безмежність не входить, і ніщо обмежене їй не протистоїть(ничего нет); відсутнє щось, що безмежність обмежує. А раз немає межі ззовні, то немає і всередині, а немає межі всередині – то немає обмеженого чогось – чогось конкретного, а за відсутністю конкретного-обмеженого вона – безмежність – є ніщо в конкретності – тло.
Це і є чиста безмежність, як принцип, і її потенційній властивості – як безмежність – потрібно стати ще визначеністю, конкретністю для себе завдяки своїй же чистоті, яка – з однієї сторони є невизначеність, а з другої – є умовою поставання її конкретності, у даному випадку самої себе як властивість – безмежність – так як вона вміщає у собі свій власний обмежувач, визначник як свою протилежність – свій негатив – відсутність себе, що являє собою для неї(чистої безмежності) – межа.
Властивість безмежності як така, лишається. Межа є її визначник – умова її існування і одночасно – не існування, бо умовою існування її властивості є її антагоніст, який її властивість, вводячи у буття, одночасно сковує, заперечує.
Те саме відноситься і до поняття – чистої межі, яка тепер у парі з безмежністю отримує своє визначення, конкретність.
Щоб межа була визначена як конкретна властивість – межа, потрібно щоб їй протистояла безмежність – її негатив-визначник, бо якщо межі ніщо не протистоїть, ніщо її не обмежує, то вона тоді є чиста властивість – ніщо в конкретності – тло. Властивістю межі є щось обмежувати, бути замкнутою у собі, щоб виникла конкретність. Якщо відсутня безмежність, то межа не має поширеності чогось для реалізації своєї властивості обмежити щось. Вона втрачає, по суті, себе як межу. Вона лишається чистою потенційною властивістю і як межа є – ніщо в конкретності.
Коли говориться про безкінечний ряд чисел, то таким чином змішуються різні поняття: чистої безмежності і конкретної безмежності. Чиста властивість береться для ілюстрації там, де присутня конкретна безмежність, яка включає у себе вже межу, а значить множина чисел є обмеженою областю і ніяк не безкінечною. В Реальності безмежність як чиста властивість не існує. Не можна казати про безмежність не маючи на увазі її протилежність – межу. І казати про межу у відриві від безмежності.
На «початку» пара являється одна для одної визначником їх кожної властивостей, але ставши визначеними, вони в подальшому разом формують границі конкретних елементів і їх області множини. У цьому випадку, межа виступає вже як реальна границя чогось, а безмежність як поширеність чогось.
Щоб показати характер «творчої» взаємодії протилежностей потрібно звернутись до графіки інших символів.

Наприклад: вертикальні – це біле – верхнє; нижнє – чорне; обидві у своїй чистоті і домінанті; далі, по горизонталі поєднані: з одного боку – біле-чорне; і з іншого – чорне-біле, теж у своїй чистоті і домінанті. Інших варіантів їх розташування немає, так як вони повністю охоплюють всі сектори кола.
Центр кола дає іншу графіку, демонструє точку нуль-тло як таку, з якої протилежності і їх пари виходять; кожна як чиста і домінанта у своїй області. Це ще є демонстрацією напрямку руху: від білого в його домінанті до чорного; від чорного в домінанті до білого; від чорно-білого до біло-чорного; від біло-чорного до чорно-білого.
Щоб вони стали визначеними і конкретними, то потрібно добавити до кожної протилежності її протилежну пару. Результатом цього вийде повернутий квадрат, який відображає собою вже виникнення конкретних протилежностей, що в подальшому, своєю взаємодією творять щось завершене (коло). Ці конкретні протилежності розташовані по відношенню до горизонталі(чорне і червоне), а конкретні змішані – до вертикалі. У відповідності до цього вимальовується інший символ – прямий хрест у колі.
Окресливши таким чином чисті протилежності в тлі, тепер можна показати на основі графіки інших символів деталі їх взаємодії. Цьому буде служити прямокутний ромб(повернутий на 45* квадрат) – частина символу восьмикутної зірки, і символ інь-янь.

Форма лінії ґрунтується на впливі кожної протилежності на іншу при їх взаємодії. Так як одна, у своїй області проявлення, виступає як домінанта у властивій їй якості, наприклад – безмежність, то маючи максимальну поширеність, тим не менше має мінімальний вплив, тоді як інша має мінімальний прояв, але максимальний вплив на іншу як межа, і далі у своєму русі до протилежного полюса безмежність з максимума присутності опускається до мінімума, а межа з мінімума піднімається до себе як домінанти. Кожна рухається до своєї чистоти – тла, що є умовою замкнутості їх «творчої взаємодії» і, відповідно, конкретності результату. Ще кожна з них вміщає у собі частину іншої протилежності як свою границю, бо маючи її ззовні, вона має її і всередині, бо у чистоті – як було вже сказано – вони є тло.

Порівняйте три малюнки. Лінія кола не може служити основою для такої побудови. Коло, у даному випадку, є завершеною, конкретною областю яку створила взаємодія протилежностей.
Символ інь-янь ближче до отриманого символа з повернутого квадрата ніж з кола(враховуючи що він був дещо стилізований за час свого існування). І можна впевнено стверджувати, що він і будувався колись на основі повернутого квадрата, на основі символа – Восьмикутна зірка.
Слід зазначити, що самі по собі, конкретні протилежності не є щось, крім своєї властивості. Кожна окремо не може «творити», а значить в якості чогось, крім себе, вона є теж – ніщо в конкретності – і вносить у область взаємодії елемент своєї екстремальності, невизначеності, розмитості. Тільки їх взаємодія компенсує цю розмитість, яку має кожна протилежність окремо.
Лінія інь-янь – лінія взаємодії, а лінії повернутого квадрата АВ, ВС, АD, DC показують динаміку визначеності-невизначеності( розмитості-чіткості) яка супроводжує протилежності у цій їх взаємодії – від максимальної(тло) в точці А, до нульової у точці В.


Далі після точки рівноваги безмежність потрапляє у область домінанти межі і відповідно її вплив, при прямуванні до протилежного полюсу, що є теж тло( туди направлені її дія і рух) – збільшується, бо вона рухається з свого максимума до своєї мінімальності, а межі, вже як домінанти, зменшується – допоки вона не завершить свій рух у тлі.
Тепер розглянемо рух з точки А коли домінантою є межа, так як у відповідності до символа – повернутий хрест окреслений колом – з точки 0 – тло – виходять обидві протилежності у своїй домінанті.
Тут теж початкове співвідношення сторін 90/10 – перевага присутності на стороні обмеженості-межі, але за впливом переважає безмежність. Сильний вплив безмежності задає мінімальну область, яку межа може охопити, що приводить до виникнення мінімально можливих величин. Безмежність проникає у межу як мінімум, не даючи межі зжатись у себе як ніщо, таким чином реалізуючи себе як поширеність, як множина, а межі даючи можливість створити щось конкретне і реалізувати свою властивість бути замкнутою у собі. Але слід мати на увазі знову ж таки велику степінь невизначеності, що є наслідком співвідношення між протилежностями. Мінімальні величини нічим у своїй невизначеності не відрізняються від тотожних їм максимальних величин зі сторони безмежності як домінанти в області близькій до тла. Тобто максимальне і мінімальне є тотожним, одним і тим же як – ніщо в конкретності. Вони у своїй невизначеності розмиті у однаковій степені. Відрізнятись одне від одного вони починають із стадії визначеності-невизначеності 50/50. Мінімальні і максимальні величини стають повністю визначеними у точці рівноваги.
З цього випливає, що відсутні конкретні безкінечно малі і безкінечно великі величини. Можливість безкінечного ділення, чи перевершення чогось максимального і ще більшого відпадає, бо величини в такому разі поступово втрачають визначеність, розпливаються, розчиняються і наближаються до тла – до ніщо в конкретності.


Горизонтальні протилежності наповнюють певною конкретикою ту відносну область, яку створюють домінантні протилежності. Можна сказати, що вертикальна область це область ідеальності, а горизонтальна – проявлення, матеріалізація цієї ідеальності, її реалізація.

Якщо провести ще одні дотичні до кола визначеності, то отримаємо наш початковий символ – Восьмикутна зірка, з якої все і починалось.
Коли розділити квітку по спільними горизонтальними і вертикальними взаємодіями, то вийде два цікавих малюнка.
Так що символ Сварга відображає ще і взаємодію різно-направлених протилежностей.
Як збереглась пам’ять про «квітку» взаємодій у наш час.
Олександр Білий.








